SPOLU S INZERÁTOM VYŠIEL V MAGAZÍNE ŠESŤSTRANOVÝ ROZHOVOR S GENERÁLNYM INŠPEKTOROM PRÁCE GABRIELOM HRABOVSKÝM

Inšpektorát práce si zaplatil imidžovú reklamu

BRATISLAVA - Národný inšpektorát práce kúpil reklamný priestor v časopise za štátne peniaze. Minulý mesiac vyšiel v magazíne Dimenzie celostranový ...

BRATISLAVA - Národný inšpektorát práce kúpil reklamný priestor v časopise za štátne peniaze. Minulý mesiac vyšiel v magazíne Dimenzie celostranový imidžový inzerát, v ktorom inšpektorát informuje o svojich publikačných a poradenských aktivitách. Inšpektorát je štátnou rozpočtovou organizáciou.

Imidžový inzerát Národného inšpektorátu práce vyšiel na zadnej strane obálky časopisu. Podľa oficiálneho cenníka vydavateľa časopisu Dimenzie stojí reklama v takom rozsahu 83 300 korún. V tom istom čísle časopis uverejnil šesťstranový rozhovor so šéfom úradu Gabrielom Hrabovským.

Ministerstvu práce, do ktorého pôsobnosti Národný inšpektorát práce patrí, sa platená imidžová kampaň nepáči. "Nie je potrebné, aby štátne inštitúcie využívali takéto propagačné kanály. Za opodstatnenú by sme považovali informačnú inzerciu, napríklad o zmenách nahlasovacích povinností zamestnávateľov," tvrdí mediálny poradca ministerky práce Martin Danko.

Stanovisko generálneho inšpektora práce Gabriela Hrabovského ani iného člena vedenia inšpektorátu sa nám nepodarilo zistiť. Vedúci pracovníci inšpektorátu boli na viacdňovej pracovnej porade mimo Košíc, kde sídli inšpektorát.

Reklamný priestor si v médiách kupujú aj iné štátne inštitúcie. Tie však na rozdiel od Národného inšpektorátu práce v inzerátoch oznamujú to, čo im vyplýva zo zákona. "Z našej strany ide o výzvy. Napríklad naposledy to bola výzva na predkladanie projektov spojených s vytváraním nových pracovných miest," tvrdí Katarína Belická z Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny.

Pravidelne sa v novinách a časopisoch objavujú aj inzeráty Fondu národného majetku. Ani v tomto prípade však nejde o imidžovú kampaň, ale fond prostredníctvom nich vypisuje tendre na predaj podielov v rôznych firmách. Napríklad včera vyšiel v denníku SME oznam o zámere fondu predať svoj podiel v bratislavskej Ružinovskej nemocnici.

Imidžovú reklamu si platia štátne a pološtátne podniky, hoci majú často na trhu prirodzený monopol, a nemusia preto súperiť s konkurenciou. Podľa údajov spoločnosti TNS - SK minuli štátne Slovenské elektrárne od januára do septembra na reklamu takmer štyri a pol milióna korún. "Komunikácia s verejnosťou je pre nás veľmi dôležitá. Snažíme sa vysvetliť, kto sme. Nechceme, aby sme boli spájaní s účtami za elektrinu, ktoré platia ľudia rozvodným závodom," tvrdí hovorca Slovenských elektrární Rastislav Petrech.

Pološtátny a monopolný Slovenský plynárenský priemysel zaplatil za svoju propagáciu 1,2 milióna. Jeho vysvetlenie, prečo míňa peniaze na reklamu, sa nám nepodarilo zistiť.

Firma TNS - SK upozorňuje, že ide o odhady založené na oficiálnych cenníkoch, ktoré nezahŕňajú napríklad množstevné zľavy. (tv)

Reklamné kampane niektorých úradov a firiem

Slovenské elektrárne 4 485 834 Sk
Slovenský plynárenský priemysel 1 178 265 Sk
Vláda SR a FNM 67 500 Sk
Fond národného majetku 56 500 Sk

Zdroj: TNS - SK, jan. - sep. 2005

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 359
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 121
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 876
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 3 029
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 379
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 152
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 147
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 044
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 600
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 481

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Galkova kauza odpočúvania sa vlečie už šesť rokov, zatiaľ bez výsledku

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

EKONOMIKA

Ako sa menila najmodernejšia stanica na Slovensku

Predchádzajúca stanica bola otvorená v 80. rokoch a nikdy nebola dokončená.

Neprehliadnite tiež

Čína kritizuje agentúru Standard & Poor’s, že jej znížila rating

Zhoršenie hodnotenia úverovej spoľahlivosti Číny odzrkadľuje, že dlhé obdobie silného nárastu úverov zvyšuje ekonomické a finančné riziká.

Bystrica má novú autobusovú stanicu. Pozrite sa, ako sa menila

Predchádzajúca stanica bola otvorená v 80. rokoch a nikdy nebola celkom dokončená, nový terminál je najmodernejší v krajine.

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí, s videami preto treba narábať opatrne.

Hľadá sa EY Podnikateľ roka, víťaz pocestuje do Monte Carla

Do súťaže môžu podnikateľov nominovať aj ich zákazníci alebo známi.