Lis pre automobilku Kia prichádza na Slovensko po častiach

Bratislava/Komárno 22. decembra (TASR) - Lis pre automobilku Hyundai/Kia sa už dostáva na Slovensko, a to po častiach. Stroj váži 3 500 ton a jeho cesta ...

Bratislava/Komárno 22. decembra (TASR) - Lis pre automobilku Hyundai/Kia sa už dostáva na Slovensko, a to po častiach. Stroj váži 3 500 ton a jeho cesta z Južnej Kórey do komárňanského prístavu trvala približne dva mesiace. Informovala o tom vo svojej hlavnej spravodajskej relácii STV.

Lis nalodili najprv v kórejskom prístave Masan, odtiaľ išiel námornou dopravou do Rumunska. Tam ho preložili na päť riečnych člnov. Tri z nich, začali vykladať dnes v Komárne. Dva člny smerujú do Bratislavy. Dôvodom je, že práve na týchto člnoch sú umiestnené najťažšie časti stroja. Tie sa dajú preložiť iba pomocou špeciálnych žeriavov.

Lis, ktorý bude slúžiť na výrobu karosérií v automobilke Hyundai/Kia pri Žiline, bol jedným z dôvodom, prečo bolo treba dokončiť diaľnicu do Žiliny a cestu k fabrike. Keďže k tomu nedošlo, jednotlivé časti stroja sa budú prevážať za pomoci vlakov a kamiónov.

Do skúšobnej prevádzky by mali lis pustiť už v máji.

V najbližších mesiacoch by mal prísť na Slovensko ešte jeden podobný lis. Obidva stroje by mali po skúšobnej prevádzke nabehnúť na plnú výrobu koncom roka 2006, uzavrela STV.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 404
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 309
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 329
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 092
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 981
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 173
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 008
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 578
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 877
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 571

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop