Düsseldorf 2. decembra (TASR) - Nemecký výrobca spotrebných tovarov Henkel chce naštartovať svoj rast v budúcom roku s pomocou nových produktov a expanzie v Ázii a východnej Európe.
Šéf koncernu Ulrich Lehner v rozhovore pre agentúru Reuters uviedol, že cieľom spoločnosti je zvýšiť obrat do roku 2008 ročne o 3 až 4 %. Henkel tak chce rásť rýchlejšie ako trh. V budúcom roku má vzrásť podiel nových produktov na obrate zo súčasných 25 % na 30 %. "Budúci rok je rokom inovácií," dodal Lehner.
Potom, čo bol tento rok pre Henkel vzhľadom k miliardovým akvizíciám rokom konsolidácie, plánuje Lehner ďalšie kúpy. Koncern známy najmä vďaka značkám Pritt alebo Persil chce "zreteľne rásť" najmä v Ázii. Táto krajina je podľa šéfa spoločnosti cieľovým regiónom pri ďalších kúpach, avšak Lehner vidí ďalšie možnosti v oblasti technológií aj v Európe.
Spotrebiteľská nálada v Nemecku a krajinách eurozóny sa v budúcom roku nebude podstatne meniť. Lehner chce však dosiahnuť rast v iných regiónoch: "Chceme silnejšou prezentáciou v regiónoch s vysokým rastom prispieť k tomu, aby dobrý vývoj v krajinách východnej Európy, Južnej a Severnej Ameriky kompenzoval slabší vývoj v západnej Európe."
Informovala o tom internetová stránka www.reuters.de