Výkonný riaditeľ Lufthansy Wolfgang Mayrhuber môže pokojne oslavovať osemdesiatročnicu spoločnosti. Počet cestujúcich, tržby aj zisky rastú. FOTO -TASR/AP |
Nemecka, musela od začiatku milénia zápasiť s vážnymi problémami.
Rovnako ako u zvyšku svetovej leteckej flotily aj u Lufthansy začali ťažké roky 11. septembra 2001, keď po útokoch na Svetové obchodné centrum strmo opadol záujem a dôvera cestujúcich v leteckú prepravu. Keď sa už začali cestujúci na letiská vracať, začali aerolinky trápiť vysoké ceny leteckého benzínu a tlak nízkonákladových aeroliniek. Aj napriek tomu môže v piatok viac ako 91-tisíc zamestnancov oslavovať s tým, že firme rastie počet cestujúcich, tržieb a ziskov.
V ostatnom čase viac ako tradičnej konkurencii čelia aerolinky mladým súperom, napríklad Ryanairu alebo easyJetu. Tí vďaka agresívnej cenovej stratégii začínajú tradičným aerolinkám preberať časť klientely. Hoci časť expertov tvrdí, že takzvané nízkonákladové spoločnosti si vytvorili vlastný trh, ktorý na letisko pritiahol zákazníkov, ktorí by si normálne letenku nekúpili, boj medzi leteckými spoločnosťami sa ich vstupom bezpochyby priostril. (čtk)