O PRIVATIZÁCIU 51-PERCENTNÉHO PODIELU ŠIESTICH NAJVÄČŠÍCH TEPLÁRENSKÝCH SPOLOČNOSTÍ NA SLOVENSKU PREJAVILO ZÁUJEM 64 FIRIEM

ČEZ má záujem o privatizáciu 51 % akcií Teplárne Košice

BRATISLAVA 17. januára (SITA) - Česká energetická skupina ČEZ prejavila záujem o privatizáciu 51-percentného podielu spoločnosti Tepláreň Košice, a.s. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa ČEZ Eva ...

BRATISLAVA 17. januára (SITA) - Česká energetická skupina ČEZ prejavila záujem o privatizáciu 51-percentného podielu spoločnosti Tepláreň Košice, a.s. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa ČEZ Eva Nováková. "Záujem skupiny ČEZ o slovenský energetický sektor pretrváva, počas februára plánujeme otvoriť na Slovensku aj obchodnú kanceláriu," dodala Nováková.

O privatizáciu 51-percentného podielu šiestich najväčších teplárenských spoločností sa uchádza 64 firiem. Kvalifikačné kritéria pri predaji 51 % akcií Bratislavskej teplárenskej, a.s. splnilo celkom 12 spoločností, pri Martinskej teplárni, a.s. 17 záujemcov, pri Teplárni Košice, a.s. 19 subjektov, pri Trnavskej teplárenskej, a.s. a pri Zvolenskej teplárenskej, a.s. po 13 uchádzačov a pri Žilinskej teplárenskej, a.s. 15 záujemcov. Všetky spoločnosti, ktoré splnia podmienky, môžu začať vykonávať due dilligence a pripravovať ponuky. Fond národného majetku SR (FNM) očakáva, že ponuky by mali byť známe koncom marca.

O privatizáciu všetkých teplárenských spoločností prejavilo záujem sedem spoločností. Známe sú private equity skupina Penta, Slovenský plynárenský priemysel, a.s., česká teplárenská spoločnosť MVV Energie CZ, finančné skupiny J&T a Slavia Capital. Oficiálny záujem o košickú tepláreň potvrdili Slovenské elektrárne, a.s a mesto Košice. O privatizáciu teplárenských spoločností už dávnejšie prejavila záujem aj nemecká energetická skupina VNG - Verbundnetz Gas AG (VNG), francúzska Dalkia a rakúsky Steffe. O teplárne v Bratislave a Trnave sa vraj uchádza distribučná spoločnosť Západoslovenská energetika, a.s a o košickú tepláreň sa podľa medializovaných informácií zaujímala aj nemecká firma RWE.

Privatizácia 51-percentného podielu šiestich teplárenských spoločností začala začiatkom decembra minulého roku. Ukončenie tendra pritom FNM, ktorý vlastní 100 % akcií teplární, plánoval na koniec prvého štvrťroka 2006. Hlavným kritériom pri predaji spomínaného podielu bude podľa fondu výška kúpnej ceny. Predaj 51 % akcií priamo strategickému investorovi definitívne schválila vláda SR začiatkom septembra minulého roka. Fond pôvodne navrhoval, aby investor mohol získať až 67 % akcií, pričom zvyšok sa mal bezodplatne previesť na mestá, v ktorých tepláreň sídli. Prevod 49 % akcií teplární na mestá prezentoval v polovici novembra minulého roka minister hospodárstva Jirko Malchárek, pričom o tomto podiele rozhodne vláda. Podľa slov ministra financií Ivana Mikloša však existuje ešte jedna možnosť, a to previesť na mestá minimálne 34 % akcií teplárenských spoločností a zvyšných 15 % akcií FNM potom buď ponúkne investorovi, alebo predá prostredníctvom kapitálového trhu.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 562
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 110
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 385
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 455
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 872
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 584
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 440
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 439
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop