Subdodávatelia Kia investujú na Považí 40 mil. eur

BRATISLAVA 17. februára (SITA) - Dvaja kórejskí subdodávatelia automobilky Kia pri Žiline, spoločnosti Dongil Rubber Belt Company a Hanil E-Hwa, preinvestujú v Považskej Bystrici spolu 40 mil. eur, čo ...

BRATISLAVA 17. februára (SITA) - Dvaja kórejskí subdodávatelia automobilky Kia pri Žiline, spoločnosti Dongil Rubber Belt Company a Hanil E-Hwa, preinvestujú v Považskej Bystrici spolu 40 mil. eur, čo je približne 1,495 mld. Sk. "Firma Dongil Rubber Belt Company kúpila v areáli bývalých Považských strojární výrobné haly ešte v minulom roku, pričom plánuje zamestnať 400 až 500 pracovníkov," uviedol pre agentúru SITA viceprimátor mesta Považská Bystrica Jozef Keruľ. Dodal, že spoločnosť Hanil E-Hwa plánuje v rámci prvej etapy zamestnať do konca tohto roka 200 až 300 pracovníkov a v druhej etape rozšíriť investíciu aj pre automobilku Hyundai v Českej republike. Dongil Rubber Belt Company je dodávateľom kaučuku pre subdodávateľské firmy automobilky Kia, spoločnosť Hanil E-Hwa by mala pre žilinskú automobilku vyrábať interiérové zostavy. Obe spoločnosti musia byť pripravené začať s výrobou spolu s automobilkou Kia, teda v júni tohto roku.

Podľa Keruľa si spomínaní investori vybrali Považskú Bystricu pre jej výhodnú polohu ako aj prítomnosť kvalifikovaných pracovníkov. "Problémom, ktorý trápi kórejských investorov a ktorý rezonoval na piatkovom stretnutí, je zrušenie sľúbenej finančnej podpory subdodávateľom automobilky Hyundai/Kia zo strany vlády SR," podotkol viceprimátor. Ako pokračoval, plánované investície kórejských firiem tak môžu byť ohrozené. O tom, že zahraniční dodávatelia pre automobilku Hyundai/Kia pri Žiline, ktorí požadovali od Slovenska investičné stimuly, nezískajú žiadnu štátnu pomoc, rozhodla vláda na návrh ministra hospodárstva Jirka Malchárka začiatkom februára. "Vybraní dodávatelia chcú totiž investovať v zóne, v ktorej nie je podľa schválených pravidiel poskytovania investičných stimulov možné poskytnúť štátnu pomoc," uviedol vtedy Malchárek. Celkový objem žiadanej štátnej pomoci pre deviatich, prevažne kórejských, dodávateľov predstavoval 663,6 mil. Sk, z tejto čiastky bola požadovaná finančná dotácia vo výške 331,8 mil. Sk.

V Považskej Bystrici by mala v máji tohto roka začať vyrábať aj talianska spoločnosť Bonfiglioli. Tá by mala v priestoroch bývalých Považských strojárni produkovať prevodovky, meniče, rozvody a servomotory. V súčasnosti v rámci prvej fázy podnikateľských aktivít na Slovensku, zamestnáva spoločnosť do 50 pracovníkov. Do konca roku 2007 by sa mal tento počet podľa Keruľa zvýšiť na 200 až 250 pracovníkov. V Považskej Bystrici pôsobí prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti CCN Slovakia, s.r.o. aj francúzsky investor CCN. Firma sa zaoberá výrobou kompresorov pre potreby automobilového priemyslu, pričom v súčasnosti zamestnáva približne 50 pracovníkov.

Okrem výrobných priestorov bývalých Považských strojární disponuje mesto aj priemyselným areálom Šebešťanová. "Pôsobia v ňom hlavne menšie firmy orientované na strojársky priemysel, ktoré spolu zamestnávajú približne 250 ľudí," konštatoval viceprimátor. Spomenul napríklad holandských investorov v spoločnosti Rademaker Slovakia, s.r.o., nemeckých vo firme Desma Slovakia, s.r.o., a slovenský podnik IMC Slovakia, s.r.o. Podľa Keruľa predstavuje miera nezamestnanosti v Považskej Bystrici v súčasnosti 7,8 %, zatiaľ čo v toku 1995, kedy zanikli Považské strojárne, to bolo približne 22 %.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 000
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 864
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 059
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 414
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 896
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 267
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 089
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 620
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 763
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 725

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

BLOG TRANSPARENCY

Keď biznis v zdravotníctve roztočí bývalý šéf daňovákov

Doktor Kostka nebol jediný, komu v posledných rokoch darilo.

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

Neprehliadnite tiež

Šéf PSA: Opel zostane aj po prevzatí nemeckou firmou

Existujú totiž zákazníci, ktorí nekupujú francúzske značky.

Posúvanie dôchodku sa nepáči ľuďom ani odborom. Štát nevylučuje zmenu

V roku 2017 sa dôchodok posunul o dva a pol mesiaca, v roku 2018 sa má posunúť o dva mesiace.

RegioJet posilní spoje z Košíc do Prahy o pár vlakov

Rozšíriť plánujú aj prevádzku autobusovej linky zo Zvolena a Banskej Bystrice.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop