Kia - ukážka slovensko-nemeckej investičnej symbiózy?

V Nemecku prevláda všeobecná domnienka, že v dôsledku rozšírenia európskej únie dochádza k jednosmernému presunu pracovných príležitostí do lacného stredo- a východoeurópskeho zahraničia a odbúravaniu nemeckých pracovných miest.

Že vstup zahraničných investorov do Európy nie je jednosmernou uličkou, o tom svedčí prípad kórejskej automobilky Kia. Jej európska ofenzíva totiž podmieňuje vznik nových pracovných príležitostí v oboch častiach starého kontinentu: konkrétne ako na Slovensku, tak aj v Nemecku.

Kia začala európsku ofenzívu v roku 2003. Do novej európskej technologickej a vývojovej centrály v nemeckom Rüsselsheime investovala približne 55 miliónov eur. Podľa odborného portálu www.autokiste.de má európske technologické a vývojové ústredie kórejskej automobilky zamestnať približne 400 inžinierov a dizajnérov.

Pilierom európskej stratégie je podľa nemeckého denníka Handelsblatt fabrika na Slovensku, ktorá má od roku 2007 vyrábať ročne 300-tisíc automobilov. Kia sa pritom už tento rok nachádza v európskom odbyte na úrovni renomovaných značiek ako Volvo, Mazda a Honda; jasne už predbehla napríklad Saab či Alfa Romeo.

Okrem toho sa Kia na jar tohto roku rozhodla, že za 57 miliónov eur postaví európsku centrálu vo Frankfurte nad Mohanom. Podrobne o tom informoval denník Frankfurter Allgemeine Zeitung. V novej euro-ústredni nájde zamestnanie približne 350 ľudí. Podľa www.autokiste.de sa v nej skoncentrujú nielen všetky celoeurópske marketingové, odbytové a popredajné aktivity, ale jej súčasťou je aj osobitné technologické centrum, ktoré má na starosti plánovať výstavbu na Slovensku. Frankfurtská centrála bude okrem toho v budúcnosti koordinovať predajné aktivity všetkých na Slovensku vyrobených automobilov.

Výsledkom strategickej európskej ofenzívy Kia je teda vznik nových pracovných príležitostí na Slovensku a v Nemecku. Bez žilinskej fabriky by v Rüsselsheime a Frankfurte nad Mohanom zjavne nevznikli stovky vysokokvalifikovaných pracovných miest - a naopak.

Slovenský veľvyslanec v Nemecku Ivan Korčok v tejto súvislosti zdôrazňuje: "To, že si kórejský producent vybral Slovensko, sa snažím v Nemecku prezentovať ako náš príspevok k vzniku pracovných príležitostí v celom vnútornom trhu únie, z ktorého zďaleka neprofitujú len budúci zamestnanci na Slovensku. Mnohé pracovné miesta v Nemecku vzniknú a mnohé sa budú môcť udržať - aj vďaka investíciám na Slovensku a do ďalších nových členských štátoch únie."

Každý štát, každý región si musí nájsť, ako podčiarkujú ekonomickí odborníci, svoju "ekonomickú parketu", kde mu patria najväčšie komparatívne výhody - v prípade Kia sa to podarilo tak Slovákom, ako aj Nemcom.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Equadiff 2017 – svetová konferencia o diferenciálnych rovniciach
  2. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  3. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  4. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  5. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  6. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  7. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  8. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  9. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  10. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 503
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 745
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 359
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 118
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 843
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 680
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 669
  8. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku 2 443
  9. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 192
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 100

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ľutujem, že som vám zabil brata

Aké ponaučenia sa dajú odniesť zo straty blízkeho?

KOŠICE KORZÁR

Vodárne predali pozemky developerovi. Ich šéf tam kúpil 24 bytov

Hreha: Byty sú moja súkromná vec.

DOMOV

Dnešná Bratislava bola kedysi významnejším mestom než Viedeň

Desať správ, ktoré o Slovensku v angličtine.

TV

Slovensko sa rozlúčilo s profesorom Štefanom Nosáľom

Choreograf zomrel vo veku 90 rokov.

Neprehliadnite tiež

Cestujete do Chorvátska? Cesta sa vám môže predĺžiť kvôli prázdninám

Začínajúce a končiace prázdniny v niektorých nemeckých spolkových krajinách môžu skomplikovať cestu k moru.

Operátor O2 môže naďalej používať svoje meno, zaplatil za to milióny

Pôvodný majiteľ dovolil českému a slovenskému operátorovi O2, aby svoj názov používal ďalšie roky.

Bratislavskí taxikári idú štrajkovať, podporia ich aj kolegovia z Prahy

Taxikári chcú upozorniť na ignorovanie zákonov v oblasti taxi služieb.

Situácia s lykožrútom je kritická, lesníci evidujú rekordné odchyty

Podmienky v smrekových porastoch sa stávajú kritické.