Google je najvplyvnejšou značkou roka 2005

Londýn 22. januára (TASR) - Internetový vyhľadávač Google v roku 2005 znova obsadil prvé miesto v globálnej ankete o najvplyvnejšiu svetovú anketu. Skype, ...

Londýn 22. januára (TASR) - Internetový vyhľadávač Google v roku 2005 znova obsadil prvé miesto v globálnej ankete o najvplyvnejšiu svetovú anketu. Skype, ktorý vlastní internetový aukčný dom eBay, sa pri svojej premiére umiestnil tretí.

Ročné hodnotenie online časopisu brandchannel.com sústreďujúceho sa na značky často predkladá kontroverzné výsledky. Napríklad v roku 2004 sa na piatom mieste umiestnila arabská televízna stanica Al-Džazíra. Vo výsledkoch za minulý rok klesla na 25 miesto. Tento rok však 2 528 profesionálov zaoberajúcimi sa značkami a študentov v internetovom prieskume na otázku, aká značka mala najväčší vplyv na ich život v roku 2005, odpovedalo konvenčnejšie.

Google sa tento rok opäť vyšplhal na špicu. V roku 2003 vyhrala jeho služba Froogle zjednodušujúca online nakupovanie. V roku 2004 Google vytlačil z prvého miesta počítačový koncern Apple Computer, ktorý za vlaňajší rok obsadil druhé miesto. Skype, ktorý poskytuje služby v oblasti interentovej telefónie, sa vyšplhal na tretie miesto. Nasleduje všadeprítomná sieť kaviarní Starbucks a na piatom mieste švédsky nábytkársky koncern Ikea.

Táto anketa neberie do úvahy ekonomickú hodnotu značky. Prvé miesto v neistom udeľovaní finančnej hodnoty značky pravidelne obsadzuje Coca-Cola. Anketa tiež nerozlišuje, či je vplyv nejakej umiestnenej značky pozitívny alebo negatívny, takže víťaz nemusí mať nevyhnutne vysoký kredit.

Brandchannel tiež špecifikuje výsledky pre jednotlivé regióny. Vidieť, že uprednostňuje Severnú Ameriku, kde top 3 - Apple, Google a Starbucks - nápadne pripomína globálne výsledky. Štvrtý sa v Severnej Amerike umiestnil maloobchodný reťazec Target Corp nasledovaný legendárnou značkou a cyklistom Lance Armstrongom. Prvých 5 miest v Európe obsadili domáce firmy: vyhrala fínska Nokia, nasledovaná spoločnosťami Ikea, Skype a španielska značka oblečenia Zara.

Rovnako prvé štyri značky ázijsko-pacifického regiónu sú v podstate lokálne - Sony, Toyota Motor, Samsung and LG. Piata HSBC má ázijské korene, avšak jej sídlo sa nachádza v Londýne.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 928
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 847
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 402
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 644
  5. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 535
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 509
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 063
  8. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 663
  9. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 645
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 263

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo je nevyhnutná vojna Facebooku a Bruselu

Padol prvý výstrel v regulačnej vojne, ktorá bude určovať podobu Európy.

KULTÚRA

Trúfal si na európske Hviezdne vojny. Uvidel však Avatara a stiahol chvost

Výročie Piateho elementu oslávi Besson najdrahším európskym filmom.

PRIMÁR

Light cigarety škodia viac ako klasické, tvrdí nová štúdia

Filtre light cigariet vedci spojili s nárastom rakoviny pľúc.

Neprehliadnite tiež

Vo finančnej gramotnosti sú slovenskí žiaci pod priemerom krajín OECD

V porovnaní s testovaním z roku 2012 slovenskí žiaci zaznamenali významný pokles výkonu.

Brusel má pochybnosti o pomoci pre Jaguar, začal vyšetrovanie

Druhá vláda Roberta Fica odklepla stimuly pre závod automobilky pri Nitre vo výške 125 miliónov eur

Železničiari chcú modernizovať 112 toaliet za necelé dva milióny eur

Modernizácia má podľa dopravcu spočívať v humanizácii priestoru WC bunky.

Bankár: Bezúročné pôžičky nie sú charita. Slúžia na prilákanie

Martin Techman tvrdí, že polovica hypoték už čoskoro zdražie.