Koncern VW chce predĺžiť týždenný pracovný čas z 28,8 na 42 hodín

Wolfsburg 12. februára (TASR) V dôsledku svojho sanačného programu chce automobilový koncern Volkswagen (VW) opäť zaviesť dlhší týždňový pracovný čas.

Viaceré nemecké médiá cez víkend informovali, že zamestnanci by mali v budúcnosti pracovať za rovnakú mzdu opäť 5 dní v týždni namiesto doterajších 28,8 hodiny počas 4 dní. Hovorca VW uviedol, že najskôr sa o tom bude diskutovať s tarifnými (sociálnymi) partnermi.

Šéf VW Bernd Pischetsrieder ohlásil napriek prekvapujúco vysokému rastu zisku rozsiahly program reštrukturalizácie pre kľúčovú značku VW, ktorý by mohol postihnúť 20 000 zamestnancov. Cieľom je zvýšiť produktivitu tradičných závodov "na medzinárodnú úroveň".

V niektorých oblastiach, ako vývoj by sa malo v budúcnosti dokonca opäť pracovať 40 hodín, informoval nemecký magazín Spiegel. Zatvoreniu montážneho závodu sa potom podľa informácií istého manažéra VW bude dať ťažko zabrániť. Fabrika v Bruseli, v ktorej sa vyrábajú modely Golf a Lupo, sa považuje za zvlášť ohrozenú, napísal magazín. Výroba tam montovaných áut by sa mohla rozdeliť do nemeckých závodov. Tieto by boli lepšie vyťažené a skôr rentabilné. Brusel však bol doteraz výrazne nákladovo výhodnejší ako Wolfsburg.

Podľa nemeckého magazínu Focus by podľa plánov šéfa predstavenstva Pischetsriedera mali v budúcnosti všetci zamestnanci pracovať v podmienkach ako dcérska spoločnosť koncernu Auto 5000: zamestnanci Auto 5000, ktorí vyrábajú model VW Touran, nemajú zaplatené prestávky, musia zadarmo dodatočne zlepšovať výrobné chyby a pracovať až 42 hodín týždenne. Zarobia 2 600 EUR, v prepočte 97 659 SKK, čo je presne toľko, ako ich kolegovia, platení podľa domácej tarify, ktorá musia pracovať 28,8 hodiny týždenne. Ak by podniková rada a odborový zväz IG-Metall odmietli prácu navyše zadarmo, koncern by odstúpil od tarifnej zmluvy uzatvorenej v roku 2004 a hrozil prepúšťaním z prevádzkových dôvodov, uviedol ďalej Focus. V zmluve sa totiž zaviazal, že do roku 2011 z prevádzkových dôvodov nebude prepúšťať.

Informoval o tom nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung vo svojom online vydaní.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 330
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 7 331
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 977
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 074
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 726
  6. Kam do tepla v januári? 2 382
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 339
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 055
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 229
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 152

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí. Či sa s Unionom pripoja k amnestii, ktorú pripravuje štát, zatiaľ nepovedali.

ŠPORT

Sagan začal šprintovať príliš skoro, skončil štvrtý

Slovenský cyklista je v celkovom poradí na Tour Down Under na treťom mieste.

KOMENTÁRE

Na Slovensku sú isté dane, smrť a amnestia

Nebolo by vhodné zmeniť dlhodobo nevynútiteľné pravidlá?

Neprehliadnite tiež

Nestlé predáva divíziu cukroviniek v USA za skoro tri miliardy dolárov

Švajčiarsky gigant Nestlé predáva americkú divíziu cukroviniek talianskej firme Ferrero.

Harmonizovaná miera inflácie dosiahla v decembri dve percentá

Priemerná ročná miera inflácie mala hodnotu 1,4 percenta.

Uber zavedie v Británii povinné prestávky pre vodičov

Uber bojuje o udržanie svojich aktív v Londýne.

Sedadlá pre Boeing? Trenčín by ich mohol vyvíjať (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel. Chce však vstúpiť do leteckého biznisu.

Chýbajú im tisíce ľudí. Dovoľte nám najímať cudzincov, kričia automobilky

Zväz automobilového priemyslu varuje, že tento rok bude kritický. Prístup vlády rozhodne, ako veľmi tu budú koncerny rozširovať investície.