BRATISLAVA 24. novembra (SITA) - Najzaujímavejšou formou reklamy na internete je podľa 55 % užívateľov internetu banner s animovanými obrázkami. Vyplýva to z výsledkov štúdie Správa o slovenskom internete 2/2005, ktorú spoločnosť TNS SK realizovala v októbri prostredníctvom iPanelu respondentov a výskumu sa zúčastnilo 1 126 respondentov. Malé obrázkové ikony s odkazmi na iné stránky považuje za zaujímavú formu reklamy podľa tohto výskumu 34,9 % respondentov, banner s textom 29,4 %, inzertné linky na iné stránky 28 %, banner so statickými obrázkami 25,9 % a voľne sa pohybujúce objekty po stránke 14,2 %. Menej ako 6 % získala veľkoplošná reklama na celú obrazovku, pop-up okno či iná forma reklamy.
Ako ďalej vyplýva z prieskumu, až 52 % populácie považuje množstvo reklamy na internete za primerané. "Výsledky výskumu ukazujú, že potenciál rastu reklamy na internetových stránkach na Slovensku nedosiahol svoje hranice," povedal riaditeľ pre výskum spoločnosti TNS SK Peter Badík. Podľa neho je na Slovensku ešte priestor na zatraktívnenie vlastnej internetovej reklamy, príležitosťou je aj zvyšovanie počtu užívateľov internetu a najmä rast širokopásmového pripojenia domácností.
Spoločnosť TNS SK realizuje zber, analýzu a interpretáciu marketingových informácií, vykonáva sociálne i politické prieskumy. Svoje služby poskytuje od roku 1995 a v súčasnosti má 38 zamestnancov a okolo 900 anketárov.