Maďarské firmy idú za slovenskými daňami

BUDAPEŠŤ - Po vstupe do Európskej únie vznikol medzi Maďarskom a Slovenskom nový druh cezhraničného pohybu. Zo Slovenska denne alebo týždenne chodia pracovníci do Maďarska, z Maďarska zasa čoraz viac podnikov presúva svoje sídlo na druhú stranu hranice,

píše maďarský denník Népszabadság.

Počet maďarských firiem, ktoré sa vlani usadili na Slovensku, denník odhaduje na viac ako tisícku. V maďarsko-slovenských obchodných vzťahoch je podľa neho mimoriadne vysoký podiel mikropodnikov, malých a stredných podnikov, a to 45 až 47 percent.

Prečo je Slovensko jednou z najdôležitejších cieľových staníc maďarských firiem? Z analýzy vyplýva, že založiť podnik na Slovensku je jednoduchšie a lacnejšie ako v Maďarsku. K výhodám sťahovania patrí aj nižšia daňová a odvodová zaťaženosť, ako aj nižšie mzdy.

Podľa šéfa obchodnej kancelárie maďarského veľvyslanectva v Bratislave Tibora Vargu je veľmi málo maďarských podnikov, ktoré sa na Slovensko presťahovali iba pre nižšie dane, ich počet dosahuje ani osem percent. Záujmom väčšiny je totiž podľa neho získať nové trhy.

Počet slovenských občanov pracujúcich najmä v Györi, Komárome a Ostrihome odhadujú už na 30-tisíc. (tasr)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 732
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 927
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 110
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 832
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 679
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 099
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 018
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.