New York 2. mája (TASR) - Konkurenčný boj medzi softvérovým gigantom Microsoftom a internetovým koncernom Google v oblasti internetového vyhľadávania sa vyostruje. Americký Microsoft vytlačil vedúci internetový vyhľadávač zo stránok on-line nákupného domu Amazon. Ten sa totiž pred niekoľkými dňami vrátil zo stránok Googlu do vyhľadávača Microsoftu.
Globálne chce americký softvérový výrobca profitovať aj z novej verzie svojho internetového prehliadača Internet Explorer. Google sa naproti tomu podľa správy denníka San Jose Mercury News už sťažoval na príslušných úradoch na ochranu hospodárskej súťaže v Európe a Amerike.
Nový Internet Explorer 7 má obsahovať vyhľadávací box, pri ktorom bude predinštalovaná časť vlastného vyhľadávača od Microsoftu MSN Search. Kto bude chcieť s pomocou Exploreru vyhľadávať priamo cez Google, musí prejsť zoznamom viac ako 2 tuctov ponúk. Google to považuje za značné obmedzenie hospodárskej súťaže. "Naše najväčšie obavy sa týkajú užívateľov," citoval denník manažérku Googlu Marissu Mayerovú. "Výhodou pre užívateľov bude, ak firmy vstúpia so svojím vyhľadávacím servisom medzi konkurenciu," dodala.
Vyhľadávacie stránky internetového maloobchodníka Amazon A9.com a Alexa.com už zopár dní využívajú namiesto Googlu vyhľadávaciu technológiu Microsoftu. Dohoda je časťou širšieho plánu, ktorý užívateľom Windowsu poskytne väčšie "live" možnosti na vyhľadávanie, povedal pre agentúru Bloomberg manažér Microsoftu Justin Osmer. "Zmluvy s Googlom sú zrušené," komentoval zase šéf A9.com David Tennenhouse aktuálnu situáciu.
Podľa spoločnosti Nielsen/NetRatings, ktorá sa zaoberá výskumom trhu, predstavuje podiel Googlu na trhu s vyhľadávačmi v Severnej Amerike 49 %, zatiaľ čo podiel Microsoftu 11 %. Rastie však aj vzájomná rivalita Amazonu a Googlu. On-line predajca Amazon tak na svojej stránke A9.com vyhľadáva podľa mapových podkladov alebo správ podobne ako Google Maps alebo Google News.
Informovala o tom nemecká tlačová agentúra DPA.