Účinné marketingové stratégie sú v SR ojedinelé

Nitra 28. marca (TASR) - Účinné marketingové stratégie jednotlivých výrobných podnikov sú v súčasnosti na Slovensku ojedinelé a neprinášajú požadovaný ...

Nitra 28. marca (TASR) - Účinné marketingové stratégie jednotlivých výrobných podnikov sú v súčasnosti na Slovensku ojedinelé a neprinášajú požadovaný efekt pri zvýšení predaja na domácom trhu. Ako na dnešnej konferencii Značka a jej vplyv na podporu predaja v Nitre uviedol Vincent Biroš z Ministerstva pôdohospodárstva SR, súčasný stav je ovplyvnený nedostatkom finančných prostriedkov spracovateľských podnikov i nedostatočným uvedomením si významnej podpornej úlohy marketingu.

Podiel dovozu agropotravinárskych komodít v minulom roku predstavoval 5,9 % z celkového dovozu SR. Nárast prudko vzrástol najmä v komoditách, ktoré sú produkované i domácimi výrobcami. Výrazné zvýšenie dovozu potravín je iba málo kryté rastom vývozu domácej produkcie, takže deficit v obchode s agropotravinárskymi komoditami dosiahol vlani 16,8 miliardy Sk. Negatívny je fakt, že stúpa dovoz výrobkov s vysokým stupňom spracovania a naopak pri našom malom exporte prevládajú základné produkty prvovýroby. Na slovenský trh vstúpili medzinárodné i nadnárodné spoločnosti s premyslenými obchodnými stratégiami, podporenými najmodernejšími marketingovými prostriedkami a dostatkom finančných zdrojov na vplyvnú reklamu.

Účasť slovenských podnikateľských subjektov na sprievodnej akcii minuloročného Agrokomplexu "Dni slovenských potravín" potvrdila, že majú záujem o spoločnú prezentáciu. Trhové záujmy firiem sú však natoľko odlišné, že je nevyhnutný spojovací článok pre spoločnú prezentáciu s garanciou štátu. Súčasne sa ako jedna z najnevýhodnejších aktivít agrárneho marketingu ukázalo zavedenie kontrolovanej značky kvality, garantujúcej aj slovenský pôvod. Zavedenie značky kvality si vyžaduje legislatívne úpravy, ktoré neumožnia používať značku skôr ako v roku 2002. Dovtedy je potrebné preklenúť toto obdobie zavedením takzvanej reklamnej značky, ktorá bude pre spotrebiteľa ľahko čitateľná a vyplní vážny nedostatok identifikácie slovenských potravín na domácom trhu. Takúto reklamnú značku má v súčasnosti i Česká republika ("Český výrobok") či Bavorsko ("Špeciality z Bavorska").

* svl pop nel

* * *

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 054
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 014
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 131
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 972
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 731
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 519
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 182
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 114
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 470

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Šéf Fondu na podporu umenia: Odborníkov je málo, bojujeme s konfliktom záujmov

Prioritami pre fond na nasledujúci rok sú národné výročia.

ŠPORT

Slovan vyhral najväčšie slovenské derby, rozhodol Hološko

Fanúšikovia Trnavy vypredali sektor hostí.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

Neprehliadnite tiež

Dlžníci v Sociálnej poisťovni dostanú viac času na splácanie dlhov

V roku 2016 využilo splátkové kalendáre 890 ľudí, od začiatku tohto roka do konca septembra ich využilo 597 ľudí.

Firmy by mali v inzerátoch zverejňovať platy, navrhuje už aj Smer

Zamestnávateľov nápad nepotešil, vedia, ako by zákon obišli.

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Čína chce do Spojených štátov vyvážať autá značky Trumpchi

Trumpchi by boli vôbec prvé čínske autá na americkom trhu.