Bábika Barbie, ktorá pred dvoma rokmi vymenila svojho dlhoročného partnera Kena na Blaina (na snímke) sa už nepredáva tak dobre ako kedysi. FOTO ČTK/AP |
NEW YORK - Zisk najväčšieho amerického výrobcu hračiek Mattel klesol v poslednom štvrťroku vlaňajška o dve percentá. Dôvodom bol slabý predaj bábik Barbie, ktorý nevyrovnaj ani vyšší predaj hračiek Fisher-Price a American Girl. Za celý minulý rok potom zisk klesol o 27 na 417 miliónov dolárov, teda 1,01 dolára na akciu. Vyplýva to zo včerajšieho vyhlásenia spoločnosti.
Zisk za tri mesiace do konca decembra sa znížil na 279,5 milióna dolárov z predvlaňajších porovnateľných 284,3 milióna dolárov. Zisk na akciu sa však zvýšil na 69 centov z predchádzajúcich 68 centov.
Dôvodom bol pokles akcií v obehu. Zisk na akciu tiež zahŕňa daňovú úľavu 11 centov na kus. Analytici v priemere očakávali zisk bez mimoriadnych položiek 49 centov na akciu.
Celkové štvrťročné tržby mierne klesli na 1,84 miliardy dolárov z predchádzajúcich 1,85 miliardy. V Spojených štátoch sa tržby znížili o tri percentá, v zahraničí naopak o tri percentá narástli. za celý rok tržby stúpli o percento na 5,18 miliardy dolárov.
Celosvetový predaj bábik Barbie sa v poslednom štvrťroku znížil o 11 percent. Predaj autíčok Hot Wheels klesol o rovnakých 11 percent. Predaj hračiek pre batoľatá Fisher-Price stúpol o percento a predaj hračky American Girl bol vyšší o 12 percent.
Barbie natrhu bojuje s konkurenciou bábiky Bratz firmy MGA Entertainment. Tá má väčšiu hlavu, našpúlené pery a módne oblečenie. Firma sa snaží bojovať s konkurenciou zavedením stratégie "svet Barbie". To znamená, že pod značku Barbie nepatrí len obľúbená bábika a jej doplnky, ale tiež hudba, spotrebná elektronika, móda či filmy. (čtk)