Konzorcium s Pentou je ochotné zvýšiť cenu za ZSSK Cargo

BRATISLAVA 12. februára (SITA) - Konzorcium Cargo Central Europe (CCE), ktorého členom je aj Penta Investments Limited, je nespokojné s procesom výberového konania a hodnotením ponúk pri predaji Železničnej ...

BRATISLAVA 12. februára (SITA) - Konzorcium Cargo Central Europe (CCE), ktorého členom je aj Penta Investments Limited, je nespokojné s procesom výberového konania a hodnotením ponúk pri predaji Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo). "Konzorcium vyjadruje silný nesúhlas s procesom hodnotenia, v ktorom sa u konzorcia CCE nebrala do úvahy vyššia z dvoch ponúknutých cien, teda cena s podmienkami," uviedla hovorkyňa Penta Andrea Straková s tým, že list s vyjadrením svojho nesúhlasu zaslalo konzorcium v piatok členom vlády. Konzorcium v danom liste prezentuje ochotu zvýšiť kúpnu cenu. "Konzorcium CCE je ochotné výrazne zvýšiť kúpnu cenu ponúknutú dňa 31. januára 2006 v privatizácii na sumu, ktorá bude rozhodne vyššia ako medializovaná ponuka konzorcia zloženého zo spoločností Rail Cargo Austria a J&T," uvádza sa v liste adresovanom premiérovi Mikulášovi Dzurindovi.

Konzorcium poslalo poradcovi list s avízom o ochote zvýšiť ponúkanú cenu 6. februára, ešte pred vyhodnotením ponúk. Konzorcium v ňom vyjadrilo podľa Strakovej ochotu zvýšiť svoju ponuku oproti kúpnej zmluve bez zmien, a to buď priamo alebo v prípadnom druhom kole tendra, za predpokladu, že hodnotená bude nižšia z dvoch ponúk konzorcia. "Sme sklamaní z neférového postupu vyhodnocovania ponúk a žiadame zverejnenie necenových kritérií, pri ktorých sa pravdepodobne znevýhodnilo konzorcium CCE oproti konzorciu Rail Cargo Austria a J&T," uviedol zástupca konzorcia CCE Marek Ondrejka. Konzorcium totiž očakávalo "živé" rokovania, ktorých výsledkom by bola vzájomná dohoda o finálnom znení zmluvy a tomu prislúchajúca úprava ceny. "Bol normálne vyhlásený tender a záujemcovia podali záväzné ponuky. Je to divný a neštandardný postup, chcieť meniť ponuku vzápätí po jej podaní," skonštatoval pre agentúru SITA hovorca a poradca ministra dopravy Tomáš Šarluška.

Pri hodnotení ponúk výberovou komisiou sa brala u konzorcia CCE nepodmienená cena, pretože podmienky konzorcia boli podľa komisie pre štát nesplniteľné. Toto tvrdenie však konzorcium odmieta a tvrdí, že v liste z 2. februára 2006 vyjadrilo ochotu o nich rokovať, dokonca niektoré aj vypustiť. "Ochota kompetentných rokovať o týchto podmienkach by určite viedla k vyššiemu príjmu z privatizácie pre štátny rozpočet," uviedla Straková. List sa však nestretol podľa nej so žiadnou reakciou zo strany poradcu, ani výberovej komisie. Rozhodovanie výberovej komisie podľa rôznych typov cien predstavuje podľa Šarlušku štandardný postup. "Niektoré podmienky konzorcia CCE totiž predstavovali problém, preto sa brala do úvah nepodmienená cena," zdôraznil Šarluška.

Konzorcium zároveň žiada zverejniť hodnotenie necenových kritérií. "Konzorcium je presvedčené, že má ako jediné z uchádzačov predpoklady na to, aby dosiahlo maximálny možný počet. CCE je zložené zo 100-percentných súkromných spoločností s preukázanými reštrukturalizačnými skúsenosťami," uvádza konzorcium v liste premiérovi.

Konzorcium CCE ponúklo nepodmienenú cenu vo výške 12,4 mld. Sk a podmienenú cenu 16,7 mld. Sk. Konkurenčné konzorcium s rakúskym Rail Cargo Austria, ktoré zároveň výberová komisia odporučila ministrovi dopravy dať vláde schváliť ako preferovaného investora, ponúklo nepodmienenú cenu 13,1 mld. Sk a podmienenú 13,8 mld. Sk. Tretie konzorcium, spájajúce maďarské železnice MÁV a skupinu Slavia Capital, podalo len nepodmienenú cenu na úrovni 7,6 mld. Sk.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 413
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 322
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 333
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 062
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 986
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 161
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 012
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 573
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 883
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 567

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop