Holanďan Yves Gijrath vydáva špeciálny magazín pre milionárov

Šanghaj 1. mája (TASR) V Šanghaji sa v piatok začal veľtrh pre milionárov. Podobné sa konajú v Amsterdame a Moskve. V Bombaji, Varšave, Dubaji a Kazachstane ...

Šanghaj 1. mája (TASR) V Šanghaji sa v piatok začal veľtrh pre milionárov. Podobné sa konajú v Amsterdame a Moskve. V Bombaji, Varšave, Dubaji a Kazachstane by mali byť čoskoro tiež. Mužom v pozadí tejto myšlienky je holandský vydavateľ, ktorého firma sa volá "Kto sa odváži, vyhrá".

V Holandsku je 250 000 milionárov a Yves Gijrath je jedným z nich. Svoj prvý milión dal dohromady, keď mal 30 rokov. Potom sa nepohodol s obchodným partnerom, prijal niekoľko nesprávnych rozhodnutí a peniaze boli preč rýchlejšie, ako sa mu ich podarilo dať dohromady. Dnes, o 10 rokov neskôr, hovorí: "Zarobil som dosť, mohol by som ísť na odpočinok a žiť z úrokov. Nemám však trpezlivosť na to, aby som nič nerobil."

Yves Gijrath, ktorý sa narodil v roku 1966, je vlastníkom holdingu s názvom Who Dares Wins kto sa odváži, vyhrá. Správa sa, ako keby sa práve vrátil z dlhej plavby plachetnicou a bol na ceste na golfový turnaj. No prvý dojem klame. Muž s výrazom playboya a pružným krokom profesionálneho športovca je podnikateľ z lásky a z potešenia.

Študoval na obchodnej škole, pracoval istý čas ako animátor v Tunise a bol poradcom viacerých firiem, ale napr. aj britského ministerstva obrany a belgického reťazca Fountain Coffee, až kým sa v polovici 90. rokov neosamostatnil ako vydavateľ. Priniesol na trh ilustrácie o meste "Amsterdamtje" a magazín pre Japoncov, ktorí žili v Holandsku, "Japanese Journal". Kde bolo cítiť medzeru, tam mal Gijrath správny nápad.

"Keď som začínal," spomína si, "nikto ma nebral vážne. Bolo to tak dobre. Som rád v pozadí." Dnes vydáva magazíny s pečaťou kvality, ktoré sú vytlačené na vysokolesklom papieri a obracajú sa k čitateľom, ktorí majú radi "pekné veci": Jackie, módny magazín pre ženy, Het Gouden Woonboek pre ľudí, ktorí ešte nikdy nezablúdili do obchodov IKEA, Joods Journaal pre Židov, ktorí považujú dobré jedlo a zážitky z ciest z Karibiku vzrušujúcejšie ako debaty o antisemitizme. Najobľúbenejší projekt Gijratha, ktorý nielen vydáva, ale aj vedie ako šéfredaktor, je Miljonair-Magazin, ktorý uviedol na trh v októbri 2000. Prvé vydanie malo náklad 26 000 exemplárov a do 24 hodín sa vypredalo.

"Ľudia si mysleli, že je to vtip, magazín pre a o milionároch. Objavilo sa veľa agresívnych reakcií. Zrazu som bol hovorcom milionárov. Pritom väčšina ľudí sníva o tom, že budú bohatí a budú žiť v luxuse. Ale iba niektorí to dokážu," hovorí Gijratha.

Magazín Miljonair vychádza 6-krát do roka v náklade 40 000 kusov a pre vydavateľa je sliepkou, ktorá nosí zlaté vajcia. Začiatkom tohto roka uviedol v Moskve ruské vydanie, spoločne s jedným ruským vydavateľstvom. "Vyznajú sa v prostredí. My sme duchovní otcovia a hovoríme im, ako to majú robiť." Myšlienka ponúkať práve v Moskve magazín pre milionárov a tých, ktorí by sa nimi radi stali, je výsledkom triezvej analýzy situácie. Moskva je elektráreň, ktorá vyrába veľa energie. A noví ruskí podnikatelia sú ľudia, "ktorí svojmu remeslu rozumejú".

Girjath, ktorý vo svojom malom impériu v Amstelveene pri Amsterdame zamestnáva viac ako 100 ľudí, medzi nimi veľa nápadne krásnych redaktoriek, si predsavzal veľa. "Môžem predať všetko, keď to musí byť, aj chladničky Eskimákom a kožuchy ochrancom zvierat." Prečo však milionári potrebujú magazín luxusu a módy, v ktorom sa prezentujú výrobky, ktoré sa predávajú aj samé? "Pretože oni síce majú veľa peňazí, ale málo času a nie vždy dobrý vkus."

Gijrath tak pomáha boháčom a superboháčom, aby sa správne rozhodovali. Musia iba čítať magazín Miljionair alebo navštíviť niektorý z veľtrhov Miljonair, ktoré organizuje. V Amsterdame boli od roku 2002 už štyri, v Moskve minulý rok jeden a v piatok otvoril Gijrath prvý milionársky veľtrh v Šanghaji so 70 vystavovateľmi, ktorý trval do nedele. Pretože už aj v Číne sú ľudia, ktorí si okrem športových áut Porsche a limuzín Bentley môžu dovoliť aj hodinky za 100 000 USD a šperky za 300 000 USD. "Ešte ich nie je veľa, ale bude ich stále viac."

V súčasnosti pripravuje Gijrath ďalšie veľtrhy pre potreby milionárov v Cannes, Bombaji, Varšave a Londýne. Z Dubaja, Kazachstanu a Ria už dostal ponuky a pozvania. "Ešte nikdy nemali ľudia k dispozícii toľko peňazí ako dnes, stačí ich iba motivovať, aby ich míňali. Neexistuje žiadna kríza a odhliadnuc od Al-Kájdy, vtáčej chrípky a cien ropy neexistujú ani žiadne nevypočitateľné riziká."

Jedného dňa sa Yves Gijrath usadí a napíše príručku: Ako sa stanem milionárom? Prípravu už má v šuplíku. "Je jedno, čo robíš, vždy sa pokús, aby si bol najlepší. Nechoď nikdy s davom. Keď všetci pôjdu doprava, zahni vľavo. A naopak."

Informoval o tom nemecký magazín Der Spiegel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 742
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 781
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 055
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 435
  5. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 427
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 391
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 462
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 717
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 352
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

TECH

BlackBerry vstáva z mŕtvych, chystá novinku s klávesnicou

Klávesnica, touchpad, dobre čitateľný displej a kvalitné fotoaparáty.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop