Výrobcovia nealkoholických nápojov obmedzia v Európe marketing zameraný na deti

Brusel 28. januára (TASR) - Coca-Cola, Pepsi a ostatní výrobcovia nealkoholických nápojov sa dohodli, že sa vo svojich marketingových kampaniach v rámci ...

Brusel 28. januára (TASR) - Coca-Cola, Pepsi a ostatní výrobcovia nealkoholických nápojov sa dohodli, že sa vo svojich marketingových kampaniach v rámci Európy prestanú zameriavať na deti. Rozhodnutie súvisí so snahou Európskej únie bojovať proti rastúcej obezite medzi mládežou.

Rozhodnutie zverejnila federácia výrobcov nápojov UNESDA, do ktorej patrí Coca-Cola Co., Pepsi Beverages Europe, Unilever a Cadbury Schweppes. Ide vôbec o prvý prípad, kedy významní výrobcovia nápojov v Európe spoločne definovali záväzok k zodpovednému predaju a marketingovým praktikám, uviedla UNESDA vo vyhlásení.

Uvedené spoločnosti sa zaviazali, že sa pri propagácii nesústredia na deti mladšie ako 12 rokov a ukončia predaj v základných školách, pokiaľ školské úrady nebudú žiadať jeho pokračovanie.

Na stredných školách budú ponúkať iba sódu popri vode, džúsoch a iných nekalorických nápojoch. Budú sa používať neoznačené predajné automaty propagujúce zdravú výživu a životný štýl. Nápoje sa budú ponúkať v nádobách primeraných veľkostí, čo umožní kontrolu prijatého množstva. Výrobcovia sa tiež dohodli, že zlepšia uvádzanie informácií o výživových hodnotách nápojoch na obaloch a rozšíria svoje produktové rady nízkokalorických nápojov.

Rozhodnutie výrobcovia nealkoholických nápojov prichádza v čase, kedy EÚ pripravuje nové opatrenia na boj proti rastúcemu problému s obezitou. Komisár EÚ pre ochranu zdravia a spotrebiteľov Markos Kyprianou nedávno varoval, že obezita sa stala v Európe jednou z hlavných príčin predčasného úmrtia. Odhaduje sa, že každoročne sa na kontinente stane obéznych vyše 400 000 detí. Odporučil, aby potravinársky priemysel prikročil k samoregulácii tým, že upustí od reklamy zameranej na deti.

Informovala o tom agentúra AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 504
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 396
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 256
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 480
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 009
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 689
  7. Kam do tepla v januári? 1 987
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 818
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 635
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 998

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Ponuka sa zmení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.

Orkán Friederika napáchal v Nemecku škody najmenej za pol miliardy

Orkán patril podľa poisťovní v tomto storočí medzi najsilnejšie búrky.