Reklama na internete vzrastie na 16,6 mld. USD

New York 7. januára - Reklama na internete v tomto roku podľa názoru expertov výrazne vzrastie. Investičná banka Credit Suisse First Boston zvýšila svoju prognózu trhu a počíta s rastom o 32 % na 16,6 miliardy USD, v prepočte 517,3 miliardy SKK.

New York 7. januára (TASR) Reklama na internete v tomto roku podľa názoru expertov výrazne vzrastie. Investičná banka Credit Suisse First Boston zvýšila svoju prognózu trhu a počíta s rastom o 32 % na 16,6 miliardy USD, v prepočte 517,3 miliardy SKK.

Tento nárast bude na úkor tradičných médií. "Pozorujeme preskupovanie na trhu," uviedol predseda predstavenstva reklamnej agentúry Saatchi & Saatchi Mary Baglivo. Podľa jeho slov sa trend celkom zreteľne vzďaľuje od televízie a printových médií.

Prieskum Credit Suisse ukázal, že polovica manažérov zodpovedných za reklamu vo firmách zvýši svoju internetovú reklamu v tomto roku takmer o 30 %. Najobľúbenejšími druhmi internetovej reklamy zostanú v roku 2006 zvýraznené linky k reklamným klientom, ako napr. bannery, prognózuje Credit Suisse First Boston. Najväčší rast však bude u online reklamy s animáciami, zvukom alebo interaktívnymi obrazmi. Do roku 2008 táto oblasť prekoná bannerovú reklamu. "Videoklipy sú najpresvedčivejšie a výtvarne najpríjemnejšie médium pre reklamných zákazníkov," konštatoval analytik londýnskeho inštitútu na prieskum internetového trhu Jupiter Research Nate Elliott. Spoločnosť Hewlett-Packard umiestnila najnovšie animovaný klip na novú fototlačiareň Photosmart na webovú stránku Yahoo! a Pepsi a General Motors sú so svojimi videoreklamami tiež klientmi najväčšieho internetového portálu na svete.

Pre internetové firmy sa animovaná reklama oplatí. Požadujú za ňu priemerne 10,81 USD za každých 1 000 návštevníkov stránky, v porovnaní s 2,85 USD za banner. Vyplýva to z údajov spoločnosti na prieskum trhu Nielsen/NetRatings. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa výdavky na animovanú reklamu zvýšili o 23 %, zatiaľ čo výdavky na bannery sa zdvojnásobili.

Doteraz využívali firmy na internetové klipy predovšetkým reklamné šoty, ktoré natočili pre televíziu, pretože nechcú investovať do obidvoch formátov. Toto sa však zmení, pretože vznikajú výhodnejšie možnosti na výrobu internetového videa, domnieva sa prezidentka newyorskej kancelárie agentúry J. Walter Thompson Co. Rosemarie Ryanová. Táto reklamná agentúra môže vo svojom digitálnom video štúdiu natočiť 10 internetových klipov za cenu jedného televízneho šotu. Ako uviedla, v tejto branži sa uskutočňuje zmena, ktorá udáva smer. Klienti vedia, že musia nájsť nové zaujímavé možnosti, aby ľudí oslovili.

Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt na svojej internetovej stránke.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 047
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 184
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 370
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 293
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 249
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 930
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 556
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 682
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 151
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 057

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Policajný odborár: Útočiť na ženu od chrbta nie je normálny zákrok

Ak by mali policajti kvalitnú výbavu, počet incidentov by klesol, tvrdí policajný odborár MARIÁN MAGDOŠKO.

DOMOV

Kaliňák nepovažuje sotenie ženy za podstatné, nová ombudsmanka to skúma

Policajný prezident Tibor Gašpar chce zlepšiť psychickú prípravu policajtov.

KOMENTÁRE

Dni Islamského štátu sú takmer spočítané, ale teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci sa vracajú do Európy.

Neprehliadnite tiež

Môžete si doma otestovať zeleninu na dusičnany? A čo tým získate?

Prístroje na meranie dusičnanov si na internete bez problémov kúpite, ale ich výsledky sú otázne.

Autododávatelia tlačia, aby štát zjednodušil prijímanie cudzincov

Na Slovensku pôsobí asi tristo dodávateľských firiem. Svoje výrobky dodávajú aj pre automobilky v samotnom regióne

Rusko považuje novú spoluprácu s OPEC za úspešnú

Všetko naznačuje tomu, že OPEC sa s producentmi mimo kartelu dohodne na predĺžení aktuálnych ťažobných limitov až do marca 2018.

Číňania chcú s českým Bonatransom vyrábať kolesá pre rýchlovlaky

Bonatrans potvrdil, že firmy o spolupráci rokujú, ďalšie podrobnosti nie sú známe.