Veritelia VSS Košice schválili uspokojenie pohľadávok prostredníctvom vyrovnania

Bratislava/Košice 2. marca (TASR) - Veritelia Východoslovenských strojární, a. s., Košice (VSS) na stretnutí v stredu schválili uspokojenie svojich pohľadávok ...

Bratislava/Košice 2. marca (TASR) - Veritelia Východoslovenských strojární, a. s., Košice (VSS) na stretnutí v stredu schválili uspokojenie svojich pohľadávok prostredníctvom vyrovnania. Celkovo si voči VSS prihlásilo pohľadávky 155 veriteľov a ich objem dosahuje 699,5 milióna Sk.

Ako ďalej TASR informoval hovorca najväčšieho veriteľa VSS, skupiny J&T, Maroš Sýkora, s návrhom oddelených veriteľov na vyrovnanie súhlasila aj časť ostatných veriteľov, ktorí reprezentujú pohľadávky v sume viac ako 225,9 milióna Sk. V rámci vyrovnania VSS navrhli do roka uspokojiť pohľadávky do výšky 12 %. Na uspokojenie pohľadávok oddelených veriteľov má podnik 3 roky, pričom tieto nebudú krátené. Podľa generálneho riaditeľa VSS Matúša Orlovského je tento návrh maximom v rámci možností spoločnosti. Schôdzu veriteľov zvolal Krajský súd v Košiciach, o povolení vyrovnania rozhodol na návrh spoločnosti v decembri minulého roka. Táto povinnosť jej vyplynula zo zákona, keďže v dôsledku chýb z minulosti boli VSS dlhodobo v predlžení.

"Rozhodnutie veriteľov vítame, pretože ho považujeme za jediné racionálne," poznamenal Orlovský. V prípade, že by VSS vstúpili do konkurzu, hodnota majetku podniku by podľa neho pokryla nároky oddelených veriteľov a náklady samotného konkurzu. "Pohľadávky ostatných veriteľov by však neboli uspokojené ani vo výške, ktorú navrhuje spoločnosť vyplatiť v rámci vyrovnania," doplnil Orlovský. Otázne tiež je, či by VSS dokázali po konkurze ďalej fungovať, čím by veritelia okrem pohľadávok mohli prísť aj o možnosť príjmov z obchodných vzťahov s podnikom.

VSS Košice v súčasnosti prechádzajú procesom ozdravenia a reštrukturalizácie. Zmeny v spoločnosti nastali v októbri 2005, keď ju prevzali noví majitelia. Tí, podľa slov Sýkoru vzhľadom na to, že proces ozdravenia podniku je iba na začiatku, si zatiaľ neželajú byť menovaní. Najväčším veriteľom strojární je skupina J&T, ktorá odkúpila balík pohľadávok od bánk. V predstavenstve podniku má dvoch svojich zástupcov.

"Súčasné vedenie VSS sa snaží o oživenie výroby a nastavilo obchodné vzťahy tak, aby už nové záväzky boli uhrádzané plynule a nedochádzalo k narastaniu zadlženosti," konštatoval Orlovský. V prípade úspešného ozdravenia majitelia VSS podľa Sýkoru nevylučujú dlhodobé pôsobenie v podniku, ale v prípade nájdenia vhodného strategického investora pripúšťajú jeho predaj.

História VSS siaha do 50. rokov minulého storočia. Podnik prešiel niekoľkými transformáciami a od 1. januára 2000 pôsobí ako VSS, a. s., Košice. Výroba spoločnosti je zameraná na špeciálne vozidlá, nadstavby účelových automobilov, excentrické lisy, prevodovky, autodomiešavače betónu, prepravníky LPG a vagónové cisterny. V súčasnosti zamestnáva takmer 600 pracovníkov a exportuje zhruba tri štvrtiny svojej produkcie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 572
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 108
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 378
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 451
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 389
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 878
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 584
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 440
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 439
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 857

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop