Pozemky pri Trnave pre Peugeot sa možno budú vyvlastňovať

Trnava 25. novembra (TASR) - Vyvlastnením sa môže skončiť rokovanie s niektorými majiteľmi pozemkov pod severný cestný obchvat Trnavy. Kvôli neprimeraným ...

Trnava 25. novembra (TASR) - Vyvlastnením sa môže skončiť rokovanie s niektorými majiteľmi pozemkov pod severný cestný obchvat Trnavy. Kvôli neprimeraným finančným požiadavkám už mešká začatie stavebných prác.

Za Trnavou má v nasledujúcich 4 rokoch vyrásť 4,5 kilometra dlhý obchvat, ktorý odkloní predimenzovanú dopravu smerom na Záhorie bez toho, aby bol najmä nákladnými autami zaťažený stred mesta, ako je to doteraz. V územnom pláne je obchvat zaradený už od konca 70. rokov, ale radnici sa podarilo prebojovať k realizácii až vlani. Úlohu v rozhodovaní o vyčlenení prostriedkov v celkovej výške 1,28 miliardy Sk ovplyvnil príchod a potreby významných investorov v regióne - popri PSA Peugeot Citroen aj Sony či Johns Manville.

Investorom stavby je Slovenská správa ciest (SSC). V tomto období má za sebou kontaktovanie 72 majiteľov pozemkov vlastniacich pôdu, ktorú je potrebné zabrať pre 1. etapu výstavby. Všetkým zaslali na podpísanie zmluvy, ktoré ponúkajú cenu 235 Sk za štvorcový meter pôdy. Termín na odoslanie podpísaných zmlúv je 15. december, doteraz sa vrátilo 60 zmlúv. Podľa hovorkyne Viktórie Kmeťovej má SSC informácie, že najmenej jeden z vlastníkov nesúhlasí s ponúkanou cenou a žiada za štvorcový meter niekoľkonásobok ponúkanej ceny, až 2 000 Sk. SSC bude čakať do stanoveného termínu, v prípade, ak zostávajúci majiteľ či majitelia nevyslovia súhlas s odpredajom, pristúpi k vyvlastneniu vo verejnom záujme.

Plán výstavby severného obchvatu Trnavy počítal so začatím 1. etapy v decembri 2005, ale podľa súčasného stavu majetkovoprávnej prípravy tento termín už nie je aktuálny. Termín začatia bude závisieť od postupu a vydania stavebných povolení. Tie sú závislé práve od vysporiadania majetku. Pri svojej poslednej návšteve minister dopravy Pavol Prokopovič uviedol, že 1. etapa si v roku 2005 vyžiada 200 miliónov Sk, upravený plán hovorí už iba o 9,25 milióna Sk, ktoré by mali byť prečerpané. Všetky peniaze pôjdu zo štátneho rozpočtu, neráta sa s iným investorom. Prvá etapa výstavby je rozpočítaná na roky 2005 až 2007, druhá na 2006 až 2008, tretia na 2007 až 2009.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 9 561
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 851
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 932
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 237
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 407
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 975
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 118
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 955
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 740
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 620

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila kotlebovca, opozícia jej postup kritizuje

Poslanca ĽSNS Stanislava Mizíka, ktorý kádroval vyznamenaných, polícia odviedla počas rokovania parlamentného výboru.

Sľuby sa iba sľubujú? Čo všetko politici naozaj splnili

Spúšťame Sľuby.sme.sk. Skontrolujeme (ne)splnené záväzky politikov a úradov.

DOMOV

Areál bývalej nemocnice na Patrónke získal Eset

Softvérová firma dala za pozemok vyše 26 miliónov eur.

EKONOMIKA

Nezmyselné zákazy aj bezbrehé rozdávanie. Príklady, kedy Smer pochybil

Prijatých bolo veľa nezmyselných zákonov.

Neprehliadnite tiež

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.

Sporiteľňa zdražila hypotéky. Zvráti jej pokus trend lacných úverov?

Nejde síce o výrazné zdvihnutie úrokových sadzieb. Podľa analytika však bude zaujímavé sledovať reakciu konkurenčných bánk.

Štvorprúdovky nahraďte lepšími cestami prvej triedy, odkazujú odborníci

Na Slovensku je v prevádzke 718 km diaľnic a rýchlostných ciest, 155,6 km sa stavia.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop