Volkswagen dosiahol v roku 2005 rekord vo výrobe

Bratislava/Wolfsburg 11. januára (TASR) - Koncern Volkswagen (VW) dosiahol v roku 2005 rekord vo výrobe, keď celosvetovo dodal 5,24 milióna vozidiel. ...

Bratislava/Wolfsburg 11. januára (TASR) - Koncern Volkswagen (VW) dosiahol v roku 2005 rekord vo výrobe, keď celosvetovo dodal 5,24 milióna vozidiel. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to zodpovedá prírastku 3,2 %.

"Tento vývoj je dôsledkom našej úspešnej modelovej expanzie," povedal predseda predstavenstva spoločnosti Volkswagen AG Bernd Pischetsrieder. "Najlepšie výrobné výsledky dosiahlo dodnes päť našich značiek."

V rámci postavenia na trhu dosiahol koncern Volkswagen dobré výsledky hlavne v západnej Európe. V minulom roku sa tu ku zákazníkom dostalo 2,94 milióna vozidiel, čo bolo medziročne o 6,7 % viac. V Nemecku prekročila značka Volkswagen v predaji hranicu 1 milión áut. Zákazníci si kúpili 1,03 milióna automobilov VW, čo bolo o 8,2 % viac ako v predchádzajúcom roku.

Pozitívne sa vyvíjal aj región Južnej Ameriky a južnej Afriky, kde nárast odbytu predstavoval 11,7 %.

Úroveň predaja z predchádzajúceho roka nedosiahol Volkswagen v USA, kde predaj predstavoval 312 000 vozidiel, teda o 7,6 menej ako v predchádzajúcom roku.

Značka Volkswagen osobné vozidlá dodala zákazníkom celosvetovo 3,09 milióna vozidiel, čo zodpovedá prírastku 0,8 %. V západnej Európe dosiahol Volkswagen s osobnými vozidlami po 4 rokoch opäť vedúcu pozíciu. Tu sa dodalo 1,44 milióna áut, čo predstavuje v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšenie o 6 %. V Južnej Amerike a južnej Afrike vzrástol počet dodávok zákazníkom o 13 % na 497 000. V USA sa zaznamenal pokles o 12,3 %, na 224 000 kusov.

Česká značka Škoda dosiahla v minulom roku prostredníctvom 492 000 vozidiel doteraz najlepší výsledok. V porovnaní s rokom 2004 je to nárast o 9 %. V domácom regióne strednej a východnej Európy si v ťažkom trhovom prostredí vybudovala vyšší odbyt o 1,3 %. Najvýraznejší nárast dosiahla značka v západnej Európe. Tam sa dodávky zákazníkom zvýšili o 14,8 % na 276 000 vozidiel.

Značka Bentley zvýšila odbyt vozidiel o 31,2 % na 8 627 kusov. Pre britskú značku vyššej triedy je to rekord výroby. Najvýraznejší nárast odbytu zaznamenala táto značka v USA, keď sa predalo viac ako 3 700 automobilov, čo je o 51,4 % medziročne viac.

Rekordný výsledok dosiahla v roku 2005 aj značka Audi. Celosvetovo sa predalo 829 000 vozidiel, čo bolo viac o 6,4 %. Audi bolo úspešné najmä v západnej Európe. Tam vzrástol počet dodávok zákazníkom o 7 % na 599 000 automobilov. V Nemecku sa počet zvýšil o 5,1 % na 247 000. Audi si polepšilo aj v USA, kde sa umiestnilo o 6,6 % automobilov viac ako v minulom období.

Najvýraznejšia miera prírastku predaja, a to 20,1 %, pripadá na značku Volkswagen úžitkové vozidlá. Počet dodaných automobilov zákazníkom sa dostal na hranicu 401 000 kusov. Na domácom nemeckom trhu sa predalo 113 000 úžitkových automobilov značky Volkswagen a v západnej Európe to bolo 250 000.

TASR o tom informovala PR manažérka spoločnosti VW Marta Kučerová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Malé knedličky, veľké dojmy
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  5. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  6. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  9. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  10. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 656
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 643
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 595
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 598
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 104
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 805
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 863
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 254
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 975
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 2 630

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov, kriminality.

Neprehliadnite tiež

Spiatočné letenky do Ameriky sa už predávajú za menej ako 150 eur

Nórska nízkonákladová letecká spoločnosť Norwegian už predáva letenku za menej ako sto eur.

Po Trumpovej dcére chcú Číňania pomenovať obrúsky aj alkohol

Ivanka Trumpová zaujala čínske firmy, keď navštívila čínsku ambasádu vo Washingtone.

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fico chce potraviny, aké majú v Rakúsku, navrhuje summit V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop