Výrobcovia nealkoholických nápojov obmedzia v Európe marketing zameraný na deti

Brusel 28. januára (TASR) - Coca-Cola, Pepsi a ostatní výrobcovia nealkoholických nápojov sa dohodli, že sa vo svojich marketingových kampaniach v rámci ...

Brusel 28. januára (TASR) - Coca-Cola, Pepsi a ostatní výrobcovia nealkoholických nápojov sa dohodli, že sa vo svojich marketingových kampaniach v rámci Európy prestanú zameriavať na deti. Rozhodnutie súvisí so snahou Európskej únie bojovať proti rastúcej obezite medzi mládežou.

Rozhodnutie zverejnila federácia výrobcov nápojov UNESDA, do ktorej patrí Coca-Cola Co., Pepsi Beverages Europe, Unilever a Cadbury Schweppes. Ide vôbec o prvý prípad, kedy významní výrobcovia nápojov v Európe spoločne definovali záväzok k zodpovednému predaju a marketingovým praktikám, uviedla UNESDA vo vyhlásení.

Uvedené spoločnosti sa zaviazali, že sa pri propagácii nesústredia na deti mladšie ako 12 rokov a ukončia predaj v základných školách, pokiaľ školské úrady nebudú žiadať jeho pokračovanie.

Na stredných školách budú ponúkať iba sódu popri vode, džúsoch a iných nekalorických nápojoch. Budú sa používať neoznačené predajné automaty propagujúce zdravú výživu a životný štýl. Nápoje sa budú ponúkať v nádobách primeraných veľkostí, čo umožní kontrolu prijatého množstva. Výrobcovia sa tiež dohodli, že zlepšia uvádzanie informácií o výživových hodnotách nápojoch na obaloch a rozšíria svoje produktové rady nízkokalorických nápojov.

Rozhodnutie výrobcovia nealkoholických nápojov prichádza v čase, kedy EÚ pripravuje nové opatrenia na boj proti rastúcemu problému s obezitou. Komisár EÚ pre ochranu zdravia a spotrebiteľov Markos Kyprianou nedávno varoval, že obezita sa stala v Európe jednou z hlavných príčin predčasného úmrtia. Odhaduje sa, že každoročne sa na kontinente stane obéznych vyše 400 000 detí. Odporučil, aby potravinársky priemysel prikročil k samoregulácii tým, že upustí od reklamy zameranej na deti.

Informovala o tom agentúra AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  2. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  3. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  4. Cíťte sa v priestore príjemne
  5. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  7. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  8. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  10. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 6 863
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 094
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 666
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 995
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 705
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 302
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 989
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 980
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 996
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 851

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Plavčan vysvetľoval eurofondy, z tlačovky utiekol

Minister školstva zvolal tlačovú konferenciu, na ktorej chcel vysvetliť pochybné dotácie. Dovolil dve otázky pre televíziu a ušiel.

DOMOV

Prieskum: Súčasná koalícia by vládu nezložila, extrémisti klesli

Ak by sa voľby konali v júli, zvíťazil by Smer.

BRATISLAVA

Z Tyršovho nábrežia sa stal kemp pre turistov

Na petržalskej strane Dunaja parkujú karavany, hoci tam nie je kemp.

DOMOV

Šípoš: Rezerva premiéra by mala slúžiť len na krízové stavy

Pri rozdeľovaní dotácií chýba priehľadná súťaž, hovorí Gabriel Šípoš.

Neprehliadnite tiež

Kečup z českého Lidla obsahoval o polovicu menej paradajok, než mal

S privátnou značkou kečupu mal minulý týždeň problém aj Kaufland.

Počet pracujúcich v poľnohospodárstve klesá, platy v tomto odvetví rástli

Priemerná mesačná mzda v poľnohospodárstve dosiahla výšku 702 eur.

Nintendo opäť zarába vďaka konzole Switch

Firme sa darí najmä pre veľký dopyt po konzole Switch.

Slováci dôverujú najviac domácim potravinám, pôvod si všímajú najmä pri mäse

Spotrebitelia vnímajú pôvod slovenských potravín najcitlivejšie pri mäse a pri mliečnych výrobkoch.