Slovenské médiá vlani s príjmami z reklamy za viac ako 7 mld. Sk

Bratislava 4. marca (TASR) - Slovenské médiá dosiahli v minulom roku príjmy z reklamy spolu približne 7,22 miliardy Sk. V porovnaní s rokom 2004 je to ...

Bratislava 4. marca (TASR) - Slovenské médiá dosiahli v minulom roku príjmy z reklamy spolu približne 7,22 miliardy Sk. V porovnaní s rokom 2004 je to 14-% nárast. Na dnešnej tlačovej konferencii o tom informoval Martin Mazag, šéfredaktor odborného mesačníka Stratégie, ktorý uskutočnil v spolupráci so spoločnosťou TNS monitoring reklamy v printových, outdoorových a online médiách, televíziách, rádiách a kinách na Slovensku.

Podľa analýzy päť slovenských televíznych staníc (Markíza, JOJ, Jednotka, Dvojka a TA3)získalo celkovo približne 3,25 miliardy Sk, čo predstavuje medziročný rast o viac ako 6 %. K tomuto rastu prispeli najmä dva faktory. "Rok 2005 bol prvý rok, kedy sa obchodovalo na čisto, podľa píplmetrových dát. V tejto súvislosti došlo aj k zvýšeniu ceny v televíziách. Druhý aspekt bol tvrdý programový súboj medzi stanicami JOJ, Markíza a STV najmä v oblasti realitšou," uviedol Mazag. Najväčší nárast až 46 % z príjmov z reklamy zaznamenala v tomto segmente televízia JOJ. Za ňou nasleduje STV, ktorá si tento rok polepšila o 12 %. Napriek rastu v oblasti televízií však došlo v celkovom podiele na výdavkoch médií oproti roku 2004 k poklesu.

Jednou z príčin poklesu rastu v tomto segmente bol aj rozvoj printových médií. Dvadsať najväčších vydavateľov tlače na Slovensku, ktorí slúžia ako báza analýzy, zaznamenal nárast medziročne o viac ako 12 %. Z predaja inzercie získala táto skupina viac ako 2,5 miliardy Sk.

Zo všetkých mediatypov rástol trh slovenských rádií najmenej. V porovnaní s minulým rokom zaznamenal nárast iba o 4,7 %. Napriek tomu však súkromné Rádio Express dosiahlo historický rast tržieb z reklamy na úrovni viac ako 200 miliónov Sk, čo v praxi znamená približne 40-% trhový podiel. Medziročný rast príjmov zaznamenali aj rádiá Fun a Okey. Naopak tržby Slovenského rozhlasu a Rádia Twist výrazne klesli.

Veľký potenciál vidí Mazag v rozvoji internetových médií. Medziročný nárast reklamy v tomto segmente bol približne na úrovni 30 %. Okrem online médií bol v minulom roku druhý najrýchlejšie rastúci segment outdoorových médií. Podľa odhadov Stratégie sa vlani v porovnaní s rokom 2004 zvýšil podiel výdavkov do vonkajšej reklamy o 20 %. Menšie spoločnosti pritom uvádzajú nižší rast tržieb v intervale 13 až 15 %. "V priemere tento segment rástol o viac ako 13 %, čo je 800 miliónov korún. Výdavky do tohto segmentu už prekročili aj výdavky do oblasti rádií," dodal Mazag.

V minulom roku nevykázala prakticky žiaden nárast kinoreklama. Podľa Mazaga sa však tento segment príliš nemení ani v zahraničí. Slovenský trh kinoreklamy je však výrazne limitovaný počtom moderných kín a vlani navyše aj menšou ponukou kinohitov.

Mazag odhaduje v súvislosti s rastúcou ekonomikou priamy rast reklamného trhu v tomto roku o 400 až 500 miliónov Sk, čo je približne 7 až 8 %. Ďalšou príčinou, ktorá by mohla ovplyvniť rast výdavkov sú aj parlamentné voľby. "Z odhadovaného objemu 400 až 500 miliónov korún, predpokladám, že asi 150 miliónov bude tvorených práve z výdavkov politických strán na reklamu," uviedol Mazag.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Obyvatelia si zabezpečujú domácnosti bezpečnostnými dverami
  2. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  3. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  4. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  5. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  6. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  7. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  8. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  9. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  10. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 18 093
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 569
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 440
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 985
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 481
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 334
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 136
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 866
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 976
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 3 313

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Má anorexiu a 26 kilogramov. Jej manžel je zúfalý, lebo jej nikto nevie pomôcť

Povedali mi, že s takouto diagnózou nepochodíte nikde na Slovensku. Nikto vám ju nezoberie, spomína manžel na reakciu samosprávy.

Neprehliadnite tiež

Daniari: Remetu podozrievame z väčších machinácií

Má ísť o sumu nie 1,1 milióna eur, ale približne tri milióny eur.

Tsakalotos poprel správy, že Grécku hrozí v júli bankrot

Reagoval na článok, že Grécko možno nebude schopné uhradiť dlhy, ktorým vyprší splatnosť.

Érsek zrušil Počiatkov projekt za desiatky miliónov eur

Projekt nebol financovateľný z eurofondov.

V bratislavskom Volkswagene hrozí ostrý štrajk

Ďalšie kolo kolektívneho vyjednávania sa uskutoční v piatok 2. júna.