Slováci plánujú v tomto roku chudobnejšie Vianoce

Bratislava 9. decembra (TASR) - Na nákup vianočných darčekov chcú obyvatelia Slovenska minúť v priemere približne 4 000 Sk. V porovnaní s rokom 2004 je ...

Bratislava 9. decembra (TASR) - Na nákup vianočných darčekov chcú obyvatelia Slovenska minúť v priemere približne 4 000 Sk. V porovnaní s rokom 2004 je to o 400 Sk menej. Vianoce označili až štyria z piatich opýtaných za finančne náročné.

Vyplýva to z výskumu zameraného na vianočné správanie sa slovenských spotrebiteľov, ktorý omnibusovou metódou v novembri uskutočnila spoločnosť TNS SK na vzorke 1 049 respondentov starších ako 15 rokov a nadväzuje na rovnaký výskum z roku 2004.

Zatiaľ čo obyvatelia Bratislavského kraja mali minulý rok výdavky spojené s nákupom vianočných darčekov v priemere až vo výške 7 270 Sk, tento rok plánujú minúť približne 4 760 Sk. Najviac peňazí v súvislosti s vianočnými darčekmi chcú tento rok minúť obyvatelia Trnavského kraja, priemerne 4 800 Sk. Po nich nasledujú už spomínaní obyvatelia Bratislavského kraja s výdavkami 4 760 Sk a vysokoškolsky vzdelaní ľudia, ktorí plánujú minúť 5 730 Sk. Naopak, najmenej minú ľudia z Banskobystrického kraja, priemerne 3 050 Sk, a respondenti so základným vzdelaním, 2 350 Sk.

Ľudia budú tento rok nakupovať potraviny a nápoje za približne rovnakú sumu ako v roku 2004. Na nákup potravín určených na Vianoce chcú domácnosti na Slovensku podľa výsledkov výskumu minúť 3 400 Sk. Na nealkoholické nápoje majú pritom vyčlenených priemerne 534 Sk a na alkohol 573 Sk. Vyššie výdavky na potraviny a nápoje plánujú ľudia s vysokoškolským vzdelaním a obyvatelia Žilinského kraja. Menšie výdavky budú mať ľudia s nižším vzdelaním, obyvatelia Banskobystrického kraja a respondenti starší ako 60 rokov.

Tretina opýtaných by si pod vianočným stromčekom najradšej našla oblečenie. Dobrá kniha by potešila 22,9 % respondentov, parfum 20,9 % opýtaných. Každý piaty respondent by ako darček uvítal aj bežnú kozmetiku.

Mladí ľudia do 29 rokov by na Vianoce chceli dostať hlavne CD, DVD, audio a video kazety a oblečenie. Ženy by zase uvítali luxusnú pleťovú a dekoratívnu kozmetiku, parfumy, obuv a koženú galantériu. Mužov by potešili aj potreby pre domácich majstrov, fotoaparáty, kamery, či počítače a počítačové hry. CD, DVD, audio a video kazety a knihy sú tiež obľúbenejšie u vysokoškolsky vzdelaných ľudí.

Nákup vianočných darčekov na splátky alebo na úver zvažuje tento rok iba 3,1 % respondentov, zatiaľ čo vlani to bolo 6,6 % opýtaných. Na splátky by nakupovali najmä ľudia z menších miest, 40- až 49-roční, predovšetkým z Nitrianskeho kraja.

TNS je líder v oblasti poskytovania marketingových informácií. Realizuje zber, analýzu a interpretáciu informácií. Poskytuje prieskumy, rady a hĺbkový pohľad do segmentácie trhu, reklamy a komunikácie, vývoja nových produktov, výkonu značiek a riadenia vlastníkmi. Celosvetová sieť pokrýva 70 krajín.

Spoločnosť TNS SK poskytuje svoje služby od roku 1997. Má 38 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 1 200 vyškolených anketárov pre osobné opytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR, členom GALLUP Inter. Assoc. a na Slovensku členom SAVA a Britskej obchodnej komory.

TASR o tom informovala PR manažérka TNS SK Vladimíra Jakubéczyová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  2. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  5. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  7. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  10. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení
  1. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  2. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  6. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  8. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. Ako zariadiť malú kúpeľňu?
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 9 226
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 176
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 907
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 2 831
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 486
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 207
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 675
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 261
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 1 066
  10. Cestujte intenzívnejšie s poznávacími zájazdmi 980

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Minúta po minúte: Diaľnicu uzavreli na hodiny, autá otáčali do protismeru

Polícia otáčala autá cez protismer naspäť do Bratislavy.

SVET

Vitajte vo Wakaliwoode. Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný

Ugandský režisér točí legendárne kung-fu komédie. V Afrike a takmer zadarmo.

KOMENTÁRE

Susedia ich nechcú. Ani vtedy, keď sú to poriadni ľudia

Odťahujú sa od nich. Stále začínajú odznova.

Neprehliadnite tiež

Diaľnice na Slovenskú sú bezpečné, nehôd na nich je málo (rozhovor)

Na autostrádach len 3,7 percenta zo všetkých havárií spôsobia kamióny

Eurokomisárka: Fico zrejme nevie, čo Brusel robí pri kvalite potravín

Premiér pred niekoľkými dňami vravel, že možno zakáže potraviny nerovnakej kvality ako na západe.

Kto dováža do Únie najviac fejkov a čo falšuje Pakistan či Singapur

Vlani sa na hraniciach podarilo zachytiť falzifikáty za vyše 670 miliónov eur.

Nova dostala státisícové pokuty za skrývanie reklamy

Televízia mala v seriáli Ordinácia v ružovej záhrade 2 príliš zdôrazňovať distribútora energie Innogy.