ŠTÚDIA KPMG POUKAZUJE NA PREHLBUJÚCE SA OBAVY O BUDÚCNOSŤ AUTOMOBILOVÉHO PRIEMYSLU V SPOJENÝCH ŠTÁTOCH AJ V EURÓPE

Európa by sa mala v autách učiť od USA

Obavy o budúcnosť amerického automobilového priemyslu sa prehlbujú a európski výrobcovia by sa mali poučiť z výziev, ktorým čelia ich americkí ...

FOTO

Obavy o budúcnosť amerického automobilového priemyslu sa prehlbujú a európski výrobcovia by sa mali poučiť z výziev, ktorým čelia ich americkí konkurenti. Taký je jeden z výsledkov štúdie KPMG International. Podľa posledného prieskumu medzi lídrami odvetvia automobilový priemysel v USA by sa mal čím skôr venovať problematike dedičstva značiek, zlepšeniu konkurencieschopnosti a efektívnosti produktov, keďže konkurenčná hrozba ázijských značiek rastie každý deň.

Na otázku, či by americkí výrobcovia mohli zvýšiť efektívnosť a konkurencieschopnosť v nasledujúcich piatich rokoch, len 32 percent respondentov odpovedalo kladne. V tom istom prieskume spred štyroch rokov však kladne odpovedalo 56 percent respondentov.

"Výzvy, s ktorými sa musia vyrovnať americkí výrobcovia, by mali byť budíčkom pre európskych výrobcov. Nezastaviteľný vzostup ázijských značiek pritvrdili juhokórejskí a čínski výrobcovia, ktorí sa pridali k trendu nastolenému japonskými značkami," povedal šéf divízie služieb pre automobilový priemysel v KPMG vo Veľkej Británii Mike Steventon.

Bezprostredné dôvody na obavy v odvetví sú zrejmé. Pri otázke na ziskovosť počas nasledujúcich piatich rokov bolo najčastejšou odpoveďou (35 percent), že bude "nestabilná a nepredvídateľná", druhá najčastejšia odpoveď (28 percent) bola "všeobecne klesajúca". Obavy o ziskovosť súvisia s čoraz väčším uvedomením si nadvýroby v odvetví. Nadvýroba v odvetví podnietila kultúru odbytových stimulov, najmä v Severnej Amerike, kde spôsobila znižovanie marží. Teraz je dôležité, aby sa ponuka a dopyt opäť dostali do rovnováhy, čo bude možné dosiahnuť len prostredníctvom zásadnej reštrukturalizácie.

Tohtoročný prieskum opäť poukazuje na rast ázijských značiek. 88 percent respondentov očakáva, že ázijské značky zvýšia svoj podiel na trhu. Dôveru európskym značkám a ich rast očakáva 34 percent, no 28 percent respondentov očakáva ich pokles. Severoamerické značky čaká tvrdý boj - dôveru v ich rast má len 19 percent oproti 58 percentám respondentov očakávajúcich opačný vývoj.

(ik)

To boli zlaté časy amerických a európskych automobiliek, keď ešte nečelili tvrdej konkurencii z východu. ILUSTRAČNÉ FOTO - REUTERS A TASR/EPA

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 350
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 923
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 434
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 810
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 690
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 396
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 467
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 944
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 176
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 146

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Matečnú vyznamenali Francúzi za zásluhy v agrosektore

Ide o jedno z najvýznamnejších francúzskych štátnych vyznamenaní.

Na letisku v Kráľovej prerušili prevádzku, na plochu vnikol bager

Incident na malom letisku 35 kilometrov od hlavného mesta pravdepodobne súvisí so sporom o pôdu.

Ceny ropy sa vrátili k rastu

Dôvodom boli správy o raste zásob ropy v USA.

Boeing otvorí v Európe prvý závod, vybral si na to Britániu

Vyrábať sa tu majú ovládače vztlakových pristávacích klapiek na krídla.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop