O privatizácii slovenských letísk sa živo diskutuje aj v susednom Rakúsku, odkiaľ pochádza jeden z hlavných uchádzačov Letisko Viedeň. Rakúske médiá sa obávajú najmä vytvorenia regionálneho monopolu, v dôsledku ktorého by v prípade víťazstva Two One podala podnet na prešetrenie do Bruselu spoločnosť Airport Consulting Vienna z konkurenčného konzorcia.
Hovorca Letiska Viedeň Michael Kochwalter však považuje vznik monopolu za "nezmysel". Ako povedal pre Der Standard, Letisko Viedeň neverí, že by takáto žaloba mala právne nejakú šancu.
Šéf letiska Kolín-Bonn Michael Garvens vyjadril pre rakúsky Wirtschaftsblatt obavy z vysokých cien, ktoré môže monopol priniesť. "Monopoly prinášajú zlé a drahé služby," povedal. Opačný názor má riaditeľ viedenského letiska Herbert Kaufmann, podľa ktorého môže letisko vďaka synergickým efektom nákladov požadovať nižšie ceny od prepravcov. Časopis Formát sa navyše obáva aj zníženia ekonomickej kvality tejto oblasti, pretože lacné cestovanie podporuje prílev veľkých firiem.
Podľa rakúskych médií je pritom spojenie letísk pre Viedeň výhodné z pohľadu ďalších investícií. Odhady totiž hovoria, že Schwechat prepraví o desať rokov dvakrát toľko cestujúcich ako v súčasnosti. Vďaka tomu, že sa Letisko Viedeň podieľa na konzorciu Two One len z 51 percent, investícia do bratislavského letiska bude okolo 50 až 75 miliónov eur. Investície do nového terminálu by však presiahli 850 miliónov eur. (ik)