PODĽA MINISTRA DOPRAVY PAVLA PROKOPOVIČA BY SA ZHRUBA VO FEBRUÁRI MAL ZO ZÁUJEMCOV ZOSTAVIŤ TZV. UŽŠÍ ZOZNAM, UKONČENIE PROCESU OČAKÁVA DO KONCA PRVÉHO POLROKA 2006

Tender na prvý slovenský PPP už tento týždeň

BRATISLAVA 29. novembra (SITA) - Výberové konanie na zhotoviteľa diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka - Turany formou verejno-súkromného partnerstva (PPP) by malo ministerstvo dopravy vyhlásiť koncom ...

BRATISLAVA 29. novembra (SITA) - Výberové konanie na zhotoviteľa diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka - Turany formou verejno-súkromného partnerstva (PPP) by malo ministerstvo dopravy vyhlásiť koncom tohto, resp. začiatkom budúceho týždňa. Na utorkovej schôdzi Výboru NR SR pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie o tom informoval minister dopravy Pavol Prokopovič. "Zhruba vo februári budúceho roka by sme zo záujemcov mali zostaviť tzv. užší zoznam tých najlepších, ktorí budú následne predkladať záväzné ponuky," povedal Prokopovič s tým, že ukončenie procesu očakáva do konca prvého polroka 2006. Hovorca a poradca ministra Tomáš Šarluška doplnil, že tender bude vypisovať ministerstvo dopravy, všetky technické náležitosti procesu však bude zastrešovať Národná diaľničná spoločnosť.

Víťazom tendra bude koncesionárska firma, do ktorej ako akcionár vstúpi aj Národná diaľničná spoločnosť formou nepeňažných vkladov. Platnosť koncesie pritom Prokopovič predpokladá na 20 až 25 rokov, potom prejde správa a údržba úseku na štát. Náklady na stavbu uvedeného 26-kilometrového úseku, ktorého súčasťou je aj 7,5-kilometrový tunel, odhaduje ministerstvo na približne 20 mld. Sk.

V systéme PPP chce rezort dopravy financovať približne 95 kilometrov diaľnice D1. Konkrétne ide o úseky Hričovské Podhradie-Ivachnová a Jánovce-Studenec. Rezort dopravy odhaduje výšku prostriedkov na ich vybudovanie na zhruba 69 mld. Sk. Ak sa pilotný projekt osvedčí, začnú sa systémom PPP budovať aj ďalšie úseky.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 544
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 366
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 186
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 143
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 044
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 617
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 686
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 180
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 811
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 787

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Fico pridáva zamestnancom, zaplatia to firmy. Pozrite sa, aké výhody majú ľudia získať

Príplatky za cestovanie za prácou či vyššia minimálna mzda.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.

Posledná uránová baňa v strednej Európe definitívne ukončila ťažbu

Zásoby uránu v Rožnej boli objavené v roku 1956 a o rok neskôr sa tam začala ťažba.

Sinn: Za americké ekonomické problémy môže Wall Street a nie Nemecko

Podľa Sinna sú v pozadí slabšieho eura dva dôvody.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop