Mochovce by mali byť dostavané do 3 až 5 rokov

BRATISLAVA 1. mája (SITA) - Talianska spoločnosť Enel, ktorá vo štvrtok definitívne získala 66 % akcií Slovenských elektrární, a.s. (SE) už začala pracovať na realizácii dostavby 3. a 4. bloku Atómovej ...

BRATISLAVA 1. mája (SITA) - Talianska spoločnosť Enel, ktorá vo štvrtok definitívne získala 66 % akcií Slovenských elektrární, a.s. (SE) už začala pracovať na realizácii dostavby 3. a 4. bloku Atómovej elektrárne Mochovce (EMO). Ako ďalej na piatkovej tlačovej besede uviedol výkonný riaditeľ spoločnosti Enel Fulvio Conti, v súčasnosti sa pracuje na tzv. Feasibility Study, čiže štúdii realizovateľnosti. Tá vyšpecifikuje bezpečnostné, nákladové a technické predpoklady dostavby a bude obsahovať aj časový plán. "Vypracovanie tejto štúdie by malo trvať štyri mesiace, po ktorých by sa mal urobiť predbežný návrh projektu. Predpokladám, že celý proces dostavby Mochoviec bude trvať maximálne tri až päť rokov," dodal Conti.

Taliani majú záujem na dostavbe 3. a 4. bloku EMO aj kvôli zabráneniu zvyšovania cien elektrickej energie. "Našou snahou v budúcnosti na Slovensku bude najmä znižovanie nákladov a nie zvyšovanie cien elektriny. Na výšku nákladov vplýva najmä používané palivo, a práve preto máme záujem angažovať sa v oblasti jadrovej energie, pretože táto energia je najlacnejšia. Práve zrekonštruované jadrové zariadenia sú schopné zabrániť zvyšovaniu cien elektriny," povedal Conti.

Taliansky investor, Fond národného majetku SR a Ministerstvo hospodárstva SR sa počas closingu dohodli aj na podmienkach investičného plánu zameraného na zvýšenie produkcie a zlepšenie efektívnosti portfólia SE. Investičný plán na roky 2006 až 2013 počíta s celkovými investíciami vo výške približne 2 mld. eur, čo je asi 75 mld. Sk. "Táto suma bude investovaná z prostriedkov cash flow," dodal Conti. Na investíciách sa bude podľa ministra hospodárstva Jirka Malchárka podieľať aj Slovensko ako 34-percentný akcionár SE. "V nasledujúcich rokoch sa formou dividend budeme podieľať na dohodnutom investičnom pláne," uviedol Malchárek. Minister však zatiaľ nevie, či sa štát bude na investíciách podieľať aj iným spôsobom. "Uvažovať o nejakých iných intervenciách zo strany štátu momentálne nie je potrebné. Všetky intervencie nech sa riešia cez podiel, ktorý má Slovensko v elektrárňach," uzavrel Malchárek.

Tretí a štvrtý blok sa odčlenil od jadrovej elektrárne EMO 1. júla 2001 a zriadil sa nový závod SE-MO34. Výstavba tretieho a štvrtého bloku EMO sa na jeseň roku 1992 z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov pozastavila. Na výstavbu 3. a 4. bloku EMO sa do konca augusta 2004 vynaložilo 19,9 mld. Sk vrátane úrokov z úverov a bankových poplatkov. Rozostavanosť tretieho a štvrtého bloku stavebnej časti je na úrovni približne 70 % a technologickej časti na 30 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  4. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  5. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  6. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  7. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  8. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  10. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 627
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 065
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 327
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 415
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 380
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 891
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 608
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 485
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 453
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 863

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop