Čoraz väčší vplyv internetovej reklamy sa prejavil aj na tržbách dvanástich slovenských portálov, ktoré z internetových odkazov vlani získali 230 miliónov korún. FOTO - TASR/AP |
BRATISLAVA - Dvanásti členovia Asociácie internetových médií minulý rok za publikovanie reklamy na nimi prevádzkovaných webových stránkach zinkasovali na strane tržieb 230 miliónov korún.
V porovnaní s minuloročným prieskumom medzi vtedajšími deviatimi členmi asociácie narástli tržby za príjmy internetových médií medziročne o 48 percent. Vlaňajšie tržby zahŕňajú podľa predsedu jej správnej rady Milana Csaplára príjmy internetových médií z predaja bannerovej reklamy, z ostatných foriem inzercie na internete a za agentúrne provízie.
Internet je podľa Csaplára najprogresívnejším masovokomunikačným médiom, ktoré sa stáva čoraz atraktívnejšie aj pre zadávateľov inzercie, ktorá je všeobecne hlavným príjmom médií. Za hlavné faktory rastu reklamných investícií na slovenskom internete označil zvýšenie návštevnosti stránok, lepšiu cielenosť reklamy na klienta a rýchlejšiu spätnú väzbu v porovnaní s ostatnými médiami. Reklama na internete je tiež v porovnaní napríklad s inzerátmi v dennej tlači alebo so šotmi v elektronických médiách trvácnejšia. Internetová inzercia sa na portáloch objavuje najčastejšie v rozmedzí od tridsiatich dní až jedného roka.
Asociácia pôsobí na trhu od mája minulého roka. Jej hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. Združuje dvanásť subjektov, a to SME online, Atlas.sk, Azet.sk, Centrum.sk, eTREND.sk, Markíza.sk, POINT Network, Pravda.sk, Profesia.sk, Sport.sk, Zive.sk a Zoznam.sk. Väčšina z nich patrí medzi najnavštevovanejšie portály na slovenskom internete.
(sita, lh)