Japonské autá preberajú podiely amerických výrobcov

Detroit 4. decembra - Trojica najväčších amerických automobiliek nebude mať v decembri veľa dôvodov na oslavu, ak ďalej prepustia časť trhového podielu ich japonským rivalom a ich predaj bude naďalej klesať, ako očakávajú analytici.

Detroit 4. decembra (TASR) - Trojica najväčších amerických automobiliek nebude mať v decembri veľa dôvodov na oslavu, ak ďalej prepustia časť trhového podielu ich japonským rivalom a ich predaj bude naďalej klesať, ako očakávajú analytici.

"S určitosťou očakávame, že erózia trhu bude pokračovať," povedal analytik Deutsche Bank Michael Heifler deň po tom, čo General Motors (GM), Ford Motor a Daimler Chrysler oznámili pokles predaja v novembri.

Predaj najväčšej automobilky na svete GM za november klesol o 11 %, Ford zaznamenal prepad o 18 % a Chrysler Group o 7 %. Naproti tomu predaj japonského výrobcu áut Toyota Motor stúpol o 5,6 % a Hondy Motor dokonca o 6,4 %. "Predaj za november naznačuje, že Ford a GM budú smerom k roku 2006 pravdepodobne pociťovať značné tlaky na zisk," komentoval analytik investičnej banky Goldman Sachs Robert Barry. Viacerí analytici očakávajú, že medziročný predaj amerických automobiliek v roku 2006 poklesne. Dopyt po terénnych vozidlách, ktoré sú pre výrobcov áut zo Spojených štátov dlhodobým zdrojom cash flow, sa stále znižuje. "Myslím, že slabý predaj bude pokračovať," povedal úverový analytik ratingovej agentúry Standard & Poorďs Scott Sprinzen. "Obzvlášť v kategórii terénnych vozidiel. Ceny benzínu sa možno stabilizujú, ale šokový efekt rastu cien benzínu sa len tak skoro nepominie," vysvetlil.

GM aj Ford znížili medzikvartálne prognózu výroby na 4. štvrťrok. V medziročnom porovnaní však GM zvýšil cieľ produkcie na 4. kvartál o 6 %. Ford plánuje v 1. štvrťroku budúceho roku vyrobiť medziročne o 2,5 % menej áut, pričom objem výroby nákladných vozidiel klesne o 12 %. Podľa analytika Goldman Sachs Roberta Barryho je to obzvlášť nešťastné, lebo nákladné autá sú stále pre výrobcu oveľa ziskovejšie ako osobné.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 296
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 781
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 082
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 037
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 161
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 653
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 638
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 423
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 421
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 061

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.