Bratislava 27. novembra (TASR) - Štátna pokladnica (ŠP) v týchto dňoch pripravuje zmeny informačného systému (IS), ktorých efektom má byť prispôsobenie sa požiadavkám klientov a zabezpečenie pružnej komunikácie ŠP s nimi.
Pripravované úpravy prinesú zjednodušenie procesov a optimalizáciu práce v IS a zároveň zvýšia jeho výkonnosť, bezpečnosť a spoľahlivosť. "Snahou ŠP je poskytovať klientom kvalitné služby s možnosťou úpravy a zrýchlenia vybraných procesov," uviedol TASR riaditeľ ŠP Dušan Jurčák.
V rámci zmien ponúka ŠP svojim klientom okrem iného aj skrátenie termínov pri zadávaní tuzemských a cezhraničných platieb do systému. Výrazné zjednodušenie práce s IS ŠP prinesie optimalizácia procesov pri realizácii výdavkov klientov, ktorí od januára 2006 nebudú povinní predkladať finančné plány na 12-mesačné obdobie podľa mesiacov a na 3-mesačné obdobie podľa týždňov.
Pri realizácii rozpočtu klientov bude ŠP vychádzať z historických údajov a vlastných postupov, čím značne odbremení klientov pri realizácii ich výdavkov. Tieto zmeny budú premietnuté a zapracované do IS. Podľa slov riaditeľa zámerom ŠP bude uskutočniť tieto zmeny čo najpokojnejším spôsobom a s čo najmenšími vplyvmi na dostupnosť systému pre klientov ŠP.
Jurčák upozornil, že december býva z pohľadu počtu platieb atypický, pretože klienti a obchodní partneri spravidla vysporiadavajú vzájomné vzťahy do konca daného roka. Preto okrem zmien, ktoré ŠP pripravila od 1. januára 2006, vychádza v ústrety svojim klientom a už od 1. decembra 2005 ponúka ŠP možnosť skrátenia termínu zadávania platieb do zahraničia. Všetky inštrukcie, týkajúce sa týchto zmien, ŠP zverejňuje pre klientov prostredníctvom IS.