T-Mobile núti zákazníkov meniť služby

BRATISLAVA - Zákazníci, ktorí odolali reklamám mobilného operátora T-Mobile a nezmenili si predplatenú službu Easy Life na Easy Team, ostali nemilo prekvapení.

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Zákazníci koncom minulého roka, alebo začiatkom januára dostali SMS správy, kde im operátor oznámil okamžitú zmenu služby z Easy Life na Team. Ide zväčša o zákazníkov, ktorí si službu Life ponechali práve pre výhodnejšie ceny na volania cez víkend alebo na volania do cudzích sietí vo večerných hodinách. Tie sú pri Life asi o 5 korún lacnejšie ako pri programe Team.

Podľa hovorcu spoločnosti T-Mobile Milana Hrica firma mení staršie programy na novšie. Opatrenie má smerovať k modernizácii a rozširovaniu možností spravovacieho systému predplatených kariet.

Cenovo citliví zákazníci však uprednostňujú nižšie ceny hovorného pred telefonovaním v zahraničí (roaming) alebo pred multimediálnymi MMS správami, ktoré sú drahšie ako klasické SMS-ky. Ako pripustil Hric, T-Mobile službu Life postupne zruší.

Mobilný operátor pritom pravidlá neporušil. Služby môže podľa všeobecných podmienok zmeniť, keď mení aj marketingovú stratégiu či technológie. Podmienky hovoria len o záväzku operátora oboznámiť zákazníka o takejto zmene, a to pätnásť dní vopred.

Podľa ohlasov, ktoré poslali denníku SME nespokojní zákazníci, sa tak však nestalo. Hovorca T-Mobilu tvrdí opak. "Esemesky s informáciou o zmene poskytovanej služby z Easy Life/Nonstop na Team sme rozosielali s dostatočným predstihom," povedal Hric. Operátor si teda podľa neho svoju zákonnú povinnosť informovať o zmenách vopred splnil.

To, koľkých zákazníkov sa zmena programov dotkne, sa nedá presne určiť, keďže T-Mobile rozdelenie zhruba 1,2 milióna zákazníkov predplatených Easy kariet nezverejňuje. Väčšina z nich pritom podľa Hrica už využíva program Team.

Obchodné podmienky klient neovplyvní

Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťah medzi operátorom, prípadne inou inštitúciou a zákazníkom. Ak ide o telekomunikačné služby, ten s nimi súhlasí podpisom pri kúpe predplatenej karty, alebo pri uzatvorení zmluvy o pripojení.

Aj keď zákazník má šancu ovplyvniť Všeobecné obchodné podmienky, podľa advokáta Martina Kriváka to však prakticky možné nie je. Nespokojný zákazník by teda súdny spor pravdepodobne nevyhral.

Ak totiž klient s obchodnými podmienkami nesúhlasí, operátor mu nebude služby poskytovať. Navyše, zákazníci zväčša tieto podmienky čítajú, až keď sa stane niečo, s čím nesúhlasia. (ik)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 901
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 791
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 799
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 479
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 393
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 611
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 937
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 735
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 083
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 847

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči o Slovane v KHL hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Šéf liberálov Richard Sulík sa stretol s ministrom financií Petrom Kažimírom. Investičnú výnimku z ústavnej dlhovej brzdy však odmietol.

Potravinárska komora tvrdí, že máme dosť potravín podobným tým z EÚ-15

Na slovenský trh sa podľa Fica dovážajú aj niektoré potraviny druhej, horšej kategórie. Premiér tak reagoval na nedávne zistenia Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.

Väčšina Slovákov podporuje vznik Energetickej únie

Tretina respondentov si myslí, že cieľom s najvyššou prioritou v rámci Energetickej únie by mala byť ochrana životného prostredia.

Nedostatok vyškolených pracovníkov rastie, firmy to núti zvyšovať platy

Nedostatok pracovnej sily sa prejavuje práve v raste personálnych nákladov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop