Slovenské médiá vlani s príjmami z reklamy za viac ako 7 mld. Sk

Bratislava 4. marca (TASR) - Slovenské médiá dosiahli v minulom roku príjmy z reklamy spolu približne 7,22 miliardy Sk. V porovnaní s rokom 2004 je to ...

Bratislava 4. marca (TASR) - Slovenské médiá dosiahli v minulom roku príjmy z reklamy spolu približne 7,22 miliardy Sk. V porovnaní s rokom 2004 je to 14-% nárast. Na dnešnej tlačovej konferencii o tom informoval Martin Mazag, šéfredaktor odborného mesačníka Stratégie, ktorý uskutočnil v spolupráci so spoločnosťou TNS monitoring reklamy v printových, outdoorových a online médiách, televíziách, rádiách a kinách na Slovensku.

Podľa analýzy päť slovenských televíznych staníc (Markíza, JOJ, Jednotka, Dvojka a TA3)získalo celkovo približne 3,25 miliardy Sk, čo predstavuje medziročný rast o viac ako 6 %. K tomuto rastu prispeli najmä dva faktory. "Rok 2005 bol prvý rok, kedy sa obchodovalo na čisto, podľa píplmetrových dát. V tejto súvislosti došlo aj k zvýšeniu ceny v televíziách. Druhý aspekt bol tvrdý programový súboj medzi stanicami JOJ, Markíza a STV najmä v oblasti realitšou," uviedol Mazag. Najväčší nárast až 46 % z príjmov z reklamy zaznamenala v tomto segmente televízia JOJ. Za ňou nasleduje STV, ktorá si tento rok polepšila o 12 %. Napriek rastu v oblasti televízií však došlo v celkovom podiele na výdavkoch médií oproti roku 2004 k poklesu.

Jednou z príčin poklesu rastu v tomto segmente bol aj rozvoj printových médií. Dvadsať najväčších vydavateľov tlače na Slovensku, ktorí slúžia ako báza analýzy, zaznamenal nárast medziročne o viac ako 12 %. Z predaja inzercie získala táto skupina viac ako 2,5 miliardy Sk.

Zo všetkých mediatypov rástol trh slovenských rádií najmenej. V porovnaní s minulým rokom zaznamenal nárast iba o 4,7 %. Napriek tomu však súkromné Rádio Express dosiahlo historický rast tržieb z reklamy na úrovni viac ako 200 miliónov Sk, čo v praxi znamená približne 40-% trhový podiel. Medziročný rast príjmov zaznamenali aj rádiá Fun a Okey. Naopak tržby Slovenského rozhlasu a Rádia Twist výrazne klesli.

Veľký potenciál vidí Mazag v rozvoji internetových médií. Medziročný nárast reklamy v tomto segmente bol približne na úrovni 30 %. Okrem online médií bol v minulom roku druhý najrýchlejšie rastúci segment outdoorových médií. Podľa odhadov Stratégie sa vlani v porovnaní s rokom 2004 zvýšil podiel výdavkov do vonkajšej reklamy o 20 %. Menšie spoločnosti pritom uvádzajú nižší rast tržieb v intervale 13 až 15 %. "V priemere tento segment rástol o viac ako 13 %, čo je 800 miliónov korún. Výdavky do tohto segmentu už prekročili aj výdavky do oblasti rádií," dodal Mazag.

V minulom roku nevykázala prakticky žiaden nárast kinoreklama. Podľa Mazaga sa však tento segment príliš nemení ani v zahraničí. Slovenský trh kinoreklamy je však výrazne limitovaný počtom moderných kín a vlani navyše aj menšou ponukou kinohitov.

Mazag odhaduje v súvislosti s rastúcou ekonomikou priamy rast reklamného trhu v tomto roku o 400 až 500 miliónov Sk, čo je približne 7 až 8 %. Ďalšou príčinou, ktorá by mohla ovplyvniť rast výdavkov sú aj parlamentné voľby. "Z odhadovaného objemu 400 až 500 miliónov korún, predpokladám, že asi 150 miliónov bude tvorených práve z výdavkov politických strán na reklamu," uviedol Mazag.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  2. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  5. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  9. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 770
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 8 433
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 341
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 910
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 838
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 786
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 709
  8. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 966
  9. Ušetrite až 60 % nákladov na elektrinu využitím slnečnej energie 944
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 686

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdoša kritizuje jeho tajomník z Mosta

Na čom bude lietať slovenská armáda mali povedať do konca septembra.

DOMOV

Pellegriniho úradníčka má blízko k IT firme spájanej s Počiatkom

Žiláková má mať vzťah so šéfom Anextu.

SVET

Putin sa prišiel pozrieť na vojenské cvičenia Západ 2017

Moskva ubezpečovala, že manévre nie sú prípravou na inváziu do Poľska a Litvy.

Neprehliadnite tiež

Guvernér Wisconsinu odobril finančnú injekciu pre taiwanský Foxconn

Taiwanský výrobca elektroniky Foxconn Technology Group získa v hotovosti takmer tri miliardy dolárov.

Ekonomiky krajín strednej a východnej Európy porastú, odhaduje to Erste Group

Hospodárstvo v krajinách regiónu ťahá rast domácej spotreby, ktorá súvisí so zlepšovaním situácie na trhu práce.

Nórsky štátny investičný fond dosiahol hranicu jedného bilióna dolárov

Nórsko prvýkrát vložilo do fondu svoje zisky z ropy a zemného plynu v roku 1996.

Z Bratislavy sa bude lietať do Burgasu a Pafosu. Ryanair oznámil dve nové linky

Írska nízkonákladovka informuje o nových linkách v dobe, kedy čelí negatívnym reakciám pre hromadné rušenie letov.