Sťažností spotrebiteľov na spotrebné tovary pribúda

Bratislava 13. marca (TASR) - Slovenskí spotrebitelia v posledných rokoch čoraz viac upozorňujú na problémy týkajúce sa spotrebných tovarov. Klesá však ...

Bratislava 13. marca (TASR) - Slovenskí spotrebitelia v posledných rokoch čoraz viac upozorňujú na problémy týkajúce sa spotrebných tovarov. Klesá však podiel sťažností na služby spojené s užívaním bytu. Na dnešnej tlačovej konferencii to uviedol 1. podpredseda Rady Združenia slovenských spotrebiteľov (ZSS) Jozef Lounek.

Združenie vlani dostalo 3 490 podnetov od spotrebiteľov, v roku 2004 ich bolo 3 300. Kým pred 2 rokmi sa viac ako polovica sťažností týkala vyúčtovania spotreby energií, v súčasnosti je to zhruba 45 %. Naopak narastajú problémy so spotrebnými tovarmi, ktorých podiel predstavuje asi 35 % všetkých prijatých podnetov. "Všetko ostatné sú tie drobnejšie, do 15 % sťažností sa týka potravín," poznamenal Lounek.

V prípade potravín sa spotrebitelia sťažujú hlavne na mliečne výrobky. "Bývajú po záručnej lehote, sú prelepky o zníženej cene práve na mieste, kde je vytlačená záručná lehota," konkretizoval Lounek. Ďalej sú problémy s múčnymi výrobkami - chlebom a pečivom. "Pri krájaných chleboch sa niekedy v predajni vyskytuje aj pleseň," pokračoval Lounek. V posledných 2 až 3 mesiacoch ZSS zaznamenalo iba 7 podnetov na prešetrenie týkajúcich sa mäsových výrobkov. Zo spotrebných tovarov sa sťažnosti najčastejšie týkajú obuvi, textilu, elektroniky, mobilných telefónov a automobilov.

Podľa výkonného riaditeľa ZSS Miroslava Tuláka je ochrana spotrebiteľa na Slovensku biedna a zodpovedá objemu finančnej podpory spotrebiteľských hnutí zo strany štátu. Ten ročne vyčleňuje pre viac ako 40 spotrebiteľských organizácií okolo 2,5 milióna Sk, ktoré sa rozdeľujú na základe projektov. "Pre porovnanie v Českej republike je to už niekoľko rokov 18 miliónov CZK, čiže 23,5 milióna SKK," konštatoval Tulák.

Aj tento rok sa ZSS zapája do kampane celosvetového spotrebiteľského hnutia, ktoré 15. marec zvýrazňuje ako Svetový deň spotrebiteľských práv 2006. Jeho hlavným sloganom tento rok je Energia: zabezpečený prístup pre všetkých. ZSS v tomto kontexte zdôrazňuje potrebu čoraz viac šetriť energiou a hľadať nové energetické zdroje. "Energetická politika SR do roku 2030 vôbec neráta s tým, že by sa u nás prešlo na nejaké nové zdroje. To znamená, že budeme čerpať zo súčasných dostupných, ktoré sú stále nákladnejšie," dodal Lounek.

ZSS bolo založené vo februári 1990 ako prvá spotrebiteľská organizácia vo vtedajšej Česko-slovenskej federatívnej republike (ČSFR). V súčasnosti svoje aktivity rozvíja v Bratislave a 9 regionálnych centrách.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 259
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 632
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 14 048
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 102
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 803
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 888
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 410
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 952
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 406
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 310

Hlavné správy zo Sme.sk

PRIMÁR

Od štyridsatky po sedemdesiatku. Ako sa mení sexualita?

Kvalita závisí od psychiky milencov.

TECH

Drobné prepeličky môžu pomáhať v boji proti rakovine

Výskum na vtáčích vajciach a embryách prináša nové rozmery.

Neprehliadnite tiež

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.

Trump sa na summite prihlásil k voľnému trhu, obavy však zostali

Na stretnutí G7 došlo rýchlo k zhode, že sa musí zachovať otvorený globálny trh.