New York 7. januára (TASR) Reklama na internete v tomto roku podľa názoru expertov výrazne vzrastie. Investičná banka Credit Suisse First Boston zvýšila svoju prognózu trhu a počíta s rastom o 32 % na 16,6 miliardy USD, v prepočte 517,3 miliardy SKK.
Tento nárast bude na úkor tradičných médií. "Pozorujeme preskupovanie na trhu," uviedol predseda predstavenstva reklamnej agentúry Saatchi & Saatchi Mary Baglivo. Podľa jeho slov sa trend celkom zreteľne vzďaľuje od televízie a printových médií.
Prieskum Credit Suisse ukázal, že polovica manažérov zodpovedných za reklamu vo firmách zvýši svoju internetovú reklamu v tomto roku takmer o 30 %. Najobľúbenejšími druhmi internetovej reklamy zostanú v roku 2006 zvýraznené linky k reklamným klientom, ako napr. bannery, prognózuje Credit Suisse First Boston. Najväčší rast však bude u online reklamy s animáciami, zvukom alebo interaktívnymi obrazmi. Do roku 2008 táto oblasť prekoná bannerovú reklamu. "Videoklipy sú najpresvedčivejšie a výtvarne najpríjemnejšie médium pre reklamných zákazníkov," konštatoval analytik londýnskeho inštitútu na prieskum internetového trhu Jupiter Research Nate Elliott. Spoločnosť Hewlett-Packard umiestnila najnovšie animovaný klip na novú fototlačiareň Photosmart na webovú stránku Yahoo! a Pepsi a General Motors sú so svojimi videoreklamami tiež klientmi najväčšieho internetového portálu na svete.
Pre internetové firmy sa animovaná reklama oplatí. Požadujú za ňu priemerne 10,81 USD za každých 1 000 návštevníkov stránky, v porovnaní s 2,85 USD za banner. Vyplýva to z údajov spoločnosti na prieskum trhu Nielsen/NetRatings. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa výdavky na animovanú reklamu zvýšili o 23 %, zatiaľ čo výdavky na bannery sa zdvojnásobili.
Doteraz využívali firmy na internetové klipy predovšetkým reklamné šoty, ktoré natočili pre televíziu, pretože nechcú investovať do obidvoch formátov. Toto sa však zmení, pretože vznikajú výhodnejšie možnosti na výrobu internetového videa, domnieva sa prezidentka newyorskej kancelárie agentúry J. Walter Thompson Co. Rosemarie Ryanová. Táto reklamná agentúra môže vo svojom digitálnom video štúdiu natočiť 10 internetových klipov za cenu jedného televízneho šotu. Ako uviedla, v tejto branži sa uskutočňuje zmena, ktorá udáva smer. Klienti vedia, že musia nájsť nové zaujímavé možnosti, aby ľudí oslovili.
Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt na svojej internetovej stránke.