Holanďan Yves Gijrath vydáva špeciálny magazín pre milionárov

Šanghaj 1. mája (TASR) V Šanghaji sa v piatok začal veľtrh pre milionárov. Podobné sa konajú v Amsterdame a Moskve. V Bombaji, Varšave, Dubaji a Kazachstane ...

Šanghaj 1. mája (TASR) V Šanghaji sa v piatok začal veľtrh pre milionárov. Podobné sa konajú v Amsterdame a Moskve. V Bombaji, Varšave, Dubaji a Kazachstane by mali byť čoskoro tiež. Mužom v pozadí tejto myšlienky je holandský vydavateľ, ktorého firma sa volá "Kto sa odváži, vyhrá".

V Holandsku je 250 000 milionárov a Yves Gijrath je jedným z nich. Svoj prvý milión dal dohromady, keď mal 30 rokov. Potom sa nepohodol s obchodným partnerom, prijal niekoľko nesprávnych rozhodnutí a peniaze boli preč rýchlejšie, ako sa mu ich podarilo dať dohromady. Dnes, o 10 rokov neskôr, hovorí: "Zarobil som dosť, mohol by som ísť na odpočinok a žiť z úrokov. Nemám však trpezlivosť na to, aby som nič nerobil."

Yves Gijrath, ktorý sa narodil v roku 1966, je vlastníkom holdingu s názvom Who Dares Wins kto sa odváži, vyhrá. Správa sa, ako keby sa práve vrátil z dlhej plavby plachetnicou a bol na ceste na golfový turnaj. No prvý dojem klame. Muž s výrazom playboya a pružným krokom profesionálneho športovca je podnikateľ z lásky a z potešenia.

Študoval na obchodnej škole, pracoval istý čas ako animátor v Tunise a bol poradcom viacerých firiem, ale napr. aj britského ministerstva obrany a belgického reťazca Fountain Coffee, až kým sa v polovici 90. rokov neosamostatnil ako vydavateľ. Priniesol na trh ilustrácie o meste "Amsterdamtje" a magazín pre Japoncov, ktorí žili v Holandsku, "Japanese Journal". Kde bolo cítiť medzeru, tam mal Gijrath správny nápad.

"Keď som začínal," spomína si, "nikto ma nebral vážne. Bolo to tak dobre. Som rád v pozadí." Dnes vydáva magazíny s pečaťou kvality, ktoré sú vytlačené na vysokolesklom papieri a obracajú sa k čitateľom, ktorí majú radi "pekné veci": Jackie, módny magazín pre ženy, Het Gouden Woonboek pre ľudí, ktorí ešte nikdy nezablúdili do obchodov IKEA, Joods Journaal pre Židov, ktorí považujú dobré jedlo a zážitky z ciest z Karibiku vzrušujúcejšie ako debaty o antisemitizme. Najobľúbenejší projekt Gijratha, ktorý nielen vydáva, ale aj vedie ako šéfredaktor, je Miljonair-Magazin, ktorý uviedol na trh v októbri 2000. Prvé vydanie malo náklad 26 000 exemplárov a do 24 hodín sa vypredalo.

"Ľudia si mysleli, že je to vtip, magazín pre a o milionároch. Objavilo sa veľa agresívnych reakcií. Zrazu som bol hovorcom milionárov. Pritom väčšina ľudí sníva o tom, že budú bohatí a budú žiť v luxuse. Ale iba niektorí to dokážu," hovorí Gijratha.

Magazín Miljonair vychádza 6-krát do roka v náklade 40 000 kusov a pre vydavateľa je sliepkou, ktorá nosí zlaté vajcia. Začiatkom tohto roka uviedol v Moskve ruské vydanie, spoločne s jedným ruským vydavateľstvom. "Vyznajú sa v prostredí. My sme duchovní otcovia a hovoríme im, ako to majú robiť." Myšlienka ponúkať práve v Moskve magazín pre milionárov a tých, ktorí by sa nimi radi stali, je výsledkom triezvej analýzy situácie. Moskva je elektráreň, ktorá vyrába veľa energie. A noví ruskí podnikatelia sú ľudia, "ktorí svojmu remeslu rozumejú".

Girjath, ktorý vo svojom malom impériu v Amstelveene pri Amsterdame zamestnáva viac ako 100 ľudí, medzi nimi veľa nápadne krásnych redaktoriek, si predsavzal veľa. "Môžem predať všetko, keď to musí byť, aj chladničky Eskimákom a kožuchy ochrancom zvierat." Prečo však milionári potrebujú magazín luxusu a módy, v ktorom sa prezentujú výrobky, ktoré sa predávajú aj samé? "Pretože oni síce majú veľa peňazí, ale málo času a nie vždy dobrý vkus."

Gijrath tak pomáha boháčom a superboháčom, aby sa správne rozhodovali. Musia iba čítať magazín Miljionair alebo navštíviť niektorý z veľtrhov Miljonair, ktoré organizuje. V Amsterdame boli od roku 2002 už štyri, v Moskve minulý rok jeden a v piatok otvoril Gijrath prvý milionársky veľtrh v Šanghaji so 70 vystavovateľmi, ktorý trval do nedele. Pretože už aj v Číne sú ľudia, ktorí si okrem športových áut Porsche a limuzín Bentley môžu dovoliť aj hodinky za 100 000 USD a šperky za 300 000 USD. "Ešte ich nie je veľa, ale bude ich stále viac."

V súčasnosti pripravuje Gijrath ďalšie veľtrhy pre potreby milionárov v Cannes, Bombaji, Varšave a Londýne. Z Dubaja, Kazachstanu a Ria už dostal ponuky a pozvania. "Ešte nikdy nemali ľudia k dispozícii toľko peňazí ako dnes, stačí ich iba motivovať, aby ich míňali. Neexistuje žiadna kríza a odhliadnuc od Al-Kájdy, vtáčej chrípky a cien ropy neexistujú ani žiadne nevypočitateľné riziká."

Jedného dňa sa Yves Gijrath usadí a napíše príručku: Ako sa stanem milionárom? Prípravu už má v šuplíku. "Je jedno, čo robíš, vždy sa pokús, aby si bol najlepší. Nechoď nikdy s davom. Keď všetci pôjdu doprava, zahni vľavo. A naopak."

Informoval o tom nemecký magazín Der Spiegel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 393
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 401
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 7 056
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 933
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 208
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 594
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 341
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 326
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 224
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 704

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Peter Sagan sa zapísal do histórie, je trojnásobným majstrom sveta

Slovenský cyklista získal tri tituly za sebou.

ŠPORT

Čo všetko sa stalo, aby zo Sagana bola superstar

Začínal na sestrinom bicykli, teraz zarába milióny ročne.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.