Účinné marketingové stratégie sú v SR ojedinelé

Nitra 28. marca (TASR) - Účinné marketingové stratégie jednotlivých výrobných podnikov sú v súčasnosti na Slovensku ojedinelé a neprinášajú požadovaný ...

Nitra 28. marca (TASR) - Účinné marketingové stratégie jednotlivých výrobných podnikov sú v súčasnosti na Slovensku ojedinelé a neprinášajú požadovaný efekt pri zvýšení predaja na domácom trhu. Ako na dnešnej konferencii Značka a jej vplyv na podporu predaja v Nitre uviedol Vincent Biroš z Ministerstva pôdohospodárstva SR, súčasný stav je ovplyvnený nedostatkom finančných prostriedkov spracovateľských podnikov i nedostatočným uvedomením si významnej podpornej úlohy marketingu.

Podiel dovozu agropotravinárskych komodít v minulom roku predstavoval 5,9 % z celkového dovozu SR. Nárast prudko vzrástol najmä v komoditách, ktoré sú produkované i domácimi výrobcami. Výrazné zvýšenie dovozu potravín je iba málo kryté rastom vývozu domácej produkcie, takže deficit v obchode s agropotravinárskymi komoditami dosiahol vlani 16,8 miliardy Sk. Negatívny je fakt, že stúpa dovoz výrobkov s vysokým stupňom spracovania a naopak pri našom malom exporte prevládajú základné produkty prvovýroby. Na slovenský trh vstúpili medzinárodné i nadnárodné spoločnosti s premyslenými obchodnými stratégiami, podporenými najmodernejšími marketingovými prostriedkami a dostatkom finančných zdrojov na vplyvnú reklamu.

Účasť slovenských podnikateľských subjektov na sprievodnej akcii minuloročného Agrokomplexu "Dni slovenských potravín" potvrdila, že majú záujem o spoločnú prezentáciu. Trhové záujmy firiem sú však natoľko odlišné, že je nevyhnutný spojovací článok pre spoločnú prezentáciu s garanciou štátu. Súčasne sa ako jedna z najnevýhodnejších aktivít agrárneho marketingu ukázalo zavedenie kontrolovanej značky kvality, garantujúcej aj slovenský pôvod. Zavedenie značky kvality si vyžaduje legislatívne úpravy, ktoré neumožnia používať značku skôr ako v roku 2002. Dovtedy je potrebné preklenúť toto obdobie zavedením takzvanej reklamnej značky, ktorá bude pre spotrebiteľa ľahko čitateľná a vyplní vážny nedostatok identifikácie slovenských potravín na domácom trhu. Takúto reklamnú značku má v súčasnosti i Česká republika ("Český výrobok") či Bavorsko ("Špeciality z Bavorska").

* svl pop nel

* * *

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  4. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  7. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  10. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 841
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 113
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 7 683
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 890
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 099
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 3 861
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 743
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 2 618
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 2 027
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 825

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S kontrolou listov sa môžete stretnúť aj v práci. Je to legálne?

Právo na listové tajomstvo sa vzťahuje aj na emaily či esemesky. Garantuje ho ústava i zákony

DOMOV

Danko chce obmedziť strany, súperov neodradil

Z SNS nepovedali, či pravidlo bude platiť aj pre registrované strany.

Neprehliadnite tiež

Zisk aj tržby Coca-Coly začiatkom roka klesli

Čistý zisk najväčšieho producenta nealkoholických nápojov sa znížil na 1,18 miliardy dolárov.

Únia prekonala poslednú prekážku, roamingovým poplatkom je koniec

Cieľom "roamingu za vnútroštátne ceny" je odbremeniť od poplatkov cestujúcich Európanov.

Schodok verejných financií eurozóny aj Únie klesol

Schodok klesol zhodne na 1,4 percenta hrubého domáceho produktu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop