SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Nie všetkým reklamným esemeskám sa dá ubrániť

BRATISLAVA - Esemeska nemusí obsahovať len pozdrav od priateľa či rodiny. Stále častejšie predstavuje pre firmy médium, ako upozorniť na seba, svoj produkt alebo pripomenúť nezaplatenú faktúru.

FOTO SME - PAVOL MAJER

Reklama esemeskou

Napríklad, v čase, keď vrcholila súťaž poisťovní o motoristických klientov, mohli majitelia mobilov dostať formou SMS reklamu na Uniqu. Esemeska obsahovala ponuku na prepracovanie poistnej zmluvy, výšku poistky na budúci rok i kontaktnú osobu s telefónnym číslom. Poisťovňa Uniqua pritom takéto SMS sama nerozširovala. "Takúto formu reklamy mohol využiť niektorý obchodný zástupca," povedala hovorkyňa poisťovne Ingrid Drahošová.

Reklama prostredníctvom esemesiek je pre inzerentov zaujímavá pre svoju vysokú účinnosť. Majiteľ mobilu si otvorí a prečíta spravidla každú správu, ktorú dostane. Nevyžiadané reklamné SMS-správy na propagáciu svojich služieb alebo SMS-hier posiela z vlastnej iniciatívy Orange aj T-Mobile. Prirodzene, zákazník môže zavolať na infolinku operátora a zakázať posielanie týchto reklamných správ na svoje číslo. Informácie o zmenách v cenníku alebo v poskytovaných službách je operátor, naopak, povinný oznámiť na základe zmluvy o pripojení.

Okrem reklamy môžu firmy využiť esemesky aj pri obchodnej komunikácii so svojimi klientmi. Prevádzkovateľ káblovej televízie UPC Slovensko svojich zákazníkov upozorňuje na nedoplatky faktúr, podobne ako to robia aj mobilní operátori. "Naša spoločnosť posiela upozornenie na nedoplatky formou esemesiek tým zákazníkom, ktorí jej poskytli svoje číslo mobilného telefónu pri uzatváraní zmluvy," tvrdí hovorca UPC Slovensko Jaroslav Kolár. Na posielanie správ pritom firma využíva vlastné technické prostriedky.

Žiadna ochrana

Pred všetkými formami SMS-reklamy sa nedá ochrániť. Textovú správu môže totiž odosielať každý účastník siete, stačí, ak má číslo. Správy sa dajú posielať aj z internetových portálov a za výhodnejšie ceny ako z mobilného telefónu.

Jediná ochrana spočíva v pozornom narábaní so svojím telefónnym číslom. Mnohí odosielatelia často použijú číslo z vlastnej databázy, ktorú si vytvoria počas práce s klientmi. Je teda dobré zvážiť, komu poskytnúť číslo svojho mobilu. Okrem toho je vhodné aj pri vyplňovaní formulárov pozorne čítať a v prípade možnosti vyplniť políčko zakazujúce používať číslo na rôzne reklamné alebo informatívne účely.

Ďalšia cesta, ako sa odosielatelia dostanú k číslam, sú verejné zoznamy operátorov. Aj tu existuje jedna možnosť - požiadať svojho operátora o utajenie vlastného čísla.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 37 992
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 36 498
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 962
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 264
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 996
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 8 507
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 332
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 949
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 725
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 623
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Odberné miesto v električkách Dopravného podniku Bratislava na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie. PCR testy odhalili viac ako 234-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 965 obetí.

10 h
Larry King zomrel vo veku 87 rokov.

Začiatkom roka ho hospitalizovali s covidom.

1 h
Petra Vlhová po zjazde v Crans Montane.

Slovenka obsadila siedme miesto.

3 h
Daniel Lipšic.

Poslanci zabudli neprokurátorom umožniť, aby požiadali o previerku.

20 h

Neprehliadnite tiež

Madridčania sú na sneh zvyknutí z lyžovačiek, no nie sú naučení na to, že v snehu zapadne ich mesto.

Vláda však tvrdí, že je to príliš vysoký odhad.

3 h
Ilustračné foto.

Staré zmluvy o obchode na digitálnu ekonomiku nestíhajú.

6 h
Ilustračné foto

Marcové dodávky ľahkej americkej ropy klesli o 86 centov.

7 h

Podľa analytikov dôjde v roku 2021 k oživeniu slovenskej ekonomiky.

18 h