Mníchov 2. decembra (TASR) - Začiatok predaja novej hernej konzoly Xbox od Microsoftu v Európe dnes spôsobil nápor na predajne. V Stuttgarte prišlo okolo polnoci do obchodu Media Markt viac ako 100 zákazníkov, aby si mohli pri mimoriadnej predajnej akcii ako prví kúpiť novú konzolu. Vo Wiesbadene sa pretlačili niektorí zákazníci cez bariéry a už pred otvorením stáli pred predajňou. Aj v iných obchodoch s elektronikou sa "high-tech hračka" v krátkom čase vypredala. V USA prišiel Microsoft na trh s konzolou Xbox 360 už koncom novembra.
Aj v Británii obral začiatok predaja novej konzoly veľa jej fanúšikov o spánok. Rýchle vypredanie prvej šarže spoločnosť Microsoft neprekvapilo. "Vo vlastnom, ale aj v záujme našich obchodných partnerov urobíme pre zákazníkov všetko," povedal marketingový šéf firmy Jens Hoffmann. V ďalších týždňoch budú dodávky pravidelné.
S novou hernou konzolou si americký softvérový gigant Microsoft zobral na mušku predovšetkým japonského lídra na trhu s hernými konzolami, firmu Sony, ktorá v roku 1994 uviedla na trh prvú generáciu Playstation. Playstation 2 sa začal predávať v roku 2000. Približne pred 4 rokmi sa Microsoft pretlačil na trh herných konzol s vlastným zariadením. S novým produktom Xbox 360 sa americký výrobca dostal pred svojich konkurentov. Líder Sony uvedie na trh novú Playstation 3 až budúci rok, rovnako ako aj Nintendo svoju konzolu.
Microsoft zarába predovšetkým na hrách, ktoré sú určené pre konzoly. Na samotný Xbox koncern značne dopláca. Vyplýva to z odhadov analytickej služby v oblasti informačných technológii iSupply. Z predaja 1 konzoly Xbox vznikne firme strata vo výške 126 USD, čo je v prepočte 4 054 SKK.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.