SPOLU S INZERÁTOM VYŠIEL V MAGAZÍNE ŠESŤSTRANOVÝ ROZHOVOR S GENERÁLNYM INŠPEKTOROM PRÁCE GABRIELOM HRABOVSKÝM

Inšpektorát práce si zaplatil imidžovú reklamu

BRATISLAVA - Národný inšpektorát práce kúpil reklamný priestor v časopise za štátne peniaze. Minulý mesiac vyšiel v magazíne Dimenzie celostranový ...

BRATISLAVA - Národný inšpektorát práce kúpil reklamný priestor v časopise za štátne peniaze. Minulý mesiac vyšiel v magazíne Dimenzie celostranový imidžový inzerát, v ktorom inšpektorát informuje o svojich publikačných a poradenských aktivitách. Inšpektorát je štátnou rozpočtovou organizáciou.

Imidžový inzerát Národného inšpektorátu práce vyšiel na zadnej strane obálky časopisu. Podľa oficiálneho cenníka vydavateľa časopisu Dimenzie stojí reklama v takom rozsahu 83 300 korún. V tom istom čísle časopis uverejnil šesťstranový rozhovor so šéfom úradu Gabrielom Hrabovským.

Ministerstvu práce, do ktorého pôsobnosti Národný inšpektorát práce patrí, sa platená imidžová kampaň nepáči. "Nie je potrebné, aby štátne inštitúcie využívali takéto propagačné kanály. Za opodstatnenú by sme považovali informačnú inzerciu, napríklad o zmenách nahlasovacích povinností zamestnávateľov," tvrdí mediálny poradca ministerky práce Martin Danko.

Stanovisko generálneho inšpektora práce Gabriela Hrabovského ani iného člena vedenia inšpektorátu sa nám nepodarilo zistiť. Vedúci pracovníci inšpektorátu boli na viacdňovej pracovnej porade mimo Košíc, kde sídli inšpektorát.

Reklamný priestor si v médiách kupujú aj iné štátne inštitúcie. Tie však na rozdiel od Národného inšpektorátu práce v inzerátoch oznamujú to, čo im vyplýva zo zákona. "Z našej strany ide o výzvy. Napríklad naposledy to bola výzva na predkladanie projektov spojených s vytváraním nových pracovných miest," tvrdí Katarína Belická z Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny.

Pravidelne sa v novinách a časopisoch objavujú aj inzeráty Fondu národného majetku. Ani v tomto prípade však nejde o imidžovú kampaň, ale fond prostredníctvom nich vypisuje tendre na predaj podielov v rôznych firmách. Napríklad včera vyšiel v denníku SME oznam o zámere fondu predať svoj podiel v bratislavskej Ružinovskej nemocnici.

Imidžovú reklamu si platia štátne a pološtátne podniky, hoci majú často na trhu prirodzený monopol, a nemusia preto súperiť s konkurenciou. Podľa údajov spoločnosti TNS - SK minuli štátne Slovenské elektrárne od januára do septembra na reklamu takmer štyri a pol milióna korún. "Komunikácia s verejnosťou je pre nás veľmi dôležitá. Snažíme sa vysvetliť, kto sme. Nechceme, aby sme boli spájaní s účtami za elektrinu, ktoré platia ľudia rozvodným závodom," tvrdí hovorca Slovenských elektrární Rastislav Petrech.

Pološtátny a monopolný Slovenský plynárenský priemysel zaplatil za svoju propagáciu 1,2 milióna. Jeho vysvetlenie, prečo míňa peniaze na reklamu, sa nám nepodarilo zistiť.

Firma TNS - SK upozorňuje, že ide o odhady založené na oficiálnych cenníkoch, ktoré nezahŕňajú napríklad množstevné zľavy. (tv)

Reklamné kampane niektorých úradov a firiem

Slovenské elektrárne 4 485 834 Sk
Slovenský plynárenský priemysel 1 178 265 Sk
Vláda SR a FNM 67 500 Sk
Fond národného majetku 56 500 Sk

Zdroj: TNS - SK, jan. - sep. 2005

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  2. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  4. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  5. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  6. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  7. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  10. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 663
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 717
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 6 828
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 487
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 344
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 5 991
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 925
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 354
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 663
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 130

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Mesiac som žil v inteligentnej domácnosti. A takto to dopadlo

Moderná, zábavná a zaujímavá. Inteligentná domácnosť je ale drahá a slovenským príkazom zatiaľ nerozumie.

KOMENTÁRE

Nová česká celebrita, hlúpa Mary a budúcnosť ľavosúdia (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

SVET

Rozhoduje sa o budúcnosti sveta, čo plánujú lídri (Globsec naživo)

Lídri, vojaci a odborníci sa rozprávajú o hrozbách.

KOMENTÁRE

Keď slová slúžia ako strely

Falošné správy často pritiahnu väčšie masy ako dôveryhodné médiá.

Neprehliadnite tiež

Expres, Markíza a Nový Čas vedú medzi médiami

Televíziu v štvrtom kvartáli 2016 a prvom kvartáli tohto roku celkovo sledovali takmer štyri milióny divákov.

Môžete si doma otestovať zeleninu na dusičnany? A čo tým získate?

Prístroje na meranie dusičnanov si na internete bez problémov kúpite, ale ich výsledky sú otázne.

Kurz bitcoinu sa dostal na rekordnú úroveň

Kurz digitálnej meny za uplynulý rok prudko vzrástol.

Legendárne Hviezdne vojny majú 40 rokov. Pozrite sa, koľko zarobili

Prvý diel kultovej série Star Wars mal premiéru pred 40-timi rokmi. Vtedy stál 11 miliónov dolárov