Microsoft je najcennejšia značka v Top 100 s trhovou hodnotou 62,3 mil. USD

Londýn 10. apríla (TASR) - Každá značka má svoju hodnotu. Ale akú vlastne? Britská spoločnosť Millward Brown Optimor (MBO), dcéra inštitútu pre prieskum ...

Londýn 10. apríla (TASR) - Každá značka má svoju hodnotu. Ale akú vlastne? Britská spoločnosť Millward Brown Optimor (MBO), dcéra inštitútu pre prieskum trhu Millward Brown, zistila, aké drahé v skutočnosti najznámejšie značky sveta sú a zostavila rebríček 100 najsilnejších a najcennejších značiek sveta.

V štúdii boli použité údaje z BrandZ, najväčšej dátovej banky sveta. Na prieskume sa zúčastnilo 650 000 spotrebiteľov z celého sveta, pričom hodnotili 30 000 značiek z rôznych odvetví (maloobchod, nealko nápoje, technológie, odevy, pivo, rýchle občerstvenie, finančné služby, luxusné tovary, automobily) a geografických regiónov. Do štúdie boli zahrnuté nielen značky z rozvinutých trhov, ktoré v súčasnosti stimulujú celosvetový rast hrubého domáceho produktu (HDP), ale aj značky z krajín, ako sú Brazília, Rusko, India a Čína, ktorých prínos ku globálnemu HDP sa bude zvyšovať v ďalších rokoch.

Rebríček vychádza z dolárovej hodnoty značky, ktorá sa prepočítava na základe hospodárskeho úžitku. To znamená, že hodnota spočíva v súčasnej hodnote budúceho zisku, ktorý značka pravdepodobne vygeneruje pre terajšieho vlastníka.

Rebríček obsahuje 100 najcennejších značiek na celom svete podľa trhovej hodnoty v miliónoch USD. Na samom vrchu sa nachádza značka Microsoft amerického softvérového koncernu Microsoft Corporation s trhovou hodnotou 62,03 milióna USD, v prepočte 1,9 miliardy SKK. Hneď za ním sa umiestnila General Electric amerického koncernu General Electric (GE) s trhovou hodnotou 55,83 milióna USD. Nasleduje Coca-Cola amerického výrobcu nealko nápojov Coca-Cola (41,40 milióna USD), rovnomenná značka čínskeho telekomunikačného koncernu China Mobile (HK) Limited (39,16 milióna USD) a prvú päťku uzatvára značka Marlboro tabakovej spoločnosti Altria Group Inc. s trhovou hodnotou 38,51 milióna USD. V prvej dvadsiatke dominujú spoločnosti z odvetvia informačných technológií a telekomunikácií (až 7 firiem). Z automobiliek je najcennejšou značkou Toyota japonského výrobcu Toyota Motor Corp., ktorá s trhovou hodnotou 30,2 milióna USD obsadila 10. priečku. Do prvej dvadsiatky sa ešte dostala aj nemecká automobilka BMW AG, ktorá sa umiestnila na 17. mieste. Z bankového sektora sa na 9. mieste ocitla značka Citi americkej spoločnosti Citigroup Inc., globálnej jednotky na bankovom trhu. Prvú dvadsiatku uzatvára značka Cisco popredného amerického dodávateľa dátových komunikačných zariadení Cisco Systems. Rebríček najcennejších Top 100 značiek uzatvára značka Hennessy spoločnosti LVHM, ktorá má hodnotu 4,19 milióna USD.

Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland vo svojom on-line vydaní.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 548
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 638
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 220
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 058
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 808
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 511
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 408
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 844
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 590
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 993

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop