BRATISLAVA 12. decembra (SITA) - Za jedenásť mesiacov tohto roka predstavoval predaj nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony spolu 63 843 vozidiel, čo v medziročnom porovnaní znamená 7,86-percentný nárast. Ako ďalej informovala Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP), novembrový predaj dosiahol 5 840 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. V porovnaní s októbrom roku 2004 to predstavuje nárast o 1,44 %.
Najväčší podiel predaja pri osobných a malých úžitkových automobiloch za jedenásť mesiacov tohto roku drží značka Škoda, ktorej trhový podiel dosiahol 27,79 %. Česká automobilka si tak na slovenskom trhu s celkovo 17 743 novými registráciami v tomto roku naďalej kontroluje vedúcu pozíciu. Druhá v poradí s trhovým podielom 7,39 % bola ku koncu novembra značka Peugeot, nasledoval Volkswagen s trhovým podielom 6,88 %, štvrtý bol Citroën s podielom 6,43 %. Piaty Renault zaznamenal na slovenskom trhu za jedenásť mesiacov podiel 6,41 %, šieste Suzuki dosiahlo 4,77 %, siedmy Opel 4,68 % a ôsmy Ford 4,09 %. Deviaty Fiat si pripísal 3,97-percentný podiel a skupinu desiatich najžiadanejších značiek na Slovensku po prvých jedenástich mesiacoch tohto roka uzatvára s podielom 3,29 % skupina Toyota/Lexus.
Od januára do novembra tohto roku sa na Slovensku zaregistrovalo spolu 695 nových nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 tony do 12 ton, čo v medziročnom porovnaní znamenalo pokles o 5,18 %. Najžiadanejšou značkou v tejto kategórii bola pritom Iveco s trhovým podielom takmer 43 %, nasledoval Mercedes-Benz s 20,86 % a tretí Renault si pripísal podiel 18,99 %.
Počet registrácií nových nákladných automobilov nad 12 ton dosiahol oproti prvým jedenástim mesiacom minulého roka nárast o 28,41 %. Odbyt v tejto kategórii tak v sledovanom období dosiahol 2 337 vozidiel, pričom vedúcou značkou bola s trhovým podielom 18,96 % Scania. Nasledoval nemecký výrobca Mercedes-Benz s podielom 18,44 % a tretie bolo Volvo s 17,93-percentným podielom.
Od januára do konca novembra sa na Slovensku registrovalo aj 216 nových autobusov. V tomto roku sa tak prvýkrát počet registrácií autobusov medziročne zvýšil, a to o 0,94 %. Najviac registrácií si pritom pripísala Karosa s trhovým podielom 28,24 %, nasledovala značka SOR s 19,44 % a prvú trojicu uzatvoril Mercedes-Benz s 13,89-percentným trhovým podielom.
px;pb;bt