Slovenské médiá vlani s príjmami z reklamy za viac ako 7 mld. Sk

Bratislava 4. marca (TASR) - Slovenské médiá dosiahli v minulom roku príjmy z reklamy spolu približne 7,22 miliardy Sk. V porovnaní s rokom 2004 je to ...

Bratislava 4. marca (TASR) - Slovenské médiá dosiahli v minulom roku príjmy z reklamy spolu približne 7,22 miliardy Sk. V porovnaní s rokom 2004 je to 14-% nárast. Na dnešnej tlačovej konferencii o tom informoval Martin Mazag, šéfredaktor odborného mesačníka Stratégie, ktorý uskutočnil v spolupráci so spoločnosťou TNS monitoring reklamy v printových, outdoorových a online médiách, televíziách, rádiách a kinách na Slovensku.

Podľa analýzy päť slovenských televíznych staníc (Markíza, JOJ, Jednotka, Dvojka a TA3)získalo celkovo približne 3,25 miliardy Sk, čo predstavuje medziročný rast o viac ako 6 %. K tomuto rastu prispeli najmä dva faktory. "Rok 2005 bol prvý rok, kedy sa obchodovalo na čisto, podľa píplmetrových dát. V tejto súvislosti došlo aj k zvýšeniu ceny v televíziách. Druhý aspekt bol tvrdý programový súboj medzi stanicami JOJ, Markíza a STV najmä v oblasti realitšou," uviedol Mazag. Najväčší nárast až 46 % z príjmov z reklamy zaznamenala v tomto segmente televízia JOJ. Za ňou nasleduje STV, ktorá si tento rok polepšila o 12 %. Napriek rastu v oblasti televízií však došlo v celkovom podiele na výdavkoch médií oproti roku 2004 k poklesu.

Jednou z príčin poklesu rastu v tomto segmente bol aj rozvoj printových médií. Dvadsať najväčších vydavateľov tlače na Slovensku, ktorí slúžia ako báza analýzy, zaznamenal nárast medziročne o viac ako 12 %. Z predaja inzercie získala táto skupina viac ako 2,5 miliardy Sk.

Zo všetkých mediatypov rástol trh slovenských rádií najmenej. V porovnaní s minulým rokom zaznamenal nárast iba o 4,7 %. Napriek tomu však súkromné Rádio Express dosiahlo historický rast tržieb z reklamy na úrovni viac ako 200 miliónov Sk, čo v praxi znamená približne 40-% trhový podiel. Medziročný rast príjmov zaznamenali aj rádiá Fun a Okey. Naopak tržby Slovenského rozhlasu a Rádia Twist výrazne klesli.

Veľký potenciál vidí Mazag v rozvoji internetových médií. Medziročný nárast reklamy v tomto segmente bol približne na úrovni 30 %. Okrem online médií bol v minulom roku druhý najrýchlejšie rastúci segment outdoorových médií. Podľa odhadov Stratégie sa vlani v porovnaní s rokom 2004 zvýšil podiel výdavkov do vonkajšej reklamy o 20 %. Menšie spoločnosti pritom uvádzajú nižší rast tržieb v intervale 13 až 15 %. "V priemere tento segment rástol o viac ako 13 %, čo je 800 miliónov korún. Výdavky do tohto segmentu už prekročili aj výdavky do oblasti rádií," dodal Mazag.

V minulom roku nevykázala prakticky žiaden nárast kinoreklama. Podľa Mazaga sa však tento segment príliš nemení ani v zahraničí. Slovenský trh kinoreklamy je však výrazne limitovaný počtom moderných kín a vlani navyše aj menšou ponukou kinohitov.

Mazag odhaduje v súvislosti s rastúcou ekonomikou priamy rast reklamného trhu v tomto roku o 400 až 500 miliónov Sk, čo je približne 7 až 8 %. Ďalšou príčinou, ktorá by mohla ovplyvniť rast výdavkov sú aj parlamentné voľby. "Z odhadovaného objemu 400 až 500 miliónov korún, predpokladám, že asi 150 miliónov bude tvorených práve z výdavkov politických strán na reklamu," uviedol Mazag.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  2. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  3. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  4. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  5. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  6. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  7. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  8. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  9. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  10. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 452
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 166
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 453
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 501
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 402
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 844
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 553
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 428
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 391
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 845

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

KULTÚRA

Vo filme odpratával mŕtve telá. V práci ich umýva

Oscarového Saulovho syna na Berlinale nechceli.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

CESTOVANIE

Desať pláží s najčistejšou vodou na svete

Pozrite si tipy na miesta s najčistejším morom.

Neprehliadnite tiež

Visa sa chystá na novú dobu. Platiť sa bude dať autom či chladničkou

Do inovácií tlačia firmu okolnosti na európskom trhu. Biznis spoločností môžu ohroziť noví konkurenti ako Apple či Google

Vláda bude rokovať o investičných stimuloch aj dobrovoľnej vojenčine

Vláda sa bude zaoberať aj vznikom novej verejnoprávnej inštitúcie - Fondu na podporu kultúry národnostných menšín.

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop