SPRÁVA ZDRUŽENIA VYDAVATEĽOV PERIODICKEJ TLAČE ROZBÍJA DLHOROČNÝ MÝTUS, ŽE V PRINTOVÝCH MÉDIÁCH JE OVEĽA MENEJ PEŇAZÍ AKO V TELEVÍZII

Príjmy z reklamy boli vlani najvyššie v tlači

BRATISLAVA - Najväčšie zisky z reklamy za minulý rok mali spomedzi všetkých médií tlačené média, vyplýva to z predbežných ...

FOTO - TASR/AP

BRATISLAVA - Najväčšie zisky z reklamy za minulý rok mali spomedzi všetkých médií tlačené média, vyplýva to z predbežných odhadov Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska. Z celkového reklamného koláča si tlačené médiá odkrojili až 42 percent, o niečo menší podiel - 41 percent - mali televízie.

Zvyšok reklamného koláča sa rozdelil medzi vonkajšiu reklamu 9 percent, rozhlas 7 percent a necelé 2 percentá tvoria príjmy internetových médií a reklama v kinách.

Podľa odhadov vydavateľov vzrástli čisté tržby z inzercie v periodickej tlači medziročne takmer o 11 percent a príjmy televízií o viac ako 4 percentá.

Po deviatich rokoch sa tak zmenil reklamný trh, ktorému dominovali televízie na čele s televíziou Markíza. "Táto správa rozbíja mýtus, ktorý tu bol dlhé roky, že v printoch je oveľa menej peňazí ako v televíziách a v skutočnosti je to naopak. A nie je vylúčené, že to tak bolo aj v minulosti," povedal pre SME Peter Mačinga, obchodný riaditeľ vydavateľstva Perex, ktorý údaje zozbieral. Vychádza z toho, že doteraz takýto odhad reálnych príjmov z inzercie slovenských vydavateľov nikto nerobil. Aj keď mesačník Stratégia a týždenník Trend pravidelne zbierajú dáta tak, že rozpošlú dotazníky vydavateľom, nie všetci z veľkého množstva vydavateľov im odpovedia, tvrdí Mačinga. "Tie čísla v minulosti boli veľmi malé, nie preto, že vydavatelia mali malé tržby, ale jednoducho preto, lebo sa tým nikto nezaoberal," dodáva Mačinga.

Podľa v minulosti zverejnených údajov bol podiel televízií na celkových výdavkoch na reklamu v médiách najvyšší v období 1997 až 2004, keď sa pohyboval v rozpätí 42 až 49 percent. V rovnakom období sa podiel tlačených médií pohyboval v rozmedzí 34 až 41percent.

Príjmy z predaja reklamy všetkých médií na Slovensku vlani boli 7,9 miliardy Sk, medziročne tak vzrástli o viac ako 7 percent. Päťdesiat najväčších vydavateľov periodík malo v roku 2005 tržby z inzercie spolu viac ako 3,3 mld. Sk. Viac ako 80 percent z tejto sumy, t. j. 2,75 miliardy korún, si rozdelilo desať najväčších vydavateľov. Na prvom mieste vydavateľstvo RINGIER, potom PETIT PRESS, Spoločnosť 7 PLUS, MEDIATEL a PEREX. (hr)

Prvá desiatka vydavateľstiev podľa odhadov ziskov z inzercie

Vydavateľstvo Najznámejší titul 2004 2005 Zmena
Tržby v mil. Sk Podiel v % Tržby v mil. Sk Podiel v % 2005/2004
1. RINGIER Nový čas 660,0 19,80 % 540,0 17,98 % 22,22 %
2. PETIT PRESS SME 559,1 16,77 % 494,7 16,47 % 13,01 %
3. Spoločnosť 7 PLUS Plus 7 dní 375,0 11,25 % 341,0 11,35 % 9,97 %
4. MEDIATEL Zlaté stránky, Benefit 340,0 10,20 % 340,0 11,32 % 0,00 %
5. PEREX Pravda 294,0 8,82 % 238,6 7,94 % 23,20 %
6. ECOPRESS Hospodárske noviny 117,5 3,53 % 122,0 4,06 % -3,69 %
7. TREND HOLDING TREND 115,0 3,45 % 114,9 3,82 % 0,11 %
8. Avízo Avízo, City express 113,0 3,39 % 87,0 2,90 % 29,89 %
9. RegionPress Bratislavsko... 100,0 3,00 % 90,0 3,00 % 11,11 %
10. TV TIP Týždenník MARKÍZA 85,0 2,55 % 90,0 3,00 % -5,56 %
TOP 10 spolu 2 758,6 82,76 % 2 458,3 81,84 % 12,22 %

Zdroj: Združenie vydavateľov periodickej tlače Slovenska

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 005
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 750
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 615
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 315
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 962
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 919
  7. Kam do tepla v januári? 1 846
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 653
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 496
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 907

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

SVET

Ukrajina priznala vojnu s Ruskom. Slova vojna sa však bojí

Na východe Ukrajiny už aj formálne prebieha otvorený konflikt.

Neprehliadnite tiež

Agentúra S&P potvrdila ratingy Českej republiky

Česká ekonomika naďalej rastie.

Nemci našli v dieselových motoroch Audi softvér na reguláciu emisií

Audi musí povolať do servisom viac ako 120-tisíc áut.

Americké akciové indexy stúpli na nové rekordné maximá

Investori si nevšímali, že Kongres neschváli dočasný rozpočet pre federálnu vládu.

Čistý prírastok malých a stredných podnikov dlhodobo klesá

Počet vzniknutých malých a stredných podnikov prevyšoval v roku 2016 počet zaniknutých.