Bratislava 15. januára (TASR) Otázka potreby privatizácie letísk nie je ničím novým a bola riešená pred niekoľkými rokmi, kedy sa vláda zaoberala materiálom Transformácia letísk, ktorý hovoril aj o perspektíve a ich ďalšom rozvoji.
Uviedol to v diskusnej relácii Sobotné dialógy Slovenského rozhlasu minister dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) Pavol Prokopovič. Podľa neho je letisko dlhý čas silno poddimenzované a vyžaduje si vysoké investície.
Na základe odporúčaní privatizačného poradcu ak má investor zabezpečiť dlhodobý rozvoj a investovať svoje prostriedky, chce mať zabezpečenú majoritu. Najvýhodnejšie je podľa odporúčaní poradcu, ktorý vychádzal zo skúseností, predaj 66 -% podielu spoločnosti, tvrdí Prokopovič. Tento podiel zabezpečí najvýhodnejšiu kúpnu cenu a najvyššie investície. Podľa neho predpoklad poradcu potvrdila ponuka investora, keďže podľa odborných názorov štát mohol očakávať z predaja maximálne 7 miliárd Sk, investor ponúkol kúpnu cenu a investície až 13,9 miliardy Sk.
Ako zdôraznil štátny tajomník MDPT Ján Kotuľa, expanzia bratislavského letiska nie je zásluhou manažmentu, ale vstupom SR do Európskej únie (EÚ), prílevom investorov.
Poslanec NR SR Ľubomír Vážny (Smer SD) trvá na predchádzajúcich vyjadreniach strany Smer sociálna demokracia a privatizáciu letísk odmieta. Tender podľa neho nezabezpečuje objektívnosť výberu, kritériá nezaručujú rovnosť šancí. Smer podľa jeho vyjadrení nestiahol poslanca Kondróta z výberovej komisie, takýmto spôsobom chcel Kondrót protestovať a vzdal sa členstva. Expanziu, ktorú zažíva bratislavské letisko treba zachytiť a ponechať ho v majetku štátu, tvrdí Vážny. Štát môže spravovať majetok niekoľkými spôsobmi, a podľa neho by ho mal prenajať, nie predať. S investíciami údajne nie je žiadny problém, s dobrým podnikateľským plánom stačí podľa neho "lusknúť prstom a banky sa budú predbiehať, aby poskytli úver".
Poslanec NR SR Tibor Mikuš je presvedčený, že letiská majú zostať pevnou súčasťou dopravnej infraštruktúry. Napriek zlým ekonomickým ukazovateľom si Mikuš myslí, že nie je potrebné privatizovať letiská. Nie je podľa neho výsledok letiska ako takého, ale výsledok zlého manažmentu.