Slováci plánujú v tomto roku chudobnejšie Vianoce

Bratislava 9. decembra (TASR) - Na nákup vianočných darčekov chcú obyvatelia Slovenska minúť v priemere približne 4 000 Sk. V porovnaní s rokom 2004 je ...

Bratislava 9. decembra (TASR) - Na nákup vianočných darčekov chcú obyvatelia Slovenska minúť v priemere približne 4 000 Sk. V porovnaní s rokom 2004 je to o 400 Sk menej. Vianoce označili až štyria z piatich opýtaných za finančne náročné.

Vyplýva to z výskumu zameraného na vianočné správanie sa slovenských spotrebiteľov, ktorý omnibusovou metódou v novembri uskutočnila spoločnosť TNS SK na vzorke 1 049 respondentov starších ako 15 rokov a nadväzuje na rovnaký výskum z roku 2004.

Zatiaľ čo obyvatelia Bratislavského kraja mali minulý rok výdavky spojené s nákupom vianočných darčekov v priemere až vo výške 7 270 Sk, tento rok plánujú minúť približne 4 760 Sk. Najviac peňazí v súvislosti s vianočnými darčekmi chcú tento rok minúť obyvatelia Trnavského kraja, priemerne 4 800 Sk. Po nich nasledujú už spomínaní obyvatelia Bratislavského kraja s výdavkami 4 760 Sk a vysokoškolsky vzdelaní ľudia, ktorí plánujú minúť 5 730 Sk. Naopak, najmenej minú ľudia z Banskobystrického kraja, priemerne 3 050 Sk, a respondenti so základným vzdelaním, 2 350 Sk.

Ľudia budú tento rok nakupovať potraviny a nápoje za približne rovnakú sumu ako v roku 2004. Na nákup potravín určených na Vianoce chcú domácnosti na Slovensku podľa výsledkov výskumu minúť 3 400 Sk. Na nealkoholické nápoje majú pritom vyčlenených priemerne 534 Sk a na alkohol 573 Sk. Vyššie výdavky na potraviny a nápoje plánujú ľudia s vysokoškolským vzdelaním a obyvatelia Žilinského kraja. Menšie výdavky budú mať ľudia s nižším vzdelaním, obyvatelia Banskobystrického kraja a respondenti starší ako 60 rokov.

Tretina opýtaných by si pod vianočným stromčekom najradšej našla oblečenie. Dobrá kniha by potešila 22,9 % respondentov, parfum 20,9 % opýtaných. Každý piaty respondent by ako darček uvítal aj bežnú kozmetiku.

Mladí ľudia do 29 rokov by na Vianoce chceli dostať hlavne CD, DVD, audio a video kazety a oblečenie. Ženy by zase uvítali luxusnú pleťovú a dekoratívnu kozmetiku, parfumy, obuv a koženú galantériu. Mužov by potešili aj potreby pre domácich majstrov, fotoaparáty, kamery, či počítače a počítačové hry. CD, DVD, audio a video kazety a knihy sú tiež obľúbenejšie u vysokoškolsky vzdelaných ľudí.

Nákup vianočných darčekov na splátky alebo na úver zvažuje tento rok iba 3,1 % respondentov, zatiaľ čo vlani to bolo 6,6 % opýtaných. Na splátky by nakupovali najmä ľudia z menších miest, 40- až 49-roční, predovšetkým z Nitrianskeho kraja.

TNS je líder v oblasti poskytovania marketingových informácií. Realizuje zber, analýzu a interpretáciu informácií. Poskytuje prieskumy, rady a hĺbkový pohľad do segmentácie trhu, reklamy a komunikácie, vývoja nových produktov, výkonu značiek a riadenia vlastníkmi. Celosvetová sieť pokrýva 70 krajín.

Spoločnosť TNS SK poskytuje svoje služby od roku 1997. Má 38 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 1 200 vyškolených anketárov pre osobné opytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR, členom GALLUP Inter. Assoc. a na Slovensku členom SAVA a Britskej obchodnej komory.

TASR o tom informovala PR manažérka TNS SK Vladimíra Jakubéczyová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 490
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 991
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 282
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 327
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 478
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 048
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 011
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 772
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 736
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 294