Bratislava/Rotterdam 11. januára (TASR) - Holandsko-anglický koncern Unilever podpísal so spoločnosťou IBM 7-ročný kontrakt na outsourcing podstatnej časti finančných a transakčných služieb.
Táto dohoda zahŕňa viac ako 20 európskych krajín a je súčasťou programu "Jeden Unilever", ktorý je zameraný na zefektívnenie organizácie za účelom zvýšenia jej trhovej konkurencieschopnosti a zintenzívnenia rastu. Implementácia dohody sa začne v 1. štvrťroku 2006 a bude trvať približne 2 roky.
IBM bude poskytovať finančné služby Purchase to Pay, General Accounting a Bill to Cash v centrách v Portugalsku, Poľsku a Indii. Unilever očakáva, že mu táto dohoda prinesie významnú úsporu nákladov, ktoré prispejú k plánovaným súhrnným ročným úsporám programu "Jeden Unilever" v hodnote 700 miliónov EUR, čo je približne 26,22 miliardy SKK. "Spoločnosť IBM nám bude schopná pomôcť optimalizovať výkonnosť našich obchodných procesov a prinesie dodatočné úspory podporou našich kľúčových činností, ponuky kvalitných značiek a produktov spotrebiteľom," uviedol prezident spoločnosti Unilever Europe Kees van der Graaf. "Budeme aplikovať obchodné znalosti v rámci našej globálnej siete prevádzok na optimalizáciu obchodnej výkonnosti. Dohoda vytvorí pre Unilever dlhodobé ekonomické výhody," dodal generálny manažér IBM pre outsourcing Tony Cronin.
Implementácia dohody ohrozí 750 pracovných pozícií spoločnosti Unilever v Európe. "Ak bude negatívne ovplyvnený počet pracovných miest našich zamestnancov, urobíme všetko preto, aby sme im našli alternatívne zamestnanie," dodal Van der Graaf.
Unilever je jednou z najväčších spoločností v oblasti spotrebného tovaru. Vyrába približne 400 značiek potravinárskych výrobkov a produktov pre domácnosť i osobnú starostlivosť. Má prevádzky v takmer 100 krajinách sveta, kde na 6 kontinentoch zamestnáva v 365 výrobných závodoch 223 000 ľudí.
IBM Business Consulting Services je najväčšia konzultačná organizácia na svete, ktorá pôsobí vo viac ako 160 krajinách. Poskytuje integrované, citlivé on-demand obchodné riešenia a služby. V súčasnosti sa sústreďuje na rozvoj transformačných konzultačných zručností a doručovacích schopností v oblastiach ľudských zdrojov, finančného manažmentu, manažmentu vzťahov so zákazníkmi a zaobstarávania.
TASR o tom informovala spoločnosť s r. o. IBM Slovensko.