Peking 18. novembra (TASR) - Drastickými úspornými opatreniami, ofenzívou v oblasti nových modelov a exportom automobilových súčiastok sa chce automobilka Volkswagen (VW) dostať na čínskom trhu z recesie.
Na budúci týždeň predstaví koncern čínsku verziu Passatu, model Lingyu. Ako v piatok novinárom povedal prezident čínskeho Volkswagenu Winfried Vahland, novinka sa bude ponúkať za cenu, ktorá dokáže konkurovať ostatným automobilom v tejto triede. Do roku 2009 chce spoločnosť na trh uviesť 10 až 12 nových modelov.
VW chce do roku 2008 spolu s jeho čínskymi partnermi znížiť náklady v oboch závodoch o 40 %. Lokálny podiel na produkcii má vzrásť zo súčasných 65 na 80 %. Aby sa zvýšil objem komponentov, ktoré zabezpečujú čínski dodávatelia, v rámci nového exportného programu sa budú súčiastky z Číny v hodnote 1 miliardy USD, čo je v prepočte 33,1 miliardy SKK, dovážať do závodov koncernu Volkswagen. Budovanie štruktúr pre tento program má byť ukončené v roku 2006.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.