SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky
SPOLU S INZERÁTOM VYŠIEL V MAGAZÍNE ŠESŤSTRANOVÝ ROZHOVOR S GENERÁLNYM INŠPEKTOROM PRÁCE GABRIELOM HRABOVSKÝM

Inšpektorát práce si zaplatil imidžovú reklamu

BRATISLAVA - Národný inšpektorát práce kúpil reklamný priestor v časopise za štátne peniaze. Minulý mesiac vyšiel v magazíne Dimenzie celostranový ...

BRATISLAVA - Národný inšpektorát práce kúpil reklamný priestor v časopise za štátne peniaze. Minulý mesiac vyšiel v magazíne Dimenzie celostranový imidžový inzerát, v ktorom inšpektorát informuje o svojich publikačných a poradenských aktivitách. Inšpektorát je štátnou rozpočtovou organizáciou.

Imidžový inzerát Národného inšpektorátu práce vyšiel na zadnej strane obálky časopisu. Podľa oficiálneho cenníka vydavateľa časopisu Dimenzie stojí reklama v takom rozsahu 83 300 korún. V tom istom čísle časopis uverejnil šesťstranový rozhovor so šéfom úradu Gabrielom Hrabovským.

Skryť Vypnúť reklamu

Ministerstvu práce, do ktorého pôsobnosti Národný inšpektorát práce patrí, sa platená imidžová kampaň nepáči. "Nie je potrebné, aby štátne inštitúcie využívali takéto propagačné kanály. Za opodstatnenú by sme považovali informačnú inzerciu, napríklad o zmenách nahlasovacích povinností zamestnávateľov," tvrdí mediálny poradca ministerky práce Martin Danko.

Stanovisko generálneho inšpektora práce Gabriela Hrabovského ani iného člena vedenia inšpektorátu sa nám nepodarilo zistiť. Vedúci pracovníci inšpektorátu boli na viacdňovej pracovnej porade mimo Košíc, kde sídli inšpektorát.

Reklamný priestor si v médiách kupujú aj iné štátne inštitúcie. Tie však na rozdiel od Národného inšpektorátu práce v inzerátoch oznamujú to, čo im vyplýva zo zákona. "Z našej strany ide o výzvy. Napríklad naposledy to bola výzva na predkladanie projektov spojených s vytváraním nových pracovných miest," tvrdí Katarína Belická z Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny.

Skryť Vypnúť reklamu

Pravidelne sa v novinách a časopisoch objavujú aj inzeráty Fondu národného majetku. Ani v tomto prípade však nejde o imidžovú kampaň, ale fond prostredníctvom nich vypisuje tendre na predaj podielov v rôznych firmách. Napríklad včera vyšiel v denníku SME oznam o zámere fondu predať svoj podiel v bratislavskej Ružinovskej nemocnici.

Imidžovú reklamu si platia štátne a pološtátne podniky, hoci majú často na trhu prirodzený monopol, a nemusia preto súperiť s konkurenciou. Podľa údajov spoločnosti TNS - SK minuli štátne Slovenské elektrárne od januára do septembra na reklamu takmer štyri a pol milióna korún. "Komunikácia s verejnosťou je pre nás veľmi dôležitá. Snažíme sa vysvetliť, kto sme. Nechceme, aby sme boli spájaní s účtami za elektrinu, ktoré platia ľudia rozvodným závodom," tvrdí hovorca Slovenských elektrární Rastislav Petrech.

Skryť Vypnúť reklamu

Pološtátny a monopolný Slovenský plynárenský priemysel zaplatil za svoju propagáciu 1,2 milióna. Jeho vysvetlenie, prečo míňa peniaze na reklamu, sa nám nepodarilo zistiť.

Firma TNS - SK upozorňuje, že ide o odhady založené na oficiálnych cenníkoch, ktoré nezahŕňajú napríklad množstevné zľavy. (tv)

Reklamné kampane niektorých úradov a firiem

Slovenské elektrárne 4 485 834 Sk
Slovenský plynárenský priemysel 1 178 265 Sk
Vláda SR a FNM 67 500 Sk
Fond národného majetku 56 500 Sk

Zdroj: TNS - SK, jan. - sep. 2005

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  5. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  9. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  10. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 11 005
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 9 912
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 842
  4. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 788
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 516
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 271
  7. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 7 927
  8. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 886
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 253
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 398
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Americký prezident Joe Biden.

Za hlavný zdroj obáv bol označený čínsky región Sin-ťiang.


TASR 5 h
Šéfkuchár Michal Konrád. Jeden z trojice zakladateľov značky Bao Brothers.

Ľudia chcú ochutnávať nové veci


18. máj
Vizualizácia projektu Slovany.

Prečo nemal šancu na úspech.


7 h
Zásobníky zemného plynu v Lábe.

Turkménsko tvrdí, že dlhy splatilo v plnej výške.


TASR 8 h