Väčšina Slovákov nenosí pri sebe väčšiu sumu peňazí v peňaženke

Bratislava 28. novembra (TASR) Väčšina Slovákov nenosí pri sebe väčšiu sumu peňazí v peňaženke. Dôvodom môže byť finančná situácia, strach o svoju hotovosť ...

Bratislava 28. novembra (TASR) Väčšina Slovákov nenosí pri sebe väčšiu sumu peňazí v peňaženke. Dôvodom môže byť finančná situácia, strach o svoju hotovosť alebo stále sa rozširujúca sieť bankomatov.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia. Omnibusový prieskum sa realizoval v októbri 2005 na reprezentatívnej vzorke obyvateľov SR vo veku od 15 do 79 rokov. Veľkosť vzorky prieskumu bola 1 000 respondentov.

Podľa výsledkov prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorá zisťovala odpovede na otázku: "Koľko slovenských korún máte teraz momentálne v peňaženke?", nosia Slováci v peňaženke len malý obnos peňazí. Väčšina respondentov (39,2 %) sa vyjadrila, že má momentálne pri sebe len 100 až 500 Sk. Takmer štvrtina mala pri sebe hotovosť vo výške 1 až 100 Sk.

Necelé 1 % obyvateľov Slovenska malo pri sebe viac ako 5 000 Sk. Z hľadiska veku mali najviac peňazí v peňaženke obyvatelia strednej generácie. Viac ako 6 % Slovákov sa vyjadrilo, že v peňaženke pri sebe momentálne nemajú ani korunu.

Spoločnosť GfK Slovakia je lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu. S viac ako 120 pobočkami a zastúpeniami v 55 krajinách sveta patrí GfK Group medzi najväčšie svetové prieskumné agentúry. Spoločnosť zabezpečuje komplexné služby v kvantitatívnom a kvalitatívnom prieskume trhu a v marketingovom poradenstve na celom území Slovenska, prostredníctvom sesterských a kooperujúcich spoločností aj v zahraničí. V celosvetovej sieti pracuje 5 500 kvalifikovaných zamestnancov.

TASR o tom informovala marketingová a PR manažérka GfK Slovakia, Lucia Rozborová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 393
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 736
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 3 629
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 222
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 032
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 405
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 293
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 148
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 113
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 636

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.