Reklama na internete vzrastie na 16,6 mld. USD

New York 7. januára - Reklama na internete v tomto roku podľa názoru expertov výrazne vzrastie. Investičná banka Credit Suisse First Boston zvýšila svoju prognózu trhu a počíta s rastom o 32 % na 16,6 miliardy USD, v prepočte 517,3 miliardy SKK.

New York 7. januára (TASR) Reklama na internete v tomto roku podľa názoru expertov výrazne vzrastie. Investičná banka Credit Suisse First Boston zvýšila svoju prognózu trhu a počíta s rastom o 32 % na 16,6 miliardy USD, v prepočte 517,3 miliardy SKK.

Tento nárast bude na úkor tradičných médií. "Pozorujeme preskupovanie na trhu," uviedol predseda predstavenstva reklamnej agentúry Saatchi & Saatchi Mary Baglivo. Podľa jeho slov sa trend celkom zreteľne vzďaľuje od televízie a printových médií.

Prieskum Credit Suisse ukázal, že polovica manažérov zodpovedných za reklamu vo firmách zvýši svoju internetovú reklamu v tomto roku takmer o 30 %. Najobľúbenejšími druhmi internetovej reklamy zostanú v roku 2006 zvýraznené linky k reklamným klientom, ako napr. bannery, prognózuje Credit Suisse First Boston. Najväčší rast však bude u online reklamy s animáciami, zvukom alebo interaktívnymi obrazmi. Do roku 2008 táto oblasť prekoná bannerovú reklamu. "Videoklipy sú najpresvedčivejšie a výtvarne najpríjemnejšie médium pre reklamných zákazníkov," konštatoval analytik londýnskeho inštitútu na prieskum internetového trhu Jupiter Research Nate Elliott. Spoločnosť Hewlett-Packard umiestnila najnovšie animovaný klip na novú fototlačiareň Photosmart na webovú stránku Yahoo! a Pepsi a General Motors sú so svojimi videoreklamami tiež klientmi najväčšieho internetového portálu na svete.

Pre internetové firmy sa animovaná reklama oplatí. Požadujú za ňu priemerne 10,81 USD za každých 1 000 návštevníkov stránky, v porovnaní s 2,85 USD za banner. Vyplýva to z údajov spoločnosti na prieskum trhu Nielsen/NetRatings. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa výdavky na animovanú reklamu zvýšili o 23 %, zatiaľ čo výdavky na bannery sa zdvojnásobili.

Doteraz využívali firmy na internetové klipy predovšetkým reklamné šoty, ktoré natočili pre televíziu, pretože nechcú investovať do obidvoch formátov. Toto sa však zmení, pretože vznikajú výhodnejšie možnosti na výrobu internetového videa, domnieva sa prezidentka newyorskej kancelárie agentúry J. Walter Thompson Co. Rosemarie Ryanová. Táto reklamná agentúra môže vo svojom digitálnom video štúdiu natočiť 10 internetových klipov za cenu jedného televízneho šotu. Ako uviedla, v tejto branži sa uskutočňuje zmena, ktorá udáva smer. Klienti vedia, že musia nájsť nové zaujímavé možnosti, aby ľudí oslovili.

Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt na svojej internetovej stránke.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 921
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 803
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 809
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 461
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 364
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 594
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 015
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 729
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 071
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 836

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Šéf liberálov Richard Sulík sa stretol s ministrom financií Petrom Kažimírom. Investičnú výnimku z ústavnej dlhovej brzdy však odmietol.

Potravinárska komora tvrdí, že máme dosť potravín podobným tým z EÚ-15

Na slovenský trh sa podľa Fica dovážajú aj niektoré potraviny druhej, horšej kategórie. Premiér tak reagoval na nedávne zistenia Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.

Väčšina Slovákov podporuje vznik Energetickej únie

Tretina respondentov si myslí, že cieľom s najvyššou prioritou v rámci Energetickej únie by mala byť ochrana životného prostredia.

Nedostatok vyškolených pracovníkov rastie, firmy to núti zvyšovať platy

Nedostatok pracovnej sily sa prejavuje práve v raste personálnych nákladov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop