Volkswagen chce uviesť nový Golf na trh v roku 2008, o rok skôr ako plánoval

Frankfurt nad Mohanom 12. marca (TASR) Najväčší európsky výrobca automobilov Volkswagen (VW) chce podľa informácií z kruhov koncernu uviesť na trhu nový ...

Frankfurt nad Mohanom 12. marca (TASR) Najväčší európsky výrobca automobilov Volkswagen (VW) chce podľa informácií z kruhov koncernu uviesť na trhu nový Golf už v roku 2008, teda o rok skôr ako plánoval.

"Je to tak, Golf má prísť už v roku 2008," uviedol dobre informovaný zdroj pre agentúru Reuters. Pri výrobe najdôležitejšieho modelu automobilky by sa mali okrem iného zredukovať výdavky v porovnaní s Golfom 5. generácie (Golf V), ktorý prišiel na trh na jeseň 2003. "Náklady na výrobu sa majú znížiť." Ešte predtým informoval nemecký magazín Der Spiegel a denník Die Welt v sobotňajšom vydaní, že šéf značky VW Wolfgang Bernhard chce nechať kompaktné vozidlo koncipovať tak, aby sa dalo montovať jednoduchšie a výhodnejšie ako predchádzajúce varianty. Koncern sa k tomu nechcel vyjadriť.

V súčasnosti potrebuje VW na výrobu Golfu V, ktorého sa vrátane verzie s vyššou strechou Golf Plus predalo vlani 706 000 kusov, teda o dobrých 7 % viac ako v roku 2004, 2-násobne dlhý čas ako potrebujú niektorí konkurenti pre porovnateľné autá. Bernhard to chce zmeniť a z hľadiska efektívnosti nasmerovať VW viac na cestu, ktorou ide japonský výrobca Toyota. Toho v automobilovej branži považujú v tomto smere za vzor.

Podľa najnovšieho vydania nemeckého spravodajského magazínu Focus, ktoré bude zverejnené v pondelok, sa boj o moc na najvyšších miestach VW medzičasom opäť trochu upokojil. Šéf dozornej rady Ferdinand Pi‰ch sa ospravedlnil predsedovi predstavenstva Berndovi Pischetsriederovi za svoje verejné vyjadrenia k jeho údajne otáznemu predĺženiu pracovnej zmluvy u VW.

Pischetsrieder v súčasnosti zabezpečuje s Bernhardom sanáciu hlavnej značky VW a v dôsledku tvrdých škrtov nemá u zástupcov zamestnancov dobrú povesť. Finančný šéf VW Hans Dieter Pötsch však označil najnovšie plánované zníženie nákladov za dôležité z hľadiska prežitia a bez alternatívy. "Bez reštrukturalizácie, obzvlášť tradičných závodov, by schopnosť koncernu VW dlhodobo prežiť v budúcnosti bola nemysliteľná," povedal minulý týždeň na bilančnej tlačovej konferencii koncernu. Sanácia slabo vyťažených fabrík v západnom Nemecku je predpokladom aj pre to, aby sa automobilka dostala zo straty v USA.

VW doteraz uvažuje o zrušení 20 000 pracovných miest v nerentabilných západonemeckých fabrikách. Rozhodnutia však ešte nepadli, rozhovory so zástupcami zamestnancov o snahe znížiť výrobné náklady pokračujú. V roku 2005 zvýšil VW vďaka už uskutočňovaným úsporným programom operatívny zisk pred mimoriadnymi položkami o polovicu na 3,1 miliardy EUR, v prepočte 116,4 miliardy SKK. Čistý zisk dosiahol 1 miliardu EUR.

Informovala o tom agentúra Reuters na svojej internetovej stránke www.reuters.de

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 18 669
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 946
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 513
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 041
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 592
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 503
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 493
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 414
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 288
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 271

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

BRATISLAVA

Prestavba stanice sa blíži, Bratislava o obmedzeniach mlčí

Najskôr musia dokončiť modernizáciu električkovej trate na Špitálskej ulici.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

KULTÚRA

Nové Káčerovo lahodí oku. Pravé dobrodružstvo však neukázalo

Animované seriály za tridsať rokov vyrástli.

Neprehliadnite tiež

Viete, čo o vás píšu úverové registre a kedy je to zlé? (prehľad)

Banky aj nebankovky si pred odklepnutím úveru preverujú človeka v rôznych registroch.

Opäť sa začína hovoriť o potiahnutí Transsibírskej magistrály až do Viedne

Na predĺženie širokorozchodnej trate z Košíc do viedenského regiónu je najvhodnejší čas, myslí si spolkový minister pre infraštruktúru.

Švajčiarsko zakázalo nové registrácie áut Porsche Cayenne s naftovým motorom

Autá, ktoré už registrované sú, môžu po švajčiarskych cestách naďalej jazdiť.

Bolívar stráca na hodnote, Venezuela sa rúti do bankrotu

Šéf venezuelskej Úverovej banky predpokladá, že sa krajina dostane do kritického obdobia v októbri a v novembri.