Herzogenaurach 1. mája (TASR) - Majstrovstvá sveta vo futbale zvyšujú obrat nemeckého výrobcu športového tovaru Puma. Po úspešnom 1. kvartáli tohto roka dnes spoločnosť výrazne zvýšila svoju celoročnú prognózu. Koncern tak očakáva v roku 2006 nárast obratu na 2,4 miliardy EUR, v prepočte 89,69 miliardy SKK, čo predstavuje 35-% medziročné zvýšenie. Doteraz firma vychádzala z rastu obratu na úrovni 30 %.
V súvislosti s vyššími výdavkami na najväčšiu reklamnú kampaň v histórii firmy Puma očakáva pokles zisku o približne 10 %. Operatívny zisk za tento rok má byť na úrovni 360 miliónov EUR. Obrat za 1. štvrťrok sa podľa údajov spoločnosti vyvíjal výrazne lepšie ako sa očakávalo, a to vo všetkých segmentov, ako aj regiónoch.
Obzvlášť dobre sa v 1. kvartáli tohto roka darilo futbalovej divízii firmy. Jej podiel na celkovom obrate predstavuje viac ako 10 %. I napriek tomu odštartujú najdôležitejšiu fázu roka až futbalové majstrovstvá sveta. Spoločnosť tiež plánuje znížiť svoj odstup od oboch celosvetových lídrov na trhu, ktorými sú Nike a Adidas.
Prehra Medzinárodnej futbalovej federácie FIFA pred spolkovým súdom, v spore o exkluzívne uplatňovanie majstrovstiev sveta vo futbale na trhu, nemá na výrobcu športových artiklov žiadny vplyv. I keď reklamná kampaň nie je založená na používaní oficiálneho loga majstrovstiev, "nadmerne vysoké marketingové výdavky v súvislosti s nimi", zvyšujú náklady. Operatívne výdavky vzrástli v 1. kvartáli 2006 o 45,4 % na 205 miliónov EUR, čo predstavuje takmer jednu tretinu celkového obratu.
Za prvé tri mesiace tohto roka Puma zaznamenala vysoké zvýšenie obratu, ako aj zisku. "Začali sme výrazne lepšie, ako sa predpokladalo," komentoval šéf koncernu Jochen Zeitz. Obrat za toto obdobie vzrástol v medziročnom porovnaní o 29,5 % na 642,8 milióna EUR. Hodnota uzatvorených kontraktov naďalej rástla a k 31. marcu bola na úrovni približne 1,1 miliardy EUR, čo je o 35 % viac ako za rovnaké obdobie roku 2005.
Na najdôležitejšom trhu so športovým tovarom, v Amerike, vzrástol obrat v 1. štvrťroku medziročne o 75,2 % na 182 miliónov EUR. V Ázii to bol dokonca medziročný "skok" o 177,6 % na úroveň 122 miliónov EUR. V Európe, na Blízkom východe a v Afrike klesol obrat o 20 miliónov na 339 miliónov EUR.
Informovala o tom nemecká tlačová agentúra DPA.