Bratislava 30. novembra (TASR) - Daň z nehnuteľností bude od 1. januára 2006 spravovať mesto Bratislava a do konca tohto roka ju prevezme od 17 mestských častí (MČ). Na niektorých MČ ostanú pre občanov detašované informačno-konzultačné daňové pracoviská.
"Zriadením centrálneho daňového výberu očakávame technické zjednotenie, úsporu nákladov a zjednodušenie pre daňovníkov, ktorí majú nehnuteľnosti vo viacerých MČ," zdôvodnil dnes pred novinármi primátor Andrej Ďurkovský. Okrem toho rozhodnutím mestského zastupiteľstva o presune výberu tejto dane dochádza po prechodnom ročnom období k naplneniu zákona č. 582/2004 o miestnych daniach.
Primátor už písomne požiadal všetkých starostov MČ o presun elektronických databáz i písomnej a pracovnej agendy dane z nehnuteľností. "Priebežne sa nám vracajú podpísané delimitačné protokoly," konštatovala riaditeľka magistrátu Anna Pavlovičová.
Deväť MČ používa rovnaký elektronický systém správy dane ako mesto, u ostatných magistrát zabezpečuje technickú zmenu na vhodné prepojenie. K 29. novembru bolo z tohtoročného predpísaných 1,12 miliardy Sk vybraných takmer 760 miliónov. Prípadné pohľadávky výberu dane v budúcom roku zabezpečia MČ pre mesto.
Centrálne mestské daňové pracovisko pripravuje magistrát stavebnými úpravami a technickým vybavením na Bazovej ulici č. 6. Bude mať 60 pracovníkov, ktorí sa presunú z MČ. "Po akceptácii elektronického podpisu bude možné vybavenie cez internet," dodal Ďurkovský.
Navrhnutý budúcoročný výnos dane z nehnuteľností spolu s daňou z príjmov fyzických osôb vo výške 1,5 miliardy Sk magistrát prerozdelí MČ podľa percentuálneho podielu, ktorý schválilo mestské zastupiteľstvo. Najviac dostanú Ružinov 21,99 %, Petržalka 17,98, Nové Mesto 11,48, Staré Mesto 11,15 a Karlova Ves 8,06 %. Najmenej pôjde pre Devín 0,36 %, Čunovo 0,47, Jarovce 0,59, Rusovce 0,80 a Záhorská Bystrica 0,93 %.