Reklama na internete vzrastie na 16,6 mld. USD

New York 7. januára - Reklama na internete v tomto roku podľa názoru expertov výrazne vzrastie. Investičná banka Credit Suisse First Boston zvýšila svoju prognózu trhu a počíta s rastom o 32 % na 16,6 miliardy USD, v prepočte 517,3 miliardy SKK.

New York 7. januára (TASR) Reklama na internete v tomto roku podľa názoru expertov výrazne vzrastie. Investičná banka Credit Suisse First Boston zvýšila svoju prognózu trhu a počíta s rastom o 32 % na 16,6 miliardy USD, v prepočte 517,3 miliardy SKK.

Tento nárast bude na úkor tradičných médií. "Pozorujeme preskupovanie na trhu," uviedol predseda predstavenstva reklamnej agentúry Saatchi & Saatchi Mary Baglivo. Podľa jeho slov sa trend celkom zreteľne vzďaľuje od televízie a printových médií.

Prieskum Credit Suisse ukázal, že polovica manažérov zodpovedných za reklamu vo firmách zvýši svoju internetovú reklamu v tomto roku takmer o 30 %. Najobľúbenejšími druhmi internetovej reklamy zostanú v roku 2006 zvýraznené linky k reklamným klientom, ako napr. bannery, prognózuje Credit Suisse First Boston. Najväčší rast však bude u online reklamy s animáciami, zvukom alebo interaktívnymi obrazmi. Do roku 2008 táto oblasť prekoná bannerovú reklamu. "Videoklipy sú najpresvedčivejšie a výtvarne najpríjemnejšie médium pre reklamných zákazníkov," konštatoval analytik londýnskeho inštitútu na prieskum internetového trhu Jupiter Research Nate Elliott. Spoločnosť Hewlett-Packard umiestnila najnovšie animovaný klip na novú fototlačiareň Photosmart na webovú stránku Yahoo! a Pepsi a General Motors sú so svojimi videoreklamami tiež klientmi najväčšieho internetového portálu na svete.

Pre internetové firmy sa animovaná reklama oplatí. Požadujú za ňu priemerne 10,81 USD za každých 1 000 návštevníkov stránky, v porovnaní s 2,85 USD za banner. Vyplýva to z údajov spoločnosti na prieskum trhu Nielsen/NetRatings. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa výdavky na animovanú reklamu zvýšili o 23 %, zatiaľ čo výdavky na bannery sa zdvojnásobili.

Doteraz využívali firmy na internetové klipy predovšetkým reklamné šoty, ktoré natočili pre televíziu, pretože nechcú investovať do obidvoch formátov. Toto sa však zmení, pretože vznikajú výhodnejšie možnosti na výrobu internetového videa, domnieva sa prezidentka newyorskej kancelárie agentúry J. Walter Thompson Co. Rosemarie Ryanová. Táto reklamná agentúra môže vo svojom digitálnom video štúdiu natočiť 10 internetových klipov za cenu jedného televízneho šotu. Ako uviedla, v tejto branži sa uskutočňuje zmena, ktorá udáva smer. Klienti vedia, že musia nájsť nové zaujímavé možnosti, aby ľudí oslovili.

Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt na svojej internetovej stránke.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 13 903
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 256
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 9 479
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 810
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 250
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 538
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 514
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 380
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 241
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 801

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

SVET

Minúta po minúte: Choďte a voľte, vyzval nemecký prezident

Schulz už odovzdal hlas, Merkelová pôjde k urnám poobede.

Neprehliadnite tiež

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.