Nízkonákladové spoločnosti k nám vozia Rakúšanov

BRATISLAVA - Hoci spojenie bratislavského Letiska M. R. Štefánika a viedenského Schwechatu ešte musí schváliť Protimonopolný úrad, niektoré nízkonákladové aerolinky už Bratislavu a Viedeň spomínajú ako jedno letisko. Predbehli aj zámery konzorcia Two ...

BRATISLAVA - Hoci spojenie bratislavského Letiska M. R. Štefánika a viedenského Schwechatu ešte musí schváliť Protimonopolný úrad, niektoré nízkonákladové aerolinky už Bratislavu a Viedeň spomínajú ako jedno letisko. Predbehli aj zámery konzorcia Two One, ktoré hovoria o kyvadlovej autobusovej doprave medzi mestami.

Konzorcium Two One vyhralo tender na 66 percent akcií bratislavského letiska. Združili sa doň Schwechat, rakúska Raiffeisen Zentralbank a slovensko-česká finančná skupina Penta.

Cestujúcich z Viedne do Bratislavy a späť vozia autobusmi dve nízkonákladové aerolinky - slovenský SkyEurope a írsky Ryanair. Spoločnosť SkyEurope chce vyjsť v ústrety rakúskym cestujúcim, ktorí nechcú cestovať na letisko autom, povedala hovorkyňa aeroliniek Gabriela Horváthová. SkyEurope využíva vlastné autobusy, ktoré prevádzkuje aj na trasách medzi Katovicami a Krakovom v Poľsku a medzi Debrecínom a Budapešťou v Maďarsku, Íri využívajú služby firmy Terravision.

Lístok na autobusy si môže cestujúci kúpiť priamo pri kúpe letenky alebo aj neskôr. Vtedy však musí uviesť registračné číslo letenky, inak sa do autobusu SkyEurope alebo Ryanair nedostane.

Jedna cesta kyvadlovou dopravou aeroliniek stojí zhruba toľko ako cesta bežnou autobusovou linkou. Za jednu cestu priplatí pasažier k letenke 335 až 372 korún a za spiatočný lístok necelých 600 až 744 korún. Výhodou je, že autobusy prichádzajú na bratislavské letisko tak, aby cestujúci presne stihol svoj let a odchádzajú z krátko po príletoch lietadiel.

"Naše autobusy na trase Viedeň - Bratislava využíva v priemere 250 až 300 pasažierov denne, mesačne je to približne 5-tisíc cestujúcich," povedala Horváthová. Ide asi o 8 percent z priemerného mesačného počtu cestujúcich v tomto roku, ktorí leteli so SkyEurope z Bratislavy. Ryanair na otázky SME do uzávierky neodpovedal.

Prevádzka na bratislavskom letisku (jan. - mar.)

Cestujúci Počet letov
  2006 2005 2006 2005
SkyEurope 174782 89692 2237 2097
Ryanair 81615 n 698 n
EasyJet 20437 33923 176 355
Slovenské aerolínie 18630 7015 353 130
České aerolínie 17962 19661 649 651
Lufthansa 12419 7050 450 323
Air Slovakia 3885 4133 206 242

Pozn.: n - spoločnosť v minulom roku z Bratislavy nelietala, Zdroj: letisko Bratislava

Cenová výhoda

Bratislavské a viedenské letisko môžu aerolinky označovať za jednu destináciu najmä preto, že sú neďaleko seba. Výhodou Letiska

M. R. Štefánika sú však pre cestujúcich nižšie letiskové poplatky a jeho orientácia na lacné nízkonákladové letecké spoločnosti ako SkyEurope, EasyJet či Ryanair, ktoré prepravia viac ako 80 percent cestujúcich z letiska.

Vplyv spojenia letísk posudzuje Protimonopolný úrad, zisťuje, či výrazne nezvýši letiskové poplatky v Bratislave, alebo či neporastú ceny na oboch letiskách, čo by poškodilo záujmy pasažierov. (ik)

Bratislavské letisko malo dvakrát viac cestujúcich

BRATISLAVA - Bratislavské letisko vybavilo za prvé tri mesiace roku spolu vyše 343-tisíc cestujúcich, čo je takmer dvakrát viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. V medzinárodnej doprave, ktorá má na letisku stále dominantný podiel, pretože ju využíva 94 percent cestujúcich, poskytlo služby vyše 310 500 ľuďom. Viac ako 11-tisíc cestujúcich tu prestupovalo, vyše 20-tisíc využilo vnútroštátne letecké spojenie do Košíc.

Od vlaňajšieho apríla do marca tohto roku využilo služby letiska približne 1,5 milióna cestujúcich. (tasr)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 221
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 107
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 093
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 096
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 032
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 952
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 418
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 141
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 407
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 179

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o Mečiarových amnestiách má Ústavný súd posledné dni. Nájomný vrah Roháč dostal doživotie. Pri vražde Sýkoru sa spomína SIS.

DOMOV

Koalícia sa chce náhle zbaviť šéfa Ústavu pamäti národa

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.

KULTÚRA

Podivné príbehy a Instagram 19. storočia. Aký bol seriál 1890?

Historická detektívka sa pokúsila priniesť na obrazovky niečo iné.

Neprehliadnite tiež

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.