Barbie sa nepredáva tak dobre ako kedysi

NEW YORK - Zisk najväčšieho amerického výrobcu hračiek Mattel klesol v poslednom štvrťroku vlaňajška o dve percentá. Dôvodom bol slabý predaj bábik Barbie, ktorý nevyrovnaj ani vyšší predaj hračiek Fisher-Price a American Girl. Za celý minulý rok potom ..

Bábika Barbie, ktorá pred dvoma rokmi vymenila svojho dlhoročného partnera Kena na Blaina (na snímke) sa už nepredáva tak dobre ako kedysi. FOTO ČTK/AP

NEW YORK - Zisk najväčšieho amerického výrobcu hračiek Mattel klesol v poslednom štvrťroku vlaňajška o dve percentá. Dôvodom bol slabý predaj bábik Barbie, ktorý nevyrovnaj ani vyšší predaj hračiek Fisher-Price a American Girl. Za celý minulý rok potom zisk klesol o 27 na 417 miliónov dolárov, teda 1,01 dolára na akciu. Vyplýva to zo včerajšieho vyhlásenia spoločnosti.

Zisk za tri mesiace do konca decembra sa znížil na 279,5 milióna dolárov z predvlaňajších porovnateľných 284,3 milióna dolárov. Zisk na akciu sa však zvýšil na 69 centov z predchádzajúcich 68 centov.

Dôvodom bol pokles akcií v obehu. Zisk na akciu tiež zahŕňa daňovú úľavu 11 centov na kus. Analytici v priemere očakávali zisk bez mimoriadnych položiek 49 centov na akciu.

Celkové štvrťročné tržby mierne klesli na 1,84 miliardy dolárov z predchádzajúcich 1,85 miliardy. V Spojených štátoch sa tržby znížili o tri percentá, v zahraničí naopak o tri percentá narástli. za celý rok tržby stúpli o percento na 5,18 miliardy dolárov.

Celosvetový predaj bábik Barbie sa v poslednom štvrťroku znížil o 11 percent. Predaj autíčok Hot Wheels klesol o rovnakých 11 percent. Predaj hračiek pre batoľatá Fisher-Price stúpol o percento a predaj hračky American Girl bol vyšší o 12 percent.

Barbie natrhu bojuje s konkurenciou bábiky Bratz firmy MGA Entertainment. Tá má väčšiu hlavu, našpúlené pery a módne oblečenie. Firma sa snaží bojovať s konkurenciou zavedením stratégie "svet Barbie". To znamená, že pod značku Barbie nepatrí len obľúbená bábika a jej doplnky, ale tiež hudba, spotrebná elektronika, móda či filmy. (čtk)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 318
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 366
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 7 508
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 902
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 209
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 584
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 379
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 336
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 221
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 713

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo všetko sa stalo, aby zo Sagana bola superstar

Začínal na sestrinom bicykli.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.