Škody z neprivatizácie Carga v stovkách mil. Sk

Bratislava 22. februára (TASR) - Priame škody spojené so zastavením procesu privatizácie Železničnej spoločnosti (ZSSK) Cargo Slovakia sa odhadujú na ...

Bratislava 22. februára (TASR) - Priame škody spojené so zastavením procesu privatizácie Železničnej spoločnosti (ZSSK) Cargo Slovakia sa odhadujú na niekoľko sto miliónov korún. Po dnešnom rokovaní vlády to novinárom uviedol minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič.

Najväčšou škodou podľa Prokopoviča je skutočnosť, že ostatné konkurenčné firmy mali možnosť nahliadnuť do obchodných plánov Carga, jeho cenotvorby, obchodných zámerov a koncepcií do budúcnosti. "Toto sa ani dnes vyčísliť nedá, ale rozhodne to bude mať veľmi, veľmi negatívny vplyv na ďalší chod Carga," povedal Prokopovič. Stopnutie privatizácie Carga podľa neho nebude mať vplyv na pokračujúcu liberalizáciu nákladnej železničnej dopravy, ktorá postupuje podľa smerníc Európskej rady a uznesenia Rady ministrov Európskej únie (EÚ). V zmysle zákonov SR je vnútroštátna nákladná železničná doprava už liberalizovaná, v roku 2007 sa rozšíri aj na zahraničné subjekty. "Tam my si vyberať nemôžeme. V tomto smere sa nedá nič robiť," poznamenal Prokopovič.

Ako ďalej pokračoval, nikdy nehovoril o zastavení procesu privatizácie Carga, iba rešpektuje dohodu o neprivatizovaní do volieb. "Ako člen vlády som povinný rešpektovať a rešpektujem bez pripomienok rozhodnutie vlády. Privatizačná komisia spolu s poradcom mi predložili návrh, ktorý je u mňa. Ja ho do vlády nepredkladám," dodal Prokopovič, ktorého prekvapil postoj opozície k privatizácii Carga, pretože podľa neho sú to dlhodobo rozpracované veci.

Dosah časového posunu privatizácie vo všeobecnosti sa podľa ministra hospodárstva Jirka Malchárka ťažko vyčísľuje. "Priama strata je ťažko vyčísliteľná. Ak sú tam nejaké záväzky vo vzťahu k poradcom, hlavne cez rezort dopravy a v súvislosti s Cargom, tak si myslím, že poradca chce aj v budúcnosti radiť pri našich privatizáciách, takže nevidel by som to až tak zle pre SR," konštatoval Malchárek. Zároveň dodal, že už dlhší čas nemá pripravené žiadne návrhy na privatizačné rozhodnutia, čo považuje za rozumný prístup.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 744
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 643
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 487
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 399
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 076
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 055
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 647
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 480
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 280
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 214

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

PLUS

Európa sa hýbe smerom, akým chce Merkelová

Angela Merkelová bola v posledných rokoch tvárou Európskej únie. Bez domáce podpory to bude mať oveľa ťažšie.

EKONOMIKA

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.