Berlín 23. novembra (TASR) - Spôsob podávania správ o hospodárskej situácii výrazne ovplyvňuje náladu spotrebiteľov. Vyplýva to z dnes zverejnenej štúdie Inštitútu pre výskum hospodárstva v Halle (IWH).
Silný vplyv majú predovšetkým negatívne správy, uvádza sa v štúdii IWH. Štatistické testy, ktoré uskutočnil od roku 1995 do 2005, ukázali sčasti úzku súvislosť medzi rázom mediálnej prezentácie a hospodárskou situáciou. Samozrejme, ďalší vývoj spotrebiteľskej dôvery sa nedá predpovedať iba na základe mediálnych správ.
Vedci z IWH skúmali súvislosť medzi televíznymi správami o hospodárskej situácii a indikátorom spotrebiteľskej dôvery v Európskej únii. Rozdeľovali pri tom správy na pozitívne a negatívne. Pritom skúmali pomer pozitívnych a negatívnych správ, ako aj saldo z oboch kategórií.
Informovala o tom agentúra Reuters na svojej internetovej stránke www.reuters.de.