Bratislava 27. decembra (TASR) - Reálne fungovanie a súčasné možnosti IP telefónie môžu záujemcovia otestovať v Bratislave v kompetenčnom centre. Vypracované konkrétne scenáre umožňujú názorne pochopiť prínosy nasadenia IP telefónie v kombinácii s IP aplikáciami. Zriaďovateľmi kompetenčného centra sú spoločnosti 2Ring a Cisco Systems.
"Cisco Systems vytvorilo vo svete nový štandard telefónie. Slovensko, ako krajina s moderným infokomunikačným vybavením a ambicióznym ekonomickým rastom, má skvelé predpoklady práve pre rýchly rast a rozširovanie IP telefónie," povedal generálny riaditeľ spoločnosti Cisco Systems Slovakia Marcel Rebroš. Ako ďalej dodal, významný zlom na slovenskom trhu nastal v roku 2004 a tohoročné výsledky signalizujú približovanie sa k situácii v západnej Európe v podiele zavádzania IP telefónie u nových zákazníkov.
IP telefónia prináša v praxi spoločnostiam nielen úsporu nákladov, ale hlavne sofistikované spôsoby komunikácie, vrátane videa, hlasu, textových a obrazových správ. Jednotlivé modely fungovania je možné dizajnovať podľa konkrétnych požiadaviek spoločnosti. Kompetenčné centrum slúži najmä na utvorenie si realistickej predstavy o funkcionalite IP aplikácií.
Spoločnosť 2Ring sa špecializuje na návrhy a prevádzku Call centier a IP telefóniu Cisco Systems. IP aplikácie pre proces riadenia nákladov poskytujú informácie napríklad o tom, či pretelefonovaná suma zodpovedá faktúre od operátora, o tom, koľko pretelefonuje určitá pobočka, kam sa volá najčastejšie alebo koľko pretelefonujú jednotliví užívatelia.
Cisco Systems, Inc. je popredný svetový výrobca a dodávateľ sieťových internetových technológií. S vyše 20-ročnými skúsenosťami pôsobí v oblasti prenosu dát, hlasu a obrazu a v oblasti LAN a WAN sietí. Riešenia spoločnosti Cisco Systems predstavujú základ sieťového prepojenia tisícok spoločností, univerzít, podnikov a vládnych úradov po celom svete.
TASR o tom informovala spoločnosť Cisco Systems.