Na konkurzoch si PSA vyberá ľudí schopných sústrediť sa aj na monotónnu prácu. FOTO - SME |
"V súčasnosti máme v databáze takmer 40-tisíc záujemcov. Z nich si denne pozývame na pohovor vyše päťdesiat," povedala manažérka náboru Daniela Záhorská. Záujemcovia absolvujú písomné i praktické testy, ktoré preveria ich schopnosť pracovať v tíme, ich osobnostné predpoklady na vykonávanie monotónnej práce a na jej kontrolu.
Pracovníci prevádzky montáže musia prejsť aj takzvanými zaraďovacími testami na deväť remesiel. V nich podľa pokynov montujú skrutky či zapájajú káblové zväzky.
V závode v súčasnosti pracuje 1371 ľudí. Vlani prijímali najmä technikov a inžinierov, tento rok technikov a kvalifikovaných robotníkov. Trnavský závod zamestnáva 14 percent žien a v súlade s trendom v ostatných závodoch skupiny PSA ich podiel chce zvýšiť na 20 percent. Ženy vidieť v závode pri obsluhe žeriavu či vysokozdvižných vozíkov. "Šance majú rovnaké ako muži, sú v manažérskych, ako aj technických pozíciách," povedala riaditeľka pre ľudské zdroje Barbara Šípošová.
Trnavský závod nepociťuje pri náboroch konkurenciu iných automobilových závodov. "Patríme k zaujímavým a moderným závodom so silným vzdelávacím a sociálnym programom. Svojim zamestnancom ponúkame ubytovanie pre 800 ľudí v ubytovniach. Máme pre nich tisícku nových bytov na prenájom za výhodnú cenu, ktoré si budú môcť postupne odkúpiť," uviedla Šípošová. Francúzsky výrobca automobilov v Trnave má už založenú aj odborovú organizáciu, ktorej orgány sa ešte len formujú. (bej)
V roku 2006 PSA prijme:
28 inžinierov
95 technikov
525 kvalifikovaných
robotníkov
1247 nekvalifikovaných
robotníkov
1895 spolu