Rok 2005 bol pre juhokórejskú automobilku Hyundai mimoriadne úspešný

Bratislava/Soul 16. januára (TASR) - Rok 2005 bol pre firmu Hyundai Motor Co. opäť mimoriadne úspešný. Celosvetové predaje dosiahli rekordný počet 2 533 ...

Bratislava/Soul 16. januára (TASR) - Rok 2005 bol pre firmu Hyundai Motor Co. opäť mimoriadne úspešný. Celosvetové predaje dosiahli rekordný počet 2 533 695 predaných vozidiel, čo v porovnaní s minulým rokom predstavuje nárast o 11 %.

Zámorské predaje (vývozy z troch závodov Hyundai v Kórei a produkcia zámorských dcérskych spoločností) sa zvýšili o 13,3 % na 1 962 881 vozidiel, zatiaľ čo domáce predaje s počtom 570 814 vozidiel vykázali 3,7-% rast. Model Elantra si získal titul najpredávanejšieho vozidla Hyundai a v predajoch tak predstihoval i modely Accent, Getz, Sonata či Tucson.

Domáce predaje osobných vozidiel zaznamenali nárast o 22,4 % na 304 745 vozidiel. Predaje minivanov a modelov SUV však medziročne klesli o 22,1 % na 110 592 vozidiel, a to i napriek výraznému dopytu po najnovšom modeli Santa Fe, ktorý sa už v Kórei predáva. Len v decembri 2005 sa ho na domácom trhu predalo 9 000 kusov. Celkové predaje osobných vozidiel, minivanov a SUV dosiahli v minulom roku 415 337 vozidiel, čo znamená medziročný nárast 6,3 %.

Silné predaje v poslednom štvrťroku 2005 a lepšia perspektíva kórejskej ekonomiky nestačili zvrátiť klesajúce predaje autobusov a kamiónov. Predaje autobusov medziročne klesli o 12,5 % na 54 436 vozidiel a predaje kamiónov o 3,8 % na 101 041 vozidiel. Celkovo sa na domácom trhu predalo 155 477 nákladných vozidiel, čo znamená medziročný pokles o 2,5 %.

Tri kórejské závody Hyundai dodali v minulom roku do zámoria 1 292 311 vozidiel, čo zodpovedá medziročnému nárastu predajov o 0,6 %. Zámorské výrobné závody v Indii, Turecku, Číne a USA predali 670 570 vozidiel, čo predstavuje 49,7-% nárast.

Hyundai má v úmysle v roku 2006 predať 2,68 milióna vozidiel (vrátane vývozu stavebníc automobilov). Zámorské dcérske spoločnosti by mali zvýšiť svoju produkciu na 922 000 vozidiel, zatiaľ čo kórejské závody by mali exportovať ďalších 1 137 000. Domáce predaje by mali stúpnuť na 630 000 vozidiel.

Investície spoločnosti Hyundai do výskumu a vývoja sa zvýšia na 2,05 miliardy USD, čo je v prepočte asi 63,33 miliardy SKK. Investície do nových závodov by mali vzrásť až na 1,57 miliardy USD, a to vďaka rozširujúcim sa projektom vo výrobných závodoch v Indii a Číne a stavbe nového závodu v Európe, ktorej začiatok je naplánovaný ešte na rok 2006.

Spoločnosť Hyundai Motor Co. bola založená v roku 1967 a postupne sa rozrástla na Hyundai Kia Automotive Group, do ktorej patrí Kia Motors Corp. a viac než dve desiatky dcérskych a pridružených spoločností pôsobiacich v automobilovom priemysle. Hyundai Motor Co. zamestnáva na celom svete vyše 50 000 ľudí a v roku 2004 zaznamenal nekonsolidované tržby vo výške 26,1 miliardy USD. Vozidlá Hyundai sa predávajú v 193 krajinách prostredníctvom 5 000 obchodných zastúpení a showroomov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 748
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 550
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 043
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 476
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 910
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 649
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 496
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 294
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 887
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop